بنزبازها گردهم آمدند (عکس و فیلم)، خرید بنز چقدر هزینه دارد؟

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، بنزسواران گردهم آمدند. این بار در پیست آزادی تهران و با حضور همه بنزها. این گردهمایی برای عموم آزاد بود و افراد با خرید بلیط می توانستند از این خودروهای لاکچری بازدید نمایند. با توجه به جمعیت حاضر در پیست آزادی می توان گفت که این نوع ها همایش ها مورد پسند مردم واقع می گردد.

بنزبازها گردهم آمدند (عکس و فیلم)، خرید بنز چقدر هزینه دارد؟
1- گردهمایی خودروهای مرسدس بنز- آدینه 16 اردیبهشت 1401

بنزها در مدل و رنگ های مختلف گردهم آمدند. مالکان می گفتند هدف از خرید خودروهایی در رنگ هایی از قبیل زرد، نارنجی، سبز و قرمز زیبا کردن چهره شهر و یا علاقه خود مالکان به این نوع رنگ ها است.

در این گردهمایی هر نوع بنزی حضور داشت. از بنزهای فراوریی سال 1975 تا بنزهای 2021. البته بعضی از مالکان در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با شیوه خرید این خودروها می گفتند خودمان وارد کردیم.

بنز چند؟

ارزش خودروهای نمایش داده شده متفاوت بود؛ بنزهای کلاسیک حاضر در گردهمایی از 500 میلیون تا پنج میلیارد تومان قیمت داشتند. البته بعضی نیز می گفتند به علت علاقه این خودروها را خریدیم و قیمت ندارند.

قیمت آنها بر اساس مدل و حجم خودرو، آپشن هایی مانند کولر و سانروف، تمیزی خودرو، سفارش کشور، لاستیک ، چراغ، لوازم و کارکرد، معین می گردد.

اما مرسدس بنزهای فراوری سال 2000 به بعد قیمت های متفاوتی داشتند. یکی از مالکان بنز مدل 2008 خودروی خود را سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان خریده بود. البته این مالک می گفت تا کنون 100 میلیون تومان هزینه نوسازی این خودرو نموده است.

به گفته یکی از افراد حاضر در گردهمایی، این خودروها به صورت ناقص و فقط با یک بدنه و موتور سوخته در مزایده ها به فروش می رسد. یکی از خودروها دو سال گذشته به همین شکل 200 میلیون تومان به فروش رسید و خریدار باید حدود 200 تا 250 میلیون تومان هزینه آن بنز می کرد تا قابلیت سوار شدن را داشته باشد. اما این مالک می گوید اکنون هزینه ها دو برابر است و فرایند خرید تا نوسازی این خودروها تا حداقل یک میلیارد تومان هزینه دارد.

مالکی دیگر به خبرنگاران گفت بنز خود را در سال 2013 و به قیمت 700 میلیون تومان خریداری نموده است و هم اکنون این خودرو شش میلیارد تومان ارزش دارد.

2- گردهمایی مرسدس بنز- آدینه 16 اردیبهشت 1401

قطعات یدکی در ایران موجود است؟

اما آیا قطعات یدکی این بنزها با وجود ممنوعیت واردات در بازار ایران یافت می گردد؟

بعضی از این بنزبازها با اشاره به احتیاج کم این خودروها به خرید قطعات یدکی اضافه، می گفتند قطعات بنزمان را خودمان وارد می کنیم. اما از شیوه وارد کردن قطعات چیزی نگفتند.

البته بعضی از مالکان گفتند قطعات یدکی در ایران یافت می گردد و از ترکیه نیز می توان آنها را خرید. آنها می گفتند خودروهایشان هزینه زیادی ندارد. اما اگر در پی قطعه ای مانند چراغ جلو در بازار ایران باشیم، باید آنها را جفتی 20 تا 30 میلیون تومان بخریم. برای بازکردن موتور نیز حداقل 30 میلیون تومان باید هزینه کرد.

مالکی دیگر گفت: هر لیتر روغن برای بنز 400 هزار تومان و لنت 8 میلیون تومان هزینه دارد.

3- گردهمایی مرسدس بنز- آدینه 16 اردیبهشت 1401

https://tejaratnews.com/wp-content/uploads/2022/05/mersedes-benz-2.mp4

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2116

به "بنزبازها گردهم آمدند (عکس و فیلم)، خرید بنز چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزبازها گردهم آمدند (عکس و فیلم)، خرید بنز چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید