خط و نشان السد، از سئول تا بلیدا

به گزارش بانوی ایران، السد بعد از موفقیت ملی پوش های خود، باید آماده انجام بازی برگشت مقابل پرسپولیس گردد. هر چند ستاره های السد، یک بازی ملی دیگر را نیز تجربه خواهند کرد اما آن ها نشان دادند در اوج آمادگی بسر می برند.

خط و نشان السد، از سئول تا بلیدا

به گزارش خبرنگاران ،بازیکنان ملی پوش السد، در روزهای فیفا- اکتبر- درخشیدند و 4 گل به ثمر رساندند. اکرم عفیف و حسن الهیدوس دروازه اکوادور را باز کردند، بغداد بونجاح در بلیدا به بنین گل زد و یونگ جونگ نیز موفق شد دروازه بان مشهور تیم ملی اروگوئه- موسلرا – را در سئول تسلیم کند. السد بعد از موفقیت ملی پوش های خود، باید آماده انجام بازی برگشت مقابل پرسپولیس گردد. هر چند ستاره های السد، یک بازی ملی دیگر را نیز تجربه خواهند کرد اما آن ها نشان دادند در اوج آمادگی بسر می برند و می توانند حریف خطرناکی برای پرسپولیس باشند. حالا یک بار دیگر، جمله معروف جلال حسینی را به یاد می آوریم: فقط یک درصد راه صعود را رفته ایم.

امیر اسدی، السد، حریف پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از ستاره های بسیاری در ترکیب خود سود می برد. ستاره هایی که یا عضو تیم ملی قطر هستند و یا برای کشورهایی نظیر الجزایر، لیبی و کره جنوبی بازی می نمایند. بازیکنان ملی پوش السد، در روزهای فیفا- اکتبر- درخشیدند و 4 گل به ثمر رساندند.

حسن الهیدوس و اکرم عفیف در ترکیب تیم ملی قطر موفق شدند دروازه اکوادور را باز نمایند. دیداری که در استادیوم خانگی السد- جاسم بن حمد- برگزار گردید و دو بازیکن ملی پوش و مشهور السد، الکساندر دومینگوئز، دروازه بان باشگاه ولزسارسفیلد آرژانتین و تیم ملی اکوادور را تسلیم کردند. معز علی، بازیکن باشگاه الدحیل نیز دو گل دیگر تیم ملی قطر را به ثمر رساند تا بازی با برد 4 بر 3 این تیم به خاتمه برسد.

اکرم عفیف در سی و چهارمین بازی ملی خود، دهمین گل خود را برای قطر به ثمر رساند. این آمار برای یک بازیکن 21 ساله، آمار درخشانی است. حسن الهیدوس 27 ساله که سال هاست برای تیم ملی قطر بازی می نماید، نود و دومین بازی خود را انجام داد و بیست و سومین گل خود را ثبت کرد. حسن الهیدوس مهاجم خطرناکی است که با این گل برای پرسپولیس در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا خط و نشان کشیده.

در الجزایر، بغداد بونجاح یکی از بازیکنان ثابت خط حمله این تیم آفریقایی بود. السودانی – مهاجم ناتینگهام فارست- روی نیمکت نشست تا بونجاح، بعد از چند روز پرحاشیه در السد به ترکیب تیم ملی الجزایر برسد و برای این تیم مقابل بنین گل بزند. این بازی را الجزایر با نتیجه 2 بر صفر برد تا در صدر جدول رده بندی گروه D مقدماتی جام ملت های آفریقا بایستد. در این گروه، بنین با 4 امتیاز دوم است و گامبیا و توگو، هر کدام با 2 امتیاز در رده های سوم و چهارم نهاده شده اند.

بونجاح در این بازی، چهاردهمین تجربه ملی اش را پشت سر گذاشت و پنجمین گل خود را زد. او در 26 سالگی، بازی های ملی زیادی انجام نداده اما آمار خوبی از خود به جا گذاشته. به طور میانگین، هر 3 بازی ملی یک گل زده که برای بونجاح و در سطح قاره آفریقا، به هیچ وجه آمار ضعیفی نیست.

وو یونگ جونگ، سومین بازیکن موفق السد در بازی های ملی بود. مدافع-هافبک تیم ملی کره جنوبی که جانشین مرتضی پورعلی گنجی در ترکیب السد شده. یونگ جونگ مقابل اروگوئه در استادیوم سئول، برای سی و ششمین بار در ترکیب تیم ملی کره جنوبی نهاده شد و دومین گل خود را به ثمر رساند. یونگ جونگ که پیشتر برای جوبیلو ایواتا و ویسل کوبه در جی لیگ ژاپن بازی می کرد، دسامبر 2017 ،نخستین گل ملی خود را برابر ژاپن به ثمر رسانده بود.

اگر از گلزن ها فاکتور بگیریم، چند بازیکن دیگر از السد هم توانستند در ترکیب تیم ملی قطر بازی نمایند. بازیکنانی نظیر پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، بوعالم خوخی و طارق سلمان. این بازیکنان گل نزدند اما از دلایل برد ارزشمند تیم ملی قطر مقابل اکوادور بودند.

السد بعد از موفقیت ملی پوش های خود، باید آماده انجام بازی برگشت مقابل پرسپولیس گردد. هر چند ستاره های السد، یک بازی ملی دیگر را نیز تجربه خواهند کرد اما آن ها نشان دادند در اوج آمادگی بسر می برند و می توانند حریف خطرناکی برای پرسپولیس باشند. حالا یک بار دیگر، جمله معروف جلال حسینی را به یاد می آوریم: فقط یک درصد راه صعود را رفته ایم.

2-یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 70

به "خط و نشان السد، از سئول تا بلیدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان السد، از سئول تا بلیدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید