فرودگاه والنسیا، اسپانیا با ترافیکی بالا تنها با یک پایانه

به گزارش بانوی ایران، فرودگاه والنسیا با وجود ابعاد کوچک یکی از پرترددترین فرودگاه های اروپایی است که نقش موثری در رفت و آمد گردشگران از اقصی نقاط جهان به این شهر زیبا و تاریخی اسپانیا را دارد.

فرودگاه والنسیا، اسپانیا با ترافیکی بالا تنها با یک پایانه

والنسیا یکی از سه شهر بزرگ اسپانیا است که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی نظیر آثار برجای مانده از رومیان پیش از میلاد تا معماری مدرن، جشنواره های محلی و .... است و از این رو، گردشگران بسیاری مشتاق سفر به این شهر بندری هستند. از آنجایی که اغلب گردشگران به علت بعد مسافت سفر هوایی را در الویت دارند، بنابراین، فرودگاه والنسیا یکی از عنصرهای مهم در تردد گردشگران محسوب می شود.

معرفی فرودگاه

فرودگاه والنسیا که برخی اوقات با نام فرودگاه مانیسس (Manises Airport) نیز خوانده می شود، یکی از پرترددترین فرودگاه ها در سطح اروپا است و از این رو، در جایگاه دهم کل اروپا و دوم منطقه، از نظر ترافیک مسافری قرار گرفته است. این فرودگاه دارای پروازهایی به 20 کشور در سطح اروپا و 64 کشور در سطح جهان است.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: VLC
  • کد ایکائو: LEVC
  • ارتفاع از سطح دریا: 240 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: ایر نوستروم (Air Nostrum)
  • فاصله هوایی تا تهران: 4577 کیلومتر معادل 6 ساعت و 32 دقیقه (البته به علت عدم وجود پرواز در حال حاضر این زمان تقریبی است).

پایانه ها

با وجود ترافیک بالای مسافری، فرودگاه والنسیا بسیار کوچک و فقط دارای یک ساختمان پایانه ای است. در این ساختمان دو پایانه وجود دارد که عمده پروازها (داخلی و خارجی) از طریق پایانه یک انجام می شود؛ این در حالی است که پایانه دو به هواپیماهای کوچک با گنجایش کمتر از یکصد نفر اختصاص دارد. همچنین، درهای ورودی در طبقه زیر زمین، درهای خروجی در طبقه همکف و امکانات رفاهی مانند رستوران ها، فروشگاه ها و ... در طبقه اول قرار دارند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه والنسیا در 8 کیلومتری غرب والنسیا قرار گرفته است.

راه های دسترسی

فرودگاه والنسیا در مجاورت بزرگراه A-3 (راستا ارتباطی والنسیا به مادرید) و نیز بزرگراه ساحلی A-7 قرار گرفته است. این راستا از فرودگاه تا مادرید با اتوبوس معمولی (شماره 150) 45 دقیقه و با سرویس شاتل در حدود 20 دقیقه طول می کشد.

خط مترو والنسیا شماره 3 و 5 نیز مسافران را در مدت 15 دقیقه از فرودگاه تا مرکز شهر و برعکس انتقال می دهند.

مسافران در صورت تمایل می توانند به باجه های کرایه خودرو واقع در پایانه ها مراجعه و خودروی مورد علاقه خود را به منظور سهولت در تردد در طول اقامت در والنسیا در اختیار داشته باشند.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر، هیچ پروازی به این فرودگاه در برنامه شرکت های هوایی داخلی ثبت نشده و مسافران می توانند از پروازهای شرکت های خارجی برای عزیمت به فرودگاه والنسیا استفاده کنند.

منبع: کجارو / valencia-tourist-guide.com / aena.es / en.wikipedia.org
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2043

به "فرودگاه والنسیا، اسپانیا با ترافیکی بالا تنها با یک پایانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرودگاه والنسیا، اسپانیا با ترافیکی بالا تنها با یک پایانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه والنسیا، اسپانیا با ترافیکی بالا تنها با یک پایانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید