تور روسیه: تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا 1410 مقاوم سازی می شوند

به گزارش بانوی ایران، تهران(پانا) - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید سال 84 هفت درصد از مساکن روستایی کشور مقاوم بود که از سال 84 تا به امروز سالانه 200 هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شده است.

تور روسیه: تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا 1410 مقاوم سازی می شوند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و نو بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی اضافه نمود: از مدیران، سخنرانی نمی خواهیم چون کار ما خدمت رسانی است.

وی گفت: خوش خلقی مسوولان با مردم یعنی ما نهاد انقلابی و حساب 100 امام (ره) هستیم، بنابراین عدد و رقم ها در اولویت های بعدی واقع شده است.

رییس بنیاد مسکن کشور بیان نمود: این نهاد یک ریال بار اقتصادی به دوش دولت و یک ریال بودجه جاری ندارد در حالی که در کنار آن همه روستاها یک مجموعه ماشین آلات دارند که در خدمت مسوولان کشور است و اگر حادثه ای مانند سیل یا زلزله رخ دهد به مقدار حادثه ای که اتفاق افتاده، بنیاد مسکن استان ها وارد عمل می شوند.

وی اضافه نمود: اگر این ناوگان بنیاد مسکن نبود، مسوولان باید چند هزار دستگاه ماشین آلات را در مکانی مستقر می کردند تا در زمان وقوع حادثه وارد عمل شوند اما اکنون ما این اقدام را انجام می دهیم.

نیکزاد توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر جا پروژه ای بوده که دارای پیچیدگی و سختی است، حضور فعالی داشته است.

وی گفت: ما به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، فرمولی داریم که خیر ما در این فرمول است و ساده تر از آن هم پیدا نمی گردد و آن خدمت رسانی به محرومان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه فرایند خدمت گذاری به مردم شتاب بیشتری خواهد گرفت اضافه نمود: بنیاد مسکن به هیچ کسی چک سفید امضا نداده و نخواهد داد اما خدمت رسانی در راس اولویت های ما است.

وی گفت: تا به امروز نیمی از واحدهای مسکن روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی شده است و سالانه باید 10 درصد واحدهای به جامانده مقاوم سازی گردد.

نیکزاد گفت: سال 84 هفت درصد از مساکن روستایی کشور مقاوم بود که از سال 84 تا به امروز سالانه 200 هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شده است.

وی بیان نمود: امروز نصف واحدهای روستایی در کشور مقاوم شده که این مقدار در خراسان جنوبی از میانه کشوری دو تا سه درصد بیشتر است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه نمود: برنامه ریزی شده تا سال 1410 جشن مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی را در کشور برگزار کنیم و در آن سال حتی یک واحد غیرمقاوم در کشور نباید وجود داشته باشد.

وی توضیح داد: این کار سخت است چون کسانی که در روستاها شرایط اقتصادی خوبی داشتند، واحدها را مقاوم سازی کردند و افرادی که انجام نداده اند شرایط میانه و میانه به پایین دارند.

نیکزاد گفت: در این زمینه تمرین نموده ایم و با دهیاری ها، بخشداری ها، بانک های عامل و سایر عوامل کار را پیش خواهیم برد، چون باید این مهم انجام گردد و همه شما انسان های فنی و اجرایی هستید.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی برای 40 هزار روستای کشور تهیه شده است اضافه نمود: افق اجرای این طرح نیز 10 ساله است و هر سال باید در 10 درصد روستاهای کشور برنامه بازنگری روستاها انجام گردد.

رییس بنیاد مسکن کشور بعلاوه گفت: مدیرکل سابق بنیاد مسکن خراسان جنوبی در ارزیابی ها همواره جزو چند نفر اول کشور بوده است لذا از مدیرکل نو نیز تقاضا داریم خدمت رسانی به محرومان را در اولویت قرار دهد.

وی اضافه نمود: موعد خدمت رسانی بسیار محدود است و هرکسی استفاده کند، خیر جهان و آخرت را برده لذا بیشترین فعالیت بنیاد مسکن در محروم ترین منطقه ها کشور است که باید قدر دانست.

نیکزاد بیان نمود: مسکن افراد محروم کشور را برعهده داریم که تا به امروز همه یاری نموده اند اما کارهای به زمین مانده زیادی هم داریم که خدمت بی منت به مردم فرمول کار ما است.

در این آیین از خدمات 17 ساله علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل سابق بنیاد مسکن خراسان جنوبی قدردانی و قاسم تنها که پیش از این معاون عمران روستایی این اداره کل بود، به عنوان مدیرکل نو معرفی گردید.

آسمانی مقدم نیز به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران معرفی گردید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) به خراسان جنوبی سفر کرد و علاوه بر این مراسم، ملاقات با مسوولان استان، بازدید و افتتاح طرح های مسکن روستایی را در برنامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1899

به "تور روسیه: تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا 1410 مقاوم سازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا 1410 مقاوم سازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید