درک زبان حیوانات با استفاده از هوش مصنوعی!

به گزارش بانوی ایران، محققان در حال توسعه تکنیک های یادگیری ماشینی هوش مصنوعی برای ترجمه زبان های حیوانات به زبان هایی هستند که انسان ها بتوانند آن ها را متوجه شوند.

درک زبان حیوانات با استفاده از هوش مصنوعی!

به گزارش خبرنگاران، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در کالیفرنیا، پروژه گونه های زمین (ESP) را از سال 2017 رهبری می نماید. در گام اول این طرح، از یادگیری ماشینی برای رمزگشایی ارتباطات حیوانات استفاده خواهد شد تا همه بتوانند از یافته های آن بهره ببرند. ESP با انتشار اولین مقاله خود در دسامبر 2021، برای یاری به انسان به منظور برقراری ارتباط و درک هر چه بیشتر گونه ها متعهد شده است.

راسکین رئیس این پروژه و یکی از بنیان گذاران آن می گوید: هدف ما مشابه رفتن به ماه است، اما رسیدن به آن یک شبه اتفاق نمی افتد. نقشه راه ESP شامل حل یک سری مسائل کوچکتر برای دستیابی به هدفی بزرگ است. این ابزار ها به محققان در افشای اسرار گونه های تحت مطالعه با استفاده از هوش مصنوعی یاری می نمایند. به عنوان مثال، زنبور ها با انجام حرکاتی خاص، به یکدیگر علامت می دهند که باید بر روی گل خاصی فرود بیایند. این کار، نوعی ارتباط غیرکلامی محسوب می گردد.

یک محیط اجتماعی شلوغ می تواند تشخیص اینکه کدام حیوان در حال صحبت است را سخت کند. اگرچه چالش های به ظاهر غیرقابل حلی پیش روی این تیم وجود دارد، اما پیشرفت هایی نیز در این زمینه حاصل شده است؛ مانند الگوریتمی که می تواند صدا های تقلید شده حیوانات را برای صحبت مستقیم با آن ها ایجاد کند. راسکین می گوید: این باعث می گردد هوش مصنوعی به زبان حیوانات صحبت کند. اگرچه ما هنوز معنای این کلمات را نمی دانیم.

هوش مصنوعی ممکن است تنها به عنوان عامل نجات حیوانات عمل نکند. این ها ابزار هایی هستند که به ما امکان برداشتن عینک های انسانی و درک کل سیستم ارتباطی را می دهند. در این تحقیق، هوش مصنوعی بار دیگر به وسیله دانشمندان به منظور شکستن موانع و باز کردن در های نو استفاده شده است. پروفسور Avi Loeb در مورد ESP می گوید: هوش مصنوعی پیشرفته به وسیله انسان ها روزی می تواند هوش مصنوعی بیگانه را شناسایی نموده و با آن ارتباط برقرار کند.

منبع: curiosmos

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2164

به "درک زبان حیوانات با استفاده از هوش مصنوعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درک زبان حیوانات با استفاده از هوش مصنوعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید