تکنولوژی در تعمیرات ساختمان

به گزارش بانوی ایران، بازسازی در مقابل نوسازی

تفاوت بین بازسازی و نوسازی چیست؟ آیا این دو اساسا یکسان نیستند؟ هر دو مورد بازسازی ساختمان و نوسازی به معنای ایجاد تغییرات در جهت بهبود فضا و بروز رسانی ساختار مطابق مد روز یا تاسیسات یک ساختمان است ولی به دو نوع متفاوت از ساخت و ساز اشاره می نمایند. تعریف تجدید ساختار یا بازسازی به معنی بازگرداندن به حالت جدید و اصلاح و تعمیر است. نوسازی اغلب می تواند به دلیل انجام کارها و تغییرات ظریف و بهبود در ساختمان و فضای خانه موجود انجام گردد و یا می تواند با شدت و مقدار بیشتری باشد که در این صورت به بازسازی تبدیل می گردد. در ادامه به کاربرد های تکنولوژی در تعمیرات ساختمان خواهیم پرداخت.

تکنولوژی در تعمیرات ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ساختمان هوشمند

تکنولوژی در تعمیرات ساختمان جای خود را پیدا نموده اند و به مرور شاهد افزایش استفاده از فناوری در محیط های متنوع هستیم. برای داشتن ساختمان هوشمند نیازی به داشتن ساختمانی نوساز و مدرن نیست، با بازسازی ساختمان قدیمی تان نیز می توانید صاحب ساختمانی هوشمند شوید و به شرط داشتن زیر ساخت اینترنت پر سرعت از امکانات تکنولوژی بهره ببرید. با نصب دستگاه های متعدد هوشمند سازی به اینترنت و سپس ادغام آنها به یکدیگر تحت برنامه های کنترلی و مدیریتی تمامی شرایط از راه دور و به راحتی قابل کنترل خواهند بود.

تکنولوژی در تعمیرات ساختمان

فناوری خانه هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین در زمینه های مختلف ساختمانی، از تکنولوژی در تعمیرات ساختمان نیز استفاده می گردد. استفاده ار تکنولوژی خانه هوشمند نه تنها زندگی شما را ساده تر می نماید، بلکه می تواند موجب صرفه جویی انرژی، افزایش امنیت و آرامش اضافه کند. اگر به دنبال بعضی ایده های طراحی مدرن خانه در زمینه هوشمندسازی هستید، در زیر چند تکنولوژی خانه هوشمند در نظر گرفته شده است.

امنیت

مهمترین دستاورد تکنولوژی در تعمیرات ساختمان امنیت است. قفل هوشمند قفل مغناطیسی است که اجازه می دهد قفل کردن درب خود را به جای یک کلید سنتی، با استفاده از کد عبور، و یا به وسیله گوشی های هوشمند خود انجام دهید. حفاظت از سرقت، رله اتوماتیک و هشدارهای بی سیم به سیستم های امنیتی در صورت خراب شدن از امکانات قفل هوشمند هستند. درب بازکن گاراژ هوشمند، فناوری های جدید امنیتی مانند سنسورهای تشخیص حضور افراد و دوربین های هوشمند همگی از تجهیزات بسیار موثر و کاربردی در امنیت هستند.

صرفه جویی در انرژی

بازسازی برای بروز رسانی خانه با توجه به آخرین سبک، فرایند و دستاوردهای تکنولوژی انجام می گردد. یکی از کاربردهای تکنولوژی در تعمیرات ساختمان استفاده از دستگاه های هوشند به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی است. به طور مثال ترموستات هوشمند نه تنها کنترل راحتتری را بر روی گرمایش و خنک سازی خانه شما می گذارد بلکه با تکنولوژی بی سیم در حالی که حتی در خانه حضور ندارید، می توانید تنظیم کنید. این ترموستات حتی می توانند الگوهای خود را در طول زمان تنظیم نمایند و در نهایت منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی شوند.

یکپارچه سازی و ادغام تکنولوژی ها

در خصوص ادغام و یکپارچه سازی تکنولوژی ها می توان گفت بهترین راه کنترل و مدیریت درست و بهینه از دستگاه ها، همین راه است. با یکپارچه سازی و ادغام دستگاه ها و ابزار هوشمند می توان از بهترین کاربرد تکنولوژی در تعمیرات ساختمان استفاده کرد. به طور مثال می توان سیستم تشخیص افراد در اتاق را به سیستم روشن و خاموش کردن چراغ اتاق و یا تنظیم حرارت و دما اتاق متصل کرد. با یکپارچه سازی این سیستم، دستگاه تشخیص حضور افراد در صورتی که حرکت و ارتعاشات حضور افراد در اتاق را حس نکند، با ارسال سیگنال برای دستگاه روشن و خاموش کردن لامپ یا تنظیم حرارت باعث می گردد لامپ ها خاموش شوند و دمای محیط با مصرف انرژی کمتری تنظیم گردد و این خود باعث کاهش مصرف انرژی است.

هوشمندسازی ساختمان پس از بازسازی

سیستم های مدیریت انرژی پایدار

با پیشرفت تکنولوژی در تعمیرات ساختمان برای بهبود شرایط، محیط زیست نیز بهبود یافته است. پانل های خورشیدی می توانند به برنامه ها یا صفحه ای در خانه شما متصل شوند که فراوری و ذخیره سازی انرژی خورشیدی را نظارت می نماید. اتصال اجزا به اینترنت وای فای باعث افزایش بهره وری و کارایی در خانه شما می گردد. با دستگاه های متصل شده، می توانید قهوه ساز خود را در حالی که از تختخواب بیرون می آیید، روشن نمایید یا هنگامی که انجام کار ماشین ظرفشویی به سرانجام رسید، از دستیار دیجیتال بخواهید که آن را خاموش کند. این دستگاه های هوشمند زمان های ارزشمندی را در فعالیت های روزانه خود در منزل صرف می نمایند و منجر به صرفه جویی در وقت و زمان ما می شوند.

قفل هوشمند را می توان از گوشی خود کنترل کنید

قفل هوشمند یکی از انواع تکنولوژی در تعمیرات ساختمان به کار رفته می باشد که مزایای امنیتی زیادی را ارائه می دهد. اول از همه اینکه لازم نیست به کلید های فیزیکی که ممکن است گم کنید، دزدیده شوند و یا شخص دیگری به راحتی بتواند از آن کپی بگیرد، بهره ببرید. می توانید با استفاده از یک برنامه، همه چیز را در گوشی هوشمند ساده کنترل کنید که چه کسی به خانه تان دسترسی دارد، می توانید از راه دور درب ساختمان و واحد را باز و قفل نمایید. علاوه بر اینها این قفل ها با ضربه و ابزار باز نخواهند شد.

منبع: رویا مال
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 971

به "تکنولوژی در تعمیرات ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی در تعمیرات ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید