تعطیلی دولت آمریکا بروزرسانی ناوبری جهانی را به تعویق انداخت!

به گزارش بانوی ایران، نسخه به روز شده از مدل مغناطیسی دنیا که نقش کلیدی در ناوبری مدرن ایفا می نماید، قرار بود در 15 ژانویه منتشر گردد که به دلیل تعطیلی دولت آمریکا به تعویق افتاد.

تعطیلی دولت آمریکا بروزرسانی ناوبری جهانی را به تعویق انداخت!

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، میدان مغناطیسی زمین به طور مداوم در حال حرکت است و به دلیل آن که از آن برای مسیریابی مناسب در این سیاره استفاده می گردد، دانشمندان باید به طور منظم مدل مغناطیسی دنیا(WMM) را به روزرسانی نمایند تا تغییرات این میدان را شامل گردد.

مدل مغناطیسی دنیا

دانشمندان مدل مغناطیسی دنیا یا همان WMM را هر پنج سال به روزرسانی می نمایند. مدل مغناطیسی دنیا چیزی است که در ناوبری مدرن که توسط نقشه های گوگل، هواپیماها و کشتی ها استفاده می گردد، نقش اساسی دارد.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا(NOAA) نقش کلیدی WMM را در ناوبری مدرن حفظ می نماید. در حالی که GPS برای ناوبری مفید است، محدودیت هایی نیز دارد و فقط موقعیت را فراهم می نماید. در حالی که میدان مغناطیسی جهت و چرخش را معین می نماید.

مرکز ملی داده های ژئوفیزیک ایالات متحده نسخه فعلی WMM را در سال 2015 منتشر نموده است. این به این معنی است که تا سال آینده نباید منتظر به روزرسانی بعدی بود.

رفتار نامنظم میدان مغناطیسی زمین

با این حال دانشمندان با مشکل روبرو هستند، زیرا قطب شمال مغناطیسی در حال تغییر است. این قطب به طور فزاینده ای در حال دور شدن از کانادا و رفتن به سوی سیبری است.

سیاران بگن از سازمان ژئولوژی بریتانیا واقع در ادینبرو گفت که این قطب سالیانه حدود 30 مایل حرکت می نماید.

وی اضافه نمود: قطب شمال مغناطیسی بین سال های 1900 تا 1980 خیلی زیاد حرکت نکرد، اما طی 40 سال اخیر شدیدا شتاب گرفته است.

میدان مغناطیسی زمین به وسیله تغییرات غیر قابل پیش بینی در آهن مذاب اعماق موجود در هسته زمین فراوری می گردد. هنوز معلوم نیست که چه چیزی در پشت تغییرات نامنظم این میدان مغناطیسی است اما بعضی از دانشمندان معتقدند که این موضوع مرتبط با فواره های سریع متشکل از آهن مایع در زیر کشور کانادا است.

فیل لیورمور زمین شناس دانشگاه لیدز می گوید: به نظر می رسد موقعیت قطب شمالی مغناطیسی زمین توسط دو تکه بزرگ میدان مغناطیسی، یکی زیر کانادا و یکی زیر سیبری تحت کنترل است و اکنون تکه سیبری در حال بردن رقابت است.

تغییرات سریع در میدان مغناطیسی زمین نشان از احتیاج به بروزرسانی زودتر برای WMM دارد.

میدان مغناطیسی زمین به سرعت در حال تغییر و جابجایی است، بنابراین محققان باید سریعا مدل مغناطیسی دنیای را اصلاح نمایند، زیرا اکنون با این شرایط، خطای ناوبری همینطور در حال افزایش است.

رفتار عجیب و غریب میدان مغناطیسی زمین موجب شده است که دانشمندان مدل مغناطیسی دنیای را پیش از موعد اصلاح نمایند.

مدل به روز شده در تاریخ 15 ژانویه عرضه شد، اما به دلیل تعطیلی دولت آمریکا تا 30 ژانویه به تعویق افتاد.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 555

به "تعطیلی دولت آمریکا بروزرسانی ناوبری جهانی را به تعویق انداخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دولت آمریکا بروزرسانی ناوبری جهانی را به تعویق انداخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید