صدور رای دادگاه کرمانشاه تبعات بین المللی دارد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش اعلام شد حساب های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به خاطر شکایت تیم راهیان کرمانشاه از فدراسیون مسدود شده است.

صدور رای دادگاه کرمانشاه تبعات بین المللی دارد

سازمان لیگ فوتبال ایران با گذشت چند روز از این اتفاق به آن واکنش نشان داد. سایت این سازمان نوشت: صدور رأی دادگاهی در کرمانشاه علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آن هم بخاطر سقوط فوتبالی یک تیم قابل تأمل و عجیب به نظر می رسد.

سازمان لیگ فوتبال ایران با اعلام اینکه پذیرش تعهد به مبانی اساسنامه فوتبال ایران ، رعایت کلیه مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال ، قوانین و مقررات و اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط فدراسیون، کنفدراسیون و فیفا و حصول اطمینان از اینکه کلیه اعضای باشگاه ها ، مقامات و بازیکنان به قوانین یاد شده احترام خواهند گذاشت بدیهی ترین وظیفه هر عضو حقیقی و حقوقی می باشد و نقص آن از هیچ طرفی قابل قبول نمی باشد .

سازمان لیگ فوتبال ایران با اعلام این که استمرار بقا و صعود و سقوط تیم ها به لیگ های مختلف تابع آیین نامه ها و مقررات جاری و مصوبات فدراسیون فوتبال وفق اساسنامه فدراسیون می باشد و قطعاً تیم هایی که از نظر فنی نتوانند در دوره مسابقات نتایج مطلوبی بگیرند در انتها فصل در انتهای جدول قرار گرفته و به دسته پایین تر سقوط می نمایند و این مسئله امری بدیهی در تمام دنیا فوتبال محسوب شده است و برای همه قابل قبول می باشد.

سازمان لیگ فوتبال با اعلام اینکه سقوط تیم فوتبال راهیان کرمانشاه در فصل 4-1393 برابر مقررات جاری و آیین نامه مصوب فصل مسابقات رخ داده است و درخواست این باشگاه در فرصت مقرر و در چارچوب مقررات و آئین نامه و اساسنامه توسط مبادی ذیربط در فدراسیون فوتبال آنالیز و تصمیم شایسته اتخاذ و اعلام شده است.

در عین حال این باشگاه برخلاف تعهدات اساسنامه ای ضمن نقض اساسنامه فوتبال ایران در مراحل مختلف در محاکم غیر مرتبط طرح دعوا نموده که به دلایل موجه رد شده است.

در نهایت در یک اقدام غیر مرتبط در یکی از شعبات دادگاه عمومی شهرستان کرمانشاه طرح دعوی و علیرغم دفاعیه موثر و متقن و مستدل و مستحکم رکن حقوقی فوتبال، قاضی محترم به صورتی کاملاً نامربوط و غیر مرتبط و غیر متقن و بر خلاف رویه جاری حقوقی حکم به اعلام بطلان تصمیمات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران و اعاده تیم سقوط نموده و منحل شده به لیگ یک و الزام فدراسیون به پرداخت خسارت و مسدود نمودن حسابهای ذیربط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نموده است.

سازمان لیگ فوتبال ضمن احترام کامل به محاکم قضایی جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی اعلام می کند :

1- اعلام بطلان تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال حکم غیر مرتبط در موضوع صلاحیت مقرره می تواند تبعات و آثار جبران ناپذیر دخالت غیر مرتبط در اساسنامه فوتبال را برای وجهه بین المللی فوتبال ملی فراهم نماید.

2- سقوط تیم فوتبال راهیان کرمانشاه کاملاً بر اساس آیین نامه فصل مسابقات و مقررات وفق اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بوده و بر این اساس هیچ حقی برای این تیم و باشگاه متصور نمی باشد.

3- پرونده تخلف افراد منتسب به این تیم و باشگاه وفق مقررات برای نقض تعهد اساسنامه ای در رکن قضایی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح و مفتوح بوده و به طور جدی آنالیز و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

4- سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار تشکر و سپاس فراوان از دقت نظر هیئت رئیسه قوه قضائیه ، پرونده رأی دادگاه محترم را در دخالت غیر مرتبط با محدوده صلاحیت مقرر به مبادی ذیربط ارجاع و خواستار آنالیز و پیگیری مجدانه و آنالیز سوابق موضوع در چارچوب قوانین و مقررات می باشد.

5- با توجه به گذشت بیش از 4 سال از زمان سقوط تیم راهیان کرمانشاه برابر مقررات و آئین نامه و عدم حضور این تیم در مسابقات فصل بعد دسته دوم ، وفق مقررات و آیین نامه این باشگاه هیچ جایگاهی در فوتبال لیگ های مختلف نداشته و در آینده نیز جایگاهی به غیر از طی روند مختلف مسابقات به صورت عادی برای این باشگاه متصور نخواهد بود ، در ضمنً مسئولان این باشگاه نیز با توجه به تخلف محرز آیین نامه ای و نقض ماده 11 اساسنامه فوتبال قادر به عضویت مجدد ذیل اساسنامه فوتبال جمهوری اسلامی ایران در هیچ رده ای نخواهند بود .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 418

به "صدور رای دادگاه کرمانشاه تبعات بین المللی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور رای دادگاه کرمانشاه تبعات بین المللی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید