پاراجانف به کارگردانی یک ایرانی در سرزمین مادری اش اجرا می شود

به گزارش بانوی ایران، آرش سنجابی کارگردان تئاتر و سینما، به زودی پاراجانف را در ایروان مرکز ارمنستان با حضور بازیگران سرشناس تئاتر به روی صحنه می برد.

پاراجانف به کارگردانی یک ایرانی در سرزمین مادری اش اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران، کارگردان این اثر نمایشی - ترکیبی از مونولوگ و طراحی حرکات گروهی گفت: گروه تئاتر دیگر که از 14 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و اجراهای متفاوتی را در ایران و دیگر کشورها داشت، در ادامه جهت خود کاری به نام جیر جیرک نسخه پاراجانف را در ایروان به روی صحنه می برد.

سنجابی می گوید این کار به سرگِی پاراجانُف فیلمساز مشهور روسی ارمنی ارتباط دارد که یکی از بهترین فیلمسازان جهان از دیدگاه اوست. این کارگردان تئاتر اضافه نمود: در نمایش به طور معین وامدار پاراجانف هستم. بعد از تجربه اجرا در تهران که بسیار مورد توجه تماشاگران و منتقدان بود، پاراجانف در ایروان نمایش داده می شود وامید می رود تماشاگران ارمنی بتوانند با این کار ارتباط برقرار کنند.

در این اثر حمیدرضا نعمیمی، نازنین صلح جو، سوگند صدیقی، سهیل بابایی، هانیه مقدم، امیر افشار و پردیس زارع به عنوان طراح حرکت گروه ایفای نقش می کنند.

  • از تئاتر چه خبر؟ | فرهاد آئیش گالیله می شود | لغو 2 اجرای اول نمایش پدر
  • روایت تکان دهنده زنان از جنگ | خیلی سخت است کسی یک کتاب را به فیلم و تئاتر تبدیل کند

سنجابی این را هم گفت که بازیگر مطرح تئاتر دیگری هم به گروه اضافه خواهد شد که او نیز بعداً معرفی می شود. نمایش پاراجانف در ماه سپتامبر- اکتبر میزبان علاقه مندان به تئاتر و هنر نمایش در ایروان خواهد بود.

سرگئی پاراجانف در تاریخ نهم ژانویه سال 1924 در شهر تفلیس در جمهوری گرجستان از پدر و مادری ارمنی تبار توام با ذوق و قریحه هنری زاده شد. پدرش یوسف پاراجانیان تاجر و هنرپیشه و مادرش یرانوش بیجانف نیز هنرپیشه بود. در سال 1945 در عنفوان جوانی، به مسکو عزیمت کرد و در مدرسه سینمایی گراسیموف، که از معتبهترین مراجع سینمایی بود ثبت نام کرد و تحت نظارت الکساندر داوژنکو و ایگور ساوچنکو کسب دانش کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2173

به "پاراجانف به کارگردانی یک ایرانی در سرزمین مادری اش اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاراجانف به کارگردانی یک ایرانی در سرزمین مادری اش اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید