سالانه 4 هزار طرح پژوهشی به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال می شود

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گسترش فعالیت های فناورانه را به عنوان یکی از راهبردهای خود همواره در نظر داشته است. در این زمینه صندوق با تشکیل 17 کارگروه تخصصی حمایت از پژوهش های علمی و فناورانه محققان کشور را دنبال می کند.

سالانه 4 هزار طرح پژوهشی به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال می شود

ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی گفت: کارگروه های گوناگون در صندوق وجود دارند که از طرح های پژوهشی محققان سراسر کشور حمایت می کنند. در این صورت حل مسائل کلان کشور با استفاده از توانمندی پژوهشگران و متخصصان سرعت می گیرد.

وی ادامه داد: در سال حدود 4 هزار طرح پژوهشی به صندوق ارسال می شود. یکی از چالش ها در این حوزه غربالگری این طرح ها است که در این زمینه نزدیک به 200 دانشمند از سراسر کشور با کارگروه ها برای ارزیابی طرح ها همکاری می کنند. پس از غربالگری، ارزیابی و داوری نهایی طرح های مورد تایید برای دریافت حمایت معین می شوند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیان نمود: طرح های حمایت شده صندوق مسائل هستند که برای رسیدن به نتیجه زمان نیاز دارند اما آنها راه حل هایی برای مسائل و مسائل جامعه ارائه می دهند. زیرا بسیاری از این مسائل نیاز به انجام پژوهش هایی متناسب دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1117

به "سالانه 4 هزار طرح پژوهشی به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 4 هزار طرح پژوهشی به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید