جشنواره فرهنگی صندوق احیا در حمام عبدالخالق سنندج انتها یافت

به گزارش بانوی ایران، مراسم اختتامیه جشنواره آبیدر، بیست و سومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در حمام عبدالخالق با حضور مسئولان صندوق احیا و اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان و اعضای شورای شهر سنندج برگزار گردید.

جشنواره فرهنگی صندوق احیا در حمام عبدالخالق سنندج انتها یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، این مراسم با حضور بهمن عسگری مشاور مدیرعامل صندوق احیا، سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان و جمعی از مسئولان منطقه ایی و هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگ و تاریخ استان کردستان برگزار گردید.

بهمن عسگری مشاور مدیرعامل صندوق احیا با اشاره به نقش احیاء بناهای تاریخی در اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی، گفت: کردستان یکی از استان های دارای ابنیه تاریخی فراوان است و توسعه واگذاری های صندوق احیا در این استان، می تواند در ایجاد مراکز مالی و فرهنگی با موضوع بناهای تاریخی نقش آفرین باشد.

او با اشاره به تعامل خوب صندوق احیا با میراث فرهنگی استان کردستان، توضیح داد: احیای حمام عبدالخالق به عنوان یک نمونه ارزشمند، می تواند مدل مناسبی برای دیگر ابنیه قابل واگذاری استان باشد و امیدواریم این حرکت شروع شده، تسری بیشتری داشته باشد.

عسگری یادآور شد: برگزاری رویدادها و جشنواره های فرهنگی توسط بهره برداران صندوق احیا با اتکا به داشته های تاریخی و فرهنگی جوامع محلی، عاملی برای ترویج فرهنگ احیا بناهای تاریخی شده است.

این جشنواره با برپایی برنامه های فرهنگی همچون نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس و ارایه غذاهای سنتی کردستان در راستای احیای آیین ها و آداب و رسوم و معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری برای گردشگران و علاقمندان برگزار می ­شود.

در ادامه این مراسم سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به اقدامات اجرا شده در زمینه احیای بناهای تاریخی در حوزه فعالیت خود، گفت: ما از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه حمایت می کنیم و سعی ما بر این است تا با افزایش تعاملات با صندوق احیا بتوانیم گام های بیشتری در زمینه جذب سرمایه گذار برداریم.

او همچنین با اشاره به سابقه استان کردستان در عرصه فرهنگ اضافه کرد: برپایی جشنواره فرهنگی آبیدر و برپایی دیگر جشنواره های اینچنینی عملکرد مهمی در شناساندن میراث فرهنگی کردستان به گردشگران داخلی و خارجی دارد.

حمام عبدالخالق با شماره ملی 3364 از جمله بناهای واگذار شده صندوق احیا به بخش خصوصی است که در بافت تاریخی سنندج و ضلع شرقی راسته بازار این شهر واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 244

به "جشنواره فرهنگی صندوق احیا در حمام عبدالخالق سنندج انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فرهنگی صندوق احیا در حمام عبدالخالق سنندج انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید