فهرستی از رویدادهای جهانی 2019 با محوریت بلاک چین

به گزارش بانوی ایران، با توجه به افزایش اهمیت فناوری جدید بلاک چین، کنفرانس، همایش و رویدادهای مختلفی نیز در این زمینه برگزار می گردد که علاقمندان و کارشناسان فعال در این حوزه تمایل دارند با شرکت در آن علاوه بر آگاهی از جدیدترین دستاوردهای شرکت و کشورهای دیگر، به معرفی و رونمایی از ایده های خلاقانه و همچنین محصولات و خدمات مبتنی بر این فناوری نوین بپردازند.

فهرستی از رویدادهای جهانی 2019 با محوریت بلاک چین

به گزارش خبرنگاران، اگر بخواهیم فناوری بلاک چین را تعریف کنیم، باید بگوییم که بلاک چین نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که در آن اطلاعات مختلف به صورت بلوک های هم شکل طبقه بندی می شوند.

اگر واضح تر بخواهیم تفاوت اصلی و عمده این نوع خاص از شبکه بهم پیوسته را با شبکه اینترنت عادی عنوان کنیم، باید به نحوه ذخیره سازی اطلاعات اشاره نمود. این بدان معناست که اطلاعات رد و بدل شده در شبکه اینترنت عادی به صورت متمرکز در یک سرور اصلی ذخیره می شوند که توسط هکرها و نهادهای ذی ربط قابل دسترسی و ردیابی هستند این در حالی است که اطلاعات منتقل شده در شبکه بلاک چین امکان دسترسی، نفوذ و ردیابی را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمی دهند.

در واقع به زبان ساده می توان این چنین اعلام کرد که بلاک چین یک پایگاه توزیع داده مبتنی بر اجتماع میلیون ها نقطه اشتراک است که به صورت هم زمان داده هایی در آن ثبت و اصلاح می گردد که می توان با بهره گیری از این پلتفرم باز، آزاد و در عین حال پیچیده، به تبادلات مالی، علمی و اطلاعاتی پرداخت که از مهم ترین فناوری های مبتنی بر پلتفرم بلاک چین می توان به ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین اشاره نمود.

در حقیقت بلاک چین یکی از آن دسته از فناوری های جدیدی است که می تواند سیستم تبادل پول در دنیا را متحول کند که البته کاربرد و نحوه عملکرد بسیار پیچیده و متفاوتی دارد که از حوصله این گزارش خارج است.

با تور چین سفر کنید

اما ویلیام موگیر، کارشناس فعال در حوزه فناوری بلاک چین در خصوص کاربردهای آن می گوید بلاک چین علاوه بر کاربردهایی که در نظام اقتصادی و تبادلات مالی دارد، در واقع یک سیستم جدید برای نگهداری اطلاعات و فایل های مورد احتیاج کاربران نیز به شمار می رود بدین ترتیب که کاربران در سیستم های کنونی برای انتقال اطلاعات و فایل های خود باید از یک دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت داده های خود را آپلود و بارگذاری نموده تا بتوانند آن را برای مخاطبان موردنظر خود ارسال نموده و آنها نیز بتوانند به آن دسترسی پیدا نمایند.

البته کارشناسان فعال در این حوزه بر این باورند که فناوری بلاک چین از پتانسیل ها و قابلیت های بسیار زیاد و متعددی برخوردار است که می تواند در صنایع و سیستم های مختلف بانکی، مالیاتی، بیمه، دانشگاهی و غیره به کار برده شده و تحولات عظیمی را در آنها ایجاد کند.

بنابراین، چهار کنفرانس و رویدادی که با محوریت فناوری بلاک چین در دنیا در چندماه آینده برگزار می گردد، در فهرستی که در وب سایت CryptoGlobe آمده، در زیر ذکر شده است که کارشناسان به علاقمندان و فعالان این حوزه توصیه نموده اند که آنها را از دست ندهند.

1. کنفرانس بلاک چین 30 تا 31 ژانویه 2019 میلادی در شهر توکیوی ژاپن

2. کنفرانس consensus در تاریخ 13 تا 15 ماه مه 2019 میلادی در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا

3. کنفرانس DC blockchain summit در تاریخ 6 تا 7 ماه مارس 2019 میلادی در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریکا

4. کنفرانس Blockchain Summit London در تاریخ 25 تا 26 ماه ژوئن 2019 میلادی در لندن انگلستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 99

به "فهرستی از رویدادهای جهانی 2019 با محوریت بلاک چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرستی از رویدادهای جهانی 2019 با محوریت بلاک چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید