محققان آلمانی گرد و غبار ماه را ذوب می نمایند

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترند، گرد و غبار یکی از مسائل اصلی در عملیات اکتشاف ماه به شمار می رود. نه تنها گرد وغبار ماه برای سلامت فضانوردان خطرناک است بلکه به تجهیزات نیز خسارت می زند و مسائل مختلفی را ایجاد می نماید.

محققان آلمانی گرد و غبار ماه را ذوب می نمایند

به همین دلیل دانشمندان آلمانی ایده ای نوین برای استفاده از غبار ماه یافته اند. آنها معتقدند می توان با لیزر غبار را ذوب کرد و در مرحله بعد با یاری پرینتر سه بعدی از آن ابزارها و تجهیزات مختلف ساخت.

به نظر می رسد این روشی ایده آل برای فراوری تجهیزات مورد احتیاج در محیط ماه باشد. زیرا حمل ونقل تجهیزات به این سیاره بسیار پر هزینه است. اما قابلیت پرینت تجهیزات مورد احتیاج بسیار یاری حال خواهد بود.

دانشمندان آلمانی چنین سیستمی را MOONRISE نامیده اند و وزن آن 3 کیلوگرم خواهد بود. به عبارت دیگر این دستگاه به اندازه یک جعبه کوچک است. دستگاه مذکور می تواند مواد موجود در سطح ماه را از طریق لیزر ذوب کند و آنها را به شکل ساختارهای تازه دربیاورد.

در حال حاضر هدف اصلی این فرایند فراوری اشیای ساده ای مانند بلوک یا آجر برای ساخت سازه ها است. اما می توان در آینده این فناوری را توسعه داد تا ساختارهای بزرگ تر و پیچیده تر را بسازد.

محققان برای تحقیق در این پروژه در آزمایشگاه از ماده ای استفاده کردند که شبیه خاک ماه است. اما برای آنالیز عملکرد واقعی دستگاه، باید آن را در محیط ماه استفاده کرد.

محققان تصمیم دارند این دستگاه و فناوری آن را تا 2021 میلادی آماده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 221

به "محققان آلمانی گرد و غبار ماه را ذوب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان آلمانی گرد و غبار ماه را ذوب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید