مراجعه زود هنگام افراد مشکوک به مراکز تشخیص کرونا ضروری است

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/هرمزگان رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: اگر افراد در صورت داشتن علائم در کمترین زمان ممکن به مراکز تشخیصی بیماری کووید مراجعه کنندهم در قطع زنجیره انتقال و هم در فرایند درمان و بهبودی بسیار مهم خواهد بود.

مراجعه زود هنگام افراد مشکوک به مراکز تشخیص کرونا ضروری است

دکتر یحیی میرزاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به آماررو به افزایش بیماری کرونا دربندرعباس در هفته های اخیر، گفت: همچنان زدن ماسک، شستشوی دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را توصیه می کنیم تا بتوانیم روزهای کم خطری از نظر بروز بیماری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه و رعایت بهداشت فردی می تواند یکی از مهمترین راهکارهای مهم و پیشگیرانه از بروز بیماری کووید 19 باشد، شرح داد: درخواست مرکز بهداشت بندرعباس از مردم فهیم شهرستان بندرعباس رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسم جشن، شادی، دورهمی و... در این زمان است تا بتوانیم این پیک را به خوبی پشت سربگذاریم.

وی زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در اماکن شلوغ همچون بازارها، سازمان ها، دفاتر ارایه خدمت، حمل و نقل عمومی و... ضروری دانست و بیان نمود: شهروندان از ترددهای غیرضروری به بازارها، فضاهای عمومی و حتی روستاها خودداری کنند زیرا همین ترددهای غیر ضروروی می تواند موجب انتقال ویروس از نقاط آلوده به نقاط سالم شهر یا روستا باشد.

میرزاده بیان نمود: اصنافی که مجوز فعالیت دارند باید نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت کنند و درصورت عدم رعایت پروتکل ها بدون در نظرگرفتن تعارف با آنها برخورد شدیدی می شود و اصناف باید به کسانی که در هنگام خرید و دریافت خدمات از ماسک استفاده نمی کنند آموزش و تذکر لازم را ارائه کنند.

رئیس مرکزبهداشت شهرستان بندرعباس اعلام کرد: نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادخوراکی شهرستان بیشتر شده است و با اصنافی که موارد بهداشتی و پروتکل ها را رعایت نمی کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1346

به "مراجعه زود هنگام افراد مشکوک به مراکز تشخیص کرونا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعه زود هنگام افراد مشکوک به مراکز تشخیص کرونا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید