قیمت های تازه سایپا همه را غافلگیر کرد ، اطلس و ساینا گران تر از 207 و پارس!

به گزارش بانوی ایران، قیمت های نو سایپا از بعضی محصولات ایران خودرو هم گران تر شد. مثلا شاهین اتومات با موتور تیبا از تارا اتومات گران تر شد. از طرفی دیگر، بسیاری از خریداران محصولات سایپا سردرگم و ناراضی هستند.

قیمت های تازه سایپا همه را غافلگیر کرد ، اطلس و ساینا گران تر از 207 و پارس!

سایپا اطلس

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: قیمت های نو سایپا پس از ماه ها کش و قوس در تاریخ 21 شهریور امسال اعلام شد و همه را غافلگیر کرد.

قیمت اطلس سایپا حدود 344 میلیون تومان اعلام شد و این در حالی است که قیمت پژو 207 پانوراما ایران خودرو حدود 343 میلیون تومان است!

بعلاوه قیمت کوییک GXR با همان ظاهر قدیمی نیز حدود 321 میلیون تومان اعلام شد در حالی که قیمت پژو 207 فرمان برقی ایران خودرو حدود 318 میلیون تومان است.

اما ساینا GX با قیمت 283 میلیون تومان از پژو پارس ایران خودرو با قیمت 275 میلیون تومان فراتر رفت. قیمت شاهین اتوماتیک با موتور تیبا توربو و گیربکس CVT حدود 545 میلیون تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت تارا اتوماتیک ایران خودرو 490 میلیون تومان است.

از طرف دیگر سایپا و شورای رقابت خریداران خانواده کوییک، اطلس G، ساینا و شاهین اتومات را نقره داغ کردند. چرا که قیمت این خودروها در زمان ثبت نام تعیین نبود. در حال حاضر نیز بعضی از خریداران در حال تحویل گرفتن خودروهایی هستند که با تعیینات فروخته شده در سامانه یکپارچه مطابقت ندارند.

سایپا و شورای رقابت خریداران را نقره داغ کردند

در تاریخ 21 شهریور ماه امسال (1402) خریداران محصولات سایپا که در طرح فروش اردیبهشت ماه امسال اقدام به ثبت نام نموده بودند حسابی غافلگیر شدند. چرا که قیمت اطلس G، ساینا GX، کوییک GXR و شاهین اتومات پس از چند ماه بلاتکلیفی خریداران اعلام شد. قیمت های نو سایپا از بعضی محصولات ایران خودرو هم بیشتر شد.

این در حالی است که خریداران بدون اطلاع از قیمت های نو سایپا و محصولات ثبت نامی، در تاریخ 20 تا 29 اردیبهشت ماه امسال مبلغ 100 میلیون تومان را در حساب وکالتی مسدود نموده بودند.

جالب این است که طبق مصوبه شورای رقابت قیمت محصول باید قبل از عرضه در سامانه یکپارچه تعیین گردد و محصولات بدون قیمت حق فروش در این سامانه را ندارند. شورای رقابت نه تنها از مصوبه خود سرپیچی کرد بلکه دل به دل سایپا داد تا قیمت محصولی مانند ساینا از پژو پارس هم گران تر گردد.

بعضی از محصولات تحویلی به مشتریان با محصول ثبت نامی مطابقت ندارند

سایپا در خودروهایی مانند اطلس و سهند بدون تغییر دادن اجزای اصلی خودرو و پلت فرم، تنها با تغییر دادن چراغ ها، در موتور و در صندوق، آن ها را محصولی نو معرفی کرد. به همین بهانه هم قیمت بالایی را از مشتریان بی اطلاع طلب کرد.

اما این تمام ماجرا نیست چرا که بعضی از خریداران هنوز هیچ اطلاعی از چهره خودرویی که ثبت نام کردند هم ندارند. از طرف دیگر سایپا در محصولی مانند کوییک اس، بعضی از قطعات خودرو مانند فرمان دی کات که جزو امکانات خودرو در هنگام ثبت نام بود را حذف کرد.

شورای رقابت به جای جلوگیری از فروش محصولات بدون قیمت که مصوبه همین شورا است، با سایپا همکاری کرد تا مشتریان حسابی نقره داغ شوند. بعلاوه ظاهرا هیچ مرجعی نظارتی بحث نبود تطابق خودروی خریداری شده با خودروی تحویلی را پیگیری نمی کند.

لطفا مشاهدات و تجربیات خود از خرید محصولات سایپا و بعلاوه مسائل خودروی تحویلی را با ما به اشتراک بگذارید.

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی نو را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار خبرنگاران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو تعیین شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

منبع: بیت ران
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2335

به "قیمت های تازه سایپا همه را غافلگیر کرد ، اطلس و ساینا گران تر از 207 و پارس!" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت های تازه سایپا همه را غافلگیر کرد ، اطلس و ساینا گران تر از 207 و پارس!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های تازه سایپا همه را غافلگیر کرد ، اطلس و ساینا گران تر از 207 و پارس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید