پارک کی ال سی سی مالزی؛ جاذبه ای دیدنی در قلب کوالالامپور

به گزارش بانوی ایران، مالزی با آن بناهای لوکس و باشکوهش تنها به چند معبد و ساختمان باشکوه خلاصه نشده است. یکی از وسیع ترین دیدنی های این کشور در شهر کوالالامپور پارک کی ال سی سی نام دارد که هرچه از زیبایی آن بگوییم کم است. درختان بلند با سایه های خنک و چمنزارهای سرسبز جلوه خاصی به این پارک بخشیده و حالا با زیبایی خیره کننده خود هوش از سر گردشگران و خریداران بلیط هواپیما کوالالامپور می برد. اگر دوست دارید درباره پارک کی ال سی سی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم که این مقاله از سفرمارکت را از دست ندهید.

پارک کی ال سی سی مالزی؛ جاذبه ای دیدنی در قلب کوالالامپور

پارک کی ال سی سی کجاست؟

این پارک وسیع در زیر برج های دوقلو پتروناس قرار گرفته و می توان گفت در قلب شهر کوالالامپور واقع شده است. ازآنجایی که پارک کی ال سی سی در مرکز شهر قرار گرفته است دسترسی به آن راحت است و به آسانی به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی می توانید خود را به آنجا برسانید. از بدو ورود به پارک کی ال سی سی (KLCC Park) فضای سبز وسیع، فواره ها و تنوع پرندگان در آنجا شما را مات و مبهوت می نماید. سرسبزی این پارک به قدری است که اصلاً متوجه حضور خود در دل شهری شلوغ و پرهیاهو نمی شوید و آرامش آنجا حسابی شما را به وجد می آورد.

پارک کی ال سی سی کی ساخته شد؟

در سال 1998 بود که مسئولین شهر کوالالامپور اقدام به آغاز احداث پارکی در حوالی برج های دوقلو کردند که بعدها به یکی از گردشگری ترین دیدنی های مالزی تبدیل شد. پارک کی ال سی سی بعد از طراحی و احداث در مساحتی به ابعاد 20 هکتار ساخته شد و حالا مثل ریه های شهر عمل می نماید. وجود درختان و چمن های گوناگون در این پارک باعث شده تا هوایی عالی در این منطقه به وجود آید و نسیم خنک آنجا حسابی شما را شگفت زده کند.

تفریحات پارک کی ال سی سی

از جمله تفریحاتی که می توان در پارک کی ال سی سی انجام داد دوچرخه سواری و پیاده روی است. به نحوی که بدون خستگی می توانید ساعت ها در آنجا گردش نموده و تجدید قوا کنید. بعلاوه به علت وجود تنوع پرنده ها در آنجا می توان ساعت ها به پرنده نگری و عکاسی کردن پرداخت و تجربیات جالبی رقم زد. ریلکس کردن، تنیس و آب بازی نیز از دیگر تفریحاتی است که مسافران تور مالزی و دیگر گردشگران در آنجا انجام می دهند. بعلاوه اگر در پی جایی برای پیک نیک هستید پارک کی ال سی سی گزینه خوبی برای این تفریح محبت آمیز است.

بازدید از پارک کی ال سی سی در تورهای مالزی

معمولاً در تور کوالالامپور برنامه بازدید از پارک کی ال سی سی نیز گنجانده می گردد و افراد پس از دیدن برج های دوقلو سری هم به این پارک می زنند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این پارک رفتید حتماً دوربین عکاسی همراه داشته باشید و تصاویری ناب را در آلبوم خاطراتتان به ثبت برسانید.

اهداف ساخت پارک کی ال سی سی چه بود؟

شاید فکر کنید که هدف از ساخت پارک کی ال سی سی تنها ایجاد فضایی سرسبز برای جذب گردشگر بوده است. اما بد نیست بدانید که اهداف دیگری نیز برای احداث این پارک بوده است که جذب پرند ه های مهاجر یکی از آن هاست. در واقع مسئولان شهر قصد داشتند تا با کاشت درختان و گونه های گیاهی متنوع انواع پرنده ها را به این منطقه جذب نموده و کلکسیونی از پرندگان ایجاد نمایند. به نحوی که امروزه با ورود به پارک کی ال سی سی (KLCC Park) متوجه تنوع پرنده ها در این پارک می شوید. بعلاوه تصفیه هوای آلوده شهر و لطافت بخشیدن به هوای شهر از دیگر اهداف ساخت این پارک بود که به درستی محقق شده است.

پرنده های مهاجر در پارک کی ال سی سی

یکی از اصلی ترین جاذبه های این پارک وجود پرنده های مهاجر است. گونه هایی که شاید در هیچ جای دیگر ندیده باشید و برایتان تازگی دارد. این پرنده ها بعضاً از کشورهای دیگر به این منطقه مهاجرت نموده و در نیمی از سال در پارک کی ال سی سی می مانند. اگر روزی شانس با شما یار شد و به این پارک رؤیایی رفتید حتماً بدون ایجاد مزاحمت از پرنده ها دیدن کنید و از آن ها عکس های یادگاری بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که موجب ترس آن ها نشده و به جوجه های آن ها نزدیک نشوید.

دیدنی های پارک کی ال سی سی (KLCC Park)

راستا پیاده روی پارک از بخش های گوناگونی می گذرد و طی گشت وگذار خود جاذبه های متنوعی را می بینید. یکی از این جذابیت ها دریاچه مصنوعی سمفونی است نام دارد که با 10000 مترمربع در وسط پارک ساخته شده است. این دریاچه دارای یک پل به مساحت 43 متر است که با رد شدن از روی آن می توانید عکس هایی خارق العاده بگیرید. بعلاوه فواره های دریاچه سمفونی جذابیت خاصی به آن بخشیده اند و با نظم و ترتیب آب را تا ارتفاع 42 متر به سمت بالا پرتاب می نمایند. فواره های دریاچه سمفونی موزیکال است و هر روز و شب به اجرا می پردازند. همین زیبایی باعث شده تا بچه ها زیادی جذب دریاچه شوند و فضایی مفرح ایجاد شده است. زمین بازی مختص بچه ها از دیگر بخش های پارک است که موجب تفریح بچه ها می گردد و بزرگ سالان را نیز به استراحت در فضای سبز نزدیک آن ترغیب می نماید. بعلاوه یک استخر شنا عمومی برای بچه ها در پارک کی ال سی سی قرار گرفته و می توانید فرزند عزیزتان را برای تفریح و شنا به آنجا ببرید. البته از مجسمه های پارک نیز نباید غافل شد که برای عکاسی کردن گزینه جالبی به شمار می آیند و جذابیت خاصی هم به پارک بخشیده اند.

امکانات پارک کی ال سی سی (KLCC Park)

علاوه بر تفریحاتی که می توان در پارک کی ال سی سی انجام داد، بد نیست بدانید که این پارک امکانات قابل قبولی نیز برای بازدیدنمایندگان در نظر گرفته است. راستا پیاده روی، سرویس بهداشتی، زمین بازی، محل مختص پیک نیک و نیمکت نیز در بخش های گوناگون پارک در نظر گرفته شده است که احتیاج گردشگران را رفع می نماید. بعلاوه اگر دوست داشته باشید می توانید در آلاچیق های آنجا نشسته و خود را به یک فنجان چای داغ مهمان کنید و از هوای تازه لذت ببرید.

شب های پارک کی ال سی سی (KLCC Park)

خوب است بدانید که شب های این پارک به علت فعال بودن فواره های رنگی موزیکال شکل و شمایل دیگری دارد. تقریباً بعد از غروب آفتاب رنگ دل فریب فواره ها هر بازدیدنماینده ای را به خود جذب می نماید و موسیقی دلنواز آن ها شما را به وجد می آورند. حتی تصور بازی در زیر فواره های رنگی در هوایی خنک نیز هر مسافری را افسون می نماید. بعلاوه چراغ های پارک در شب روشن می شوند و چشم انداز ای چشم نواز را خلق می نمایند که شاید در کمتر جایی دیده باشید. البته نباید فراموش کنید که حتماً دوربین عکاسی همراه داشته باشید و از این لحظات زیبا عکس های یادگاری بگیرید.

جالب است بدانید که:

- در پارک کی ال سی سی 1900 درخت بومی از 74 گونه و البته 66 گونه درخت نخل وجود دارد.

- 40 اصله از درختان این پارک به صورت پیوندی طراحی شده اند.

- طراح پارک یک معماری مشهور به نام روبرتو بورل مارکس است.

دیدنی های کوالالامپور در حوالی پارک

یکی از جالب ترین دیدنی های مالزی در نزدیکی پارک کی ال سی سی صومعه دارما رالم گوان ین یساگلی نام دارد که بومیان کشور چین اهمیت زیادی برای آن قائل هستند. در این معبد مجسمه های بودا وجود دارد که به صورت طلایی رنگ طراحی شده اند و جذابیت خیره نماینده ای دارند. با اینکه ابعاد صومعه دارما رالم گوان ین یساگلی زیاد نیست اما بسیار جایی دیدنی و باشکوه است. از دیگر جاهای دیدنی کوالالامپور در حوالی پارک کی ال سی سی می توان به برج های دوقلو پتروناس اشاره نمود که مراکز خرید باشکوهی را در خود جای داده است. در آنجا می توانید انواع برندها را پیدا کنید و لوکس ترین اجناس را خریداری کنید. ناگفته نماند که برای رفتن به طبقات بالاتر برج های دوقلو باید بلیط تهیه نمایید. ناگفته نماند که در حوالی پارک کی ال سی سی چندین مرکز خرید وجود دارد که می توانید پس از گشت وگذار به آنجا رفته و به خرید کردن بپردازید.

رستوران های نزدیک به پارک

رستوران های زیادی در حوالی پارک کی ال سی سی وجود دارد که هرکدام به عرضه منوهای مختلف می پردازند. رستوران موزاییک یکی از برترین رستوران های کوالالامپور است که هم به عرضه غذاهای محلی می پردازد و هم خوراکی های بین المللی. در آنجا می توانید غذاهای چینی، ژاپنی و هندی را پیدا کنید که از کیفیت خوبی برخوردارند. بعلاوه سیستم نورپردازی و موسیقی زنده در رستوران موزاییک باعث شده تا هواداران زیادی پیدا کند. این رستوران تقریباً 845 متر با پارک کی ال سی سی فاصله دارد و در اندک زمانی می توان به آنجا رسید. رستوران ساسوروسو یکی دیگر از برترین رستوران های کوالالامپور است که پرسنلی آموزش دیده دارد و خوشمزه ترین غذاها را عرضه می نماید. بعلاوه در آنجا می توانید خود را به یک نوشیدنی لذیذ مهمان نموده و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید.

هتل های نزدیک به پارک کی ال سی سی

اگر دوست دارید تا در نزدیکی پارک کی ال سی سی اقامت کنید ما به شما هتل جی تاور را پیشنهاد می کنیم. این هتل باشکوه معماری بسیار رؤیایی دارد و از دیدنش سیر نمی شوید. طراحی لوکس، تجهیزات پیشرفته و امکانات شیک آن کاری می نماید که تجربه ای فراموش نشدنی از اقامت در کوالالامپور را رقم بزنید. از جمله امکانات هتل جی تاور می توان به استخر، باشگاه بدن سازی، رستوران و کافی شاپ اشاره نمود که در بالاترین سطح در اختیار گردشگران قرار می گیرند. هتل المنت کوالالامپور یکی دیگر از هتل های مالزی است که تنها 197 متر با پارک کی ال سی سی فاصله دارد. این هتل 4 ستاره ارتفاع زیادی دارد و از پنجره های آن می توان کل شهر را دیدن کرد. رستوران شیک هتل المنت نیز با داشتن منو بین المللی لذیذترین خوراکی ها را تقدیم مسافران می نماید و بد نیست تا برای تجدید قوا به آنجا بروید.

چند نکته مهم در بازدید از پارک کی ال سی سی

- تا حد امکان روی چمن ها راه نروید.

- ته مانده سیگار خود را بر روی زمین نیندازید.

- 3 ساعت بازدید از پارک مدت زمان خوبی برای گشت وگذار است.

- با مترو مقرون به صرفه تر به پارک می رسید.

- از دادن خوراکی به ماهی های دریاچه بپرهیزید.

- از نشستن روی چمن ها بپرهیزید.

دسترسی به پارک کی ال سی سی چگونه است؟

برای رفتن به پارک کی ال سی سی راحت ترین راه استفاده از مترو است. شما در هر جای شهر که سوار مترو شوید می توانید در ایستگاه KLCC پیاده شده و با پای پیاده به پارک برسید. البته استفاده از اتوبوس شهری نیز امکان پذیر است و باید از قبل نقشه راستا را بدانید. استفاده از تاکسی نیز از دیگر راه های رفتن به پارک کی ال سی سی است که البته به علت هزینه های بالا چندان به مسافران توصیه نمی گردد.

وب سایت مجموعه پارک کی ال سی سی

شاید جالب باشد که بدانید که این پارک دارای یک وب سایت است که اطلاعات مورد احتیاج گردشگر ها را در اختیارشان قرار می دهد. شما با مراجعه به وب سایت www.suriaklcc.com می توانید اطلاعات خوبی درباره شهر کوالالامپور، پارک کی ال سی سی و غیره به دست آورید. بعلاوه عکس هایی از این پارک در این وب سایت وجود دارد که بسیار دیدنی است.

ساعات بازدید از پارک کی ال سی سی

شما هر روزه از ساعات 7 صبح الی 10 شب می توانید به پارک کی ال سی سی بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید. بعد از این ساعات به علت حفظ آرامش محیط و خواب پرنده ها فواره های موزیکال خاموش خواهند شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2200

به "پارک کی ال سی سی مالزی؛ جاذبه ای دیدنی در قلب کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک کی ال سی سی مالزی؛ جاذبه ای دیدنی در قلب کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید