تورهای مجازی؛ سرگرمی بچه ها در روزهای کرونایی

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/خراسان رضوی با توجه به اینکه تقاضا برای مشاهده محتوای دیجیتال به طرز چشمگیری در طول همه گیری بیماری کووید -19 افزایش داشته است. بسیاری از موزه ها سعی کردند تا فضای دیجیتالی ایجاد نمایند تا دسترسی و تعامل آنلاین را کاربران تجربه نمایند.

تورهای مجازی؛ سرگرمی بچه ها در روزهای کرونایی

در این مدت، بسیاری از موسسات آموختند که محتوای دیجیتال می تواند از موانع جغرافیایی فراتر رود و به عنوان روشی دائمی در دسترس یک موزه باشد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد، تلفن های هوشمند به عنوان در دسترس ترین ابزار دیجیتالی برای دستیابی به اطلاعات هستند، بیشتر افراد این تلفن ها را دارند و می توانند به راحتی به انواع اطلاعات دسترسی پیدا نمایند.

درحالی که تعطیلی در دوران خانه نشینی کرونایی، مانع از دسترسی افراد به موزه ها شده، بسیاری از سازمان ها سعی کردند، تورهای دیجیتالی برای افراد فراهم نمایند تا مخاطبان با استفاده از آسایش و راحتی بتوانند تورهای دیجیتال را تجربه نمایند.

با توجه به ادامه فرایند شیوع کرونا و اعمال محدودیت های مجدد، مراکزی مانند موزه ها می توانند با استفاده از کانال های دیجیتالی تجربه گردش در موزه را به خانه ها ارمغان آورند.

این تورها می توانند در زبان های مختلف و شامل فیلم، محتوای صوتی، اطلاعات متنی و عکس هایی باشد که می تواند به شکل گیری ارتباط عمیق با مجموعه یاری کند.

دیدن موزه ها منجر به غنی سازی و گسترش ذهن همه افراد، به خصوص بچه ها می گردد. با استفاده از اینترنت و دنیای مجازی می توان از گالری ها، موزه ها و بسیاری از موسسات در سراسر دنیا بازدید کرد.

بهترین تورهای موزه مجازی برای بچه ها

موزه هنر متروپولیتن

این موزه در صدر لیست برای تورهای موزه مجازی بچه ها واقع شده است. بچه ها 7 تا 12 ساله می توانند از آن استفاده نمایند. مصاحبه هایی در وب سایت این موزه است که بچه ها آن را از هنرمندان، متصدیان موزه و دیگر افراد تهیه نموده اند. این موزه از عظیمترین و مشهورترین موزه های دنیا در منهتن نیویورک است.

موزه ملی تاریخ طبیعی

این موزه از مراکز فرهنگی ایالات متحده امریکاست و در شهر واشنگتن واقع شده است. این موزه متعلق به موسسه اسمیتسونین است.تورهای مجازی به بازدیدنماینده این امکان را می دهد تا به وسیله سیستم یا دستگاه تلفن همراه خود تور اختصاصی داشته باشد.همچنین می تواند نمایشگاه هایی که در گذشته برگزارشده و امکان بازدید را ازدست داده، مشاهده کند. نمای نزدیک از یک شی خاص یا صفحه نمایش برای شما امکان دارد.

موزه بریتانیا

این موزه از عظیم ترین و غنی ترین موزه های دنیا است که بیش از هفت میلیون گنجینه و آثار باستانی از فرهنگ ها، اقوام و کشورهای دنیا پیش ازتاریخ تا زمان حال دارد.سفر مجازی در این موزه به این صورت است که با حرکت موس می توانید به زمان گذشته سفر کنید.

موزه هنرهای معاصر سان فرانسیسکو

از موزه های مشهور ایالات متحده است و استاد عظیم معماری، ماریو بوتا در کالیفرنیا در شهر سان فرانسیسکو این موزه را طراحی نموده است. از عظیم ترین موزه های هنر مدرن و معاصر در ایالات متحده و آثار هنرمندانی از سراسر دنیا را در خود جای داده است.

موزه بچه ها بوستون

موزه بچه ها بوستون یکی از عظیمترین موزه های کودک در دنیا بوده که در سال 1913 تاسیس شده است. اگرچه این موزه برای برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های تعاملی در نظر گرفته شده، اما هنوز هم به عنوان موزه ای جالب برای گشت وگذار انتخاب می گردد و برای بچه ها بسیار جذاب است.

موزه رولددال و مرکز قصه ها

موزه رولددال و مرکز قصه ها یک موزه در گریت میسندن باکینگهام شر است.روالد دال، نویسنده کتاب بچه ها و داستان کوتاه، از 36 سالگی در روستا زندگی می کرد.

مرکز تحقیقات گلن

این مرکز، یک مرکز پژوهشی ناسا در شهر کلیولند اوهایو و در حال حاضر متعلق به ناساست.شاید به طور معمول به معنای سنتی، موزه نباشد، اما جالب است که در این لیست قرار گرفته است.

موزه ملی سنگاپور

موارد بسیاری برای یادگیری و دیدن حین مرور آنلاین هست که در زمان گشت و گذار در موزه، گالری ها صدا داشته باشند تا از موسیقی و جلوه های صوتی لذت ببرید.

مجموعه فریک

یک موزه هنری در نیویورک و آثار هنری کلی فریک، صنعتگر آمریکایی در آن واقع شده است. فریک به خاطر نقاشی های برجسته استاد قدیمی و نمونه های برجسته مجسمه سازی و هنرهای تزئینی اروپایی شناخته شد.

موزه تاریخ طبیعی لندن

مواردی همچون اسکلت نهنگ آبی 25 متری، سنگی به اندازه منظومه شمسی و مجموعه کاملی از فسیل دایناسورها که تا به امروز در انگلستان کشف شده می تواند برای بازدیدنماینده بسیار جذاب باشد.

یاری اقتصادی آسان

در سال 2019 در حدود 26 درصد از یاری های آنلاین با استفاده از دستگاه های تلفن همراه انجام شد و این تعداد به دنبال بیماری کروناویروس افزایش خواهد یافت، زیرا انجام بسیاری از موارد دیجیتالی شده است.

منابع:

cuseum.com

littledayout.com

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1155

به "تورهای مجازی؛ سرگرمی بچه ها در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای مجازی؛ سرگرمی بچه ها در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید