سرویس های پرشی تیر والیبالیست های جوان، نقصی که از بین می رود

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، هفته نخست سومین دوره رقابت های لیگ ملت های والیبال 2021 با دو شکست و یک پیروزی برای ملی پوشان ایران همراه بود. تیم ملی مقابل تیم های ژاپن و روسیه بازنده شد و برابر هلند به پیروزی رسید اما هفته اول یک پیغام مهم برای والیبال ایران داشت.

سرویس های پرشی تیر والیبالیست های جوان، نقصی که از بین می رود

سرویس های پرشی و دریافت اول از نقص های والیبال ایران به شمار می رفت. امیر حسین اسفندیار، صابر کاظمی و میثم صالحی سه بازیکن جوان و آینده دار والیبال کشور در ملاقات مقابل روسیه و هلند با سرویس های پرشی خوب نشان دادند باید به آینده و بهبود سرویس امیدوار بود.

زدن سرویس پرشی یعنی شروع حمله خوب و متزلزل کردن حریف. سرویس پرشی با والیبال روز جهان همگام است و والیبال ایران با پرده برداری از جوانان خود خط و نشان را برای تیم های قدرتمند خواهد کشید.

امیرحسین منظمی بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران در مصاحبه با خبرنگاران، درباره سرویس های پرشی ایران گفت: سیستم روسی در والیبال سرویس و دفاع است و الکنو از چنین کشوری راهنمایی تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفته است. در روزهای ابتدایی اعتقاد زیادی به تغییر نسل در والیبال داشتیم و در بازی مقابل تیم های روسیه و هلند این امر محقق شد. شرایطی پیش آمد تا از ترکیب جوان استفاده کردیم و این دو بازی نویدبخش روزهای خوب برای والیبال ایران است.

وی تاکید نمود: امیرحسین اسفندیار، صابر کاظمی و میثم صالحی به خوبی از سرویس های پرشی استفاده کردند و اولین فاکتور در حمله والیبال، زدن سرویس است. در بازی صربستان و لهستان، لئون 6 امتیاز متوالی سرویس کسب کرد و این اهمیت سرویس را نشان می دهد.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال ادامه داد: صالحی، کاظمی و اسفندیار به خوبی نشان دادند که سرویس های پرشی را می زنند. اَرنج استفاده شده در بازی روسیه و هلند ارنج بهتری است و تیم ملی از نظر سرویس و دفاع عملکرد خوبی داشت و در حمله می توانیم از این ارنج به خوبی استفاده کنیم.

وی درباره دریافت های تیم ملی والیبال گفت: در بازی اول و دوم دریافت ها به خوبی در اختیار پاسور قرار داده نشد چرا که تیم های روسیه و ژاپن سرویس های خوبی زدند. تیم ژاپن اکثراً از سرویس های پرشی استفاده کرد و ما را در دریافت دچار مشکل کرد. از ابتدا تیم های ایرانی در سرویس و دریافت مشکل داشت و با ارنج استفاده شده مقابل تیم های روسیه و هلند، این مشکل را رفع کردیم و در واقع نقص سرویس والیبال ایران رفع شد اما در دریافت همچنان باید دقت بیشتر داشته باشیم.

منظمی اضافه نمود: تیم ملی ایران دو پاسور توانمند دارد. محمدطاهر وادی پاسوری است که تمرکزش روی سرعت و استفاده از دو طرف آنتن است تا دفاع حریف را جای بگذارد. البته به شرطی که به خوبی توپ به او برسد.

وی در خاتمه گفت: تیم ملی پس از حدود یک سال و نیم دوری از مسابقات روز به روز در رقابت های لیگ ملت ها بهتر می گردد. آرزو می کنم ابتدا ویروس کرونا از زندگی مردم رخت بندد و به شرایط عادی زندگی بازگردیم و تیم ملی نیز در مسابقات پیروز باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1711

به "سرویس های پرشی تیر والیبالیست های جوان، نقصی که از بین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های پرشی تیر والیبالیست های جوان، نقصی که از بین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید