مشهد کجا غذا بخوریم؟ رستوران های قدیمی و قیمت مناسب مشهد

به گزارش بانوی ایران، به مشهد، حج فقرا می گویند بنابراین برای دسته ای از زائران این شهر، هزینه های سفر از جمله خورد و خوراک اهمیت دارد.

مشهد کجا غذا بخوریم؟ رستوران های قدیمی و قیمت مناسب مشهد

به گزارش خبرنگار از ،شاید یکی از دغدغه های هر شخصی در هنگام سفر بعد از بحث اقامت و وسیله نقلیه، هزینه های خورد و خوراک در شهری دیگر باشد. این موضوع درباره کسانی که وضعیت اقتصادی خیلی مساعدی ندارند و باید حساب و کتاب هزینه های سفر خود را داشته باشند، اهمیت بیشتری دارد شاید این دسته از افراد ترجیح می دهند هر جور شده اتومبیلی حتی اگر شده مدل پایین، جور نمایند و با آن راهی جاده شوند تا هر جا که خواستند اتراق نمایند و پخت و پز نیز با خانم خانه و به یاری یک پیک نیک باشد، پس خواندن این مطلب خیلی به درد این جمع نمی خورد، زیرا در این قسمت، می خواهم برای عده ای مطلب بنویسم که اصطلاح مشهد، حج فقرا درباره آن ها صدق می نماید. آن هایی که به دلیل اقتصادی یا سایر دلایل امکان سفر با اتومبیل شخصی ندارند و در مهمانخانه ای ساکن هستند.

غذای آماده آشپزخانه، گزینه اول

نخستین توصیه به این دسته از زائران، دریافت غذا از آشپزخانه های اطراف محل اقامت خود است، زیرا معمولا به صرفه تر خواهد بود.

رستوران های قیمت مناسب بافت مرکزی شهر

حالا اگر با خانواده در سطح شهر هستید و بعد از زیارت، دوست دارید به رستورانی بروید و با بودجه مناسب غذا بخورید، ما شما را هدایت خواهیم کرد. معمولا زائران بیشترین وقت خود را در بافت مرکزی شهر سپری می نمایند پس رستوران های قیمت مناسب این منطقه را به شما معرفی می کنم.

در خیابان طبرسی اوایل خیابان علیمردانی کباب فروشی خیلی خوب وجود دارد که با بودجه مناسب می توان با کیفیت خوب و مطمئن، کباب کوبیده در آنجا بخورید.

همچنین در خیابان عدل خمینی سمت خیابان فدائیان اسلام (نخریسی) نیز یکی از کباب فروشی های قدیمی مشهد با قدمت 100 ساله واقع شده است. پس با خیال راحت می توانید در اینجا غذا بخورید و اطمینان داشته باشید که به جیب و سلامتی شما آسیبی وارد نمی گردد.

در خیابان سراب مشهد نیز رستورانی قدیمی وجود دارد که به چلوماهیچه هایش معروف است اگر به مشهد آمدید، سری به این رستوران بزنید و مطمئن باشید غذایی با کیفیت و مناسب خورده اید و پولی را که پرداخت می کنید برای کیفیت غذاست و برای زرق و برق رستوران پولی از شما گرفته نشده است.

یه پیشنهاد دیگه ای هم دارم و آن، این است که در برخی از رستوران های قدیمی مشهد، هر یک پرس برای دو نفر بس است و در این صورت می توانیم بگوییم غذای این رستوران ها گران نبوده است. اسم این رستوران های قدیمی آن قدر معروف است که از هر مشهدی اگر بپرسید چند رستوران قدیمی مشهد را معرفی می نماید. این رستوران ها در شهر چند شعبه دارد که در هر منطقه ای از شهر باشید می توانید به آنجا بروید. از آنجا که بحث رستوران ها مفصل است در قسمت های دیگر مشهد کجا غذا بخوریم؟ به شما دیگر رستوران های این شهر را معرفی خواهیم کرد.

گزارشگر: مریم مزروعی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 337

به "مشهد کجا غذا بخوریم؟ رستوران های قدیمی و قیمت مناسب مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد کجا غذا بخوریم؟ رستوران های قدیمی و قیمت مناسب مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید