رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامیان معرفی شد

به گزارش بانوی ایران، به موجب حکم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان علیرضا حصارنوی به عنوان رئیس اداره شهرستان رامیان معرفی گشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامیان معرفی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گلستان، روز یکشنبه 15 تیرماه 99 در آیین تکریم و معارفه رئیس میراث فرهنگی شهرستان رامیان که با حضور احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان، حمیدرضا چوبداری فرمانداری شهرستان رامیان برگزار گشت، علیرضا حصارنوی به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان رامیان منصوب شد.

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان گلستان با بیان این که شهرستان رامیان دارای ظرفیت های مناسبی در سه حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی است، گفت: رامیان از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برای جذب جهانگرد و ارتقاء صنعت جهانگردی بهره مند است.

او با بیان این که شهرستان رامیان دارای آثار تاریخی فراوانی است، گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی جدی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت های خوب تاریخی و فرهنگی این شهرستان بهره مند شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گلستان با اشاره به اولویت های اداره میراث فرهنگی شهرستان رامیان گفت: بهره برداری شایسته از حمام ایلخانی به عنوان یکی از آثار تاریخی فرهنگی که در قلب شهر رامیان واقع شده است یکی از اولویت های اصلی در حوزه میراث فرهنگی این شهر است که باید با همتی مضاعف در راستای واگذاری آن به سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام شود.

او گفت: باتوجه به ظرفیت رامیان در حوزه نوغانداری و ابریشم بافی، ثبت ملی رامیان به عنوان شهر ملی ابریشم از پیگیری های اصلی حوزه صنایع دستی در این شهرستان باشد.

تجری اضافه کرد: با توجه به قرارگرفتن رامیان در یکی از محورهای بسیار زیبای جهانگردی با پتانسیل های خدادادی و نیز روستاهایی با شرایط و موقعیت های مناسب، شرایط برای حضور سرمایه گذاران و جهانگردان در این شهرستان فراهم است. یکی از زیر ساخت های جذب جهانگرد در این شهرستان با برخورداری از طبیعت زیبا، افزایش اقامتگاه های بوم گردی است.

حمیدرضا چوبداری فرماندار رامیان نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت های جهانگردی این شهرستان گفت: رامیان از هنرمندان شاخصی در حوزه صنایع دستی برخوردار است که باید شناسایی و معرفی شوند. می توان با ایجاد بازارچه های سوغات و صنایع دستی به این بخش فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی توجه ویژه کرد.

چوبداری با بیان این که امروز اقتصاد جهانگردی یکی از زیرساخت های توسعه پایدار در هر منطقه است، اضافه کرد: شهرستان رامیان دارای ظرفیت های خوبی در این زمینه است که انتظار ما از مجموعه میراث فرهنگی توجه به این ظرفیت ها و تقویت آن هاست.

در پایان این نشست از زحمات محمد شاهی پودینه رئیس سابق میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی شهرستان رامیان تقدیر شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1152

به "رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامیان معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامیان معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید