هراکلیون در یک نگاه

به گزارش بانوی ایران، هراکلیون با تاریخی متشکل از سلطه اعراب، ونیزی ها و عثمانی ها، جاذبه های تاریخی و فرهنگی متفاوتی در خود دارد و همین امر موجب شده است تا علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ به بازدید از این شهر ترغیب شوند.

هراکلیون در یک نگاه

اگر می خواهید در تور یونان شرکت کنید، بهتر است با هراکلیون، یکی از برترین شهرهای این کشور، بیشتر آشنا شوید.

هراکلیون بزرگترین شهر و مرکز استان کرت در یونان است. این شهر اروپایی که چهارمین شهر بزرگ یونان محسوب می گردد، با آگیوس نیکولاس، رتیمنو (Rethymno) ، ایراپترا و مویرز همسایه است. جمعیت ساکنان هراکلیون حدود 150 هزار نفر و مساحت این شهر، 109 کیلومترمربع است. دین بیشتر مردم هراکلیون را مسیحیت ارتدوکس شرقی تشکیل می دهد و زبان رسمی این شهر، یونانی است. این شهر زیر سلطه حکومت دموکراسی یونان واقع شده است.

هراکلیون اولین بار در شروع قرن نهم میلادی توسعه یافت. در قرن های بعدی زیر سلطه اعراب، ونیزی ها و عثمانی ها رفت و فاتحان، این شهر را با اسامی خندق و هنداک نامگذاری کردند. این شهر انتها به همراه قسمت های دیگر استان کرت در سال 1913 به پادشاهی یونان پیوست و در سال 1971، به عنوان مرکز استان کرت انتخاب شد.

یادگاری های بسیاری را می توانید از هراکلیون همراه خود ببرید. لباس محلی اهالی کرت، چاقوی های دست ساز، چکمه های چرمی، سوزن دوزی های سنتی و روغن معروف زیتون از سوغاتی های این شهر محسوب می گردد.

شما برای خرید می توانید به تالوس پلازا (Talos Plaza) سر بزنید.

قلعه کولس (Koules Fortress) یکی از دیدنی های هراکلیون و نماد شهر به شمار می رود. در قرن 16، ونیزی ها این قلعه را روکا آل ماره می نامیدند. قلعه کولس در سال 2016، بعد از 6 سال بازسازی با نمایشگاهی تازه دوباره افتتاح شد. این نمایشگاه که بازگونماینده تاریخ هراکلیون است، شامل کوزه های بزرگ و قدیمی و توپ های ونیزی است. بعلاوه دیگر یافته هایی که از کشتی های شکسته یا غرق شده در اطراف جزیره جمع آوری شده اند، با نورپردازی مناسب در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار گرفته است.

زیباترین بازمانده ونیزی ها در هراکلیون فواره موروسینی (Morosini Fountain) نام دارد. هرچند امروزه فواره های این حوض کار نمی نمایند؛ اما هنوز اطراف این فواره، رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد که برای سرگرمی و استراحت فضایی مناسب را فراهم آورده اند.

اگر علاقه دارید تاریخ کرت را بهتر بشناسید، حتما به موزه باستان شناسی هراکلیون سر بزنید. این موزه که بنایی به سبک بوهاوس دارد و متعلق به دهه 1930 است، آثار دست سازی را از عهد نوسنگی تا امپراطوری روم به نمایش گذاشته است. اتاق های این موزه به ترتیب تاریخی و با موضوعیت های مختلف تقسیم بندی شده اند و همراه تمامی آثار، شرح انگلیسی ضمیمه شده است.

کلیسای آگیوس تیتوس (Church of Agios Titos) یکی از دیدنی های معروف هراکلیون است. این کلیسا با ریشه های بیزانسی در سال 961 بعد از میلاد ساخته شد، هنگام حکومت ونیزی ها کلیسای کاتولیک بود و در دوره سلطنت عثمانی ها به شکل مسجد در آمد. انتها در سال 1925 این بنا به کلیسای ارتدوکس تبدیل شد. از سال 1966، به جامانده جمجمه آگیوس تیتوس در این کلیسا نگهداری می گردد.

موزه هنرهای مسیحی (Museum of Christian Art) در بنای صومعه ای متعلق به قرن سیزده واقع شده است. این موزه هرچند بنایی کوچک دارد؛ اما نقاشی ها، دست سازهای چوبی، نسخه های خطی و مجسمه های سنگی را از صومعه های سراسر کرت در خود جمع آورده است. مهم ترین این آثار شامل تصویر زندگی نامه نویس مشهور قدیسان، آنجلس آکوتانوس و نقاش معروف پست بیزانس، مایکل داماسکینوز است.

از دیگر جاذبه های هراکلیون می توان به موزه تاریخی کرت (Historical Museum of Crete) و کلیسای جامع سنت میناس (Cathedral of St. Minas) اشاره نمود.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / lonelyplanet / creti.co
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2014

به "هراکلیون در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراکلیون در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید