برگزیدگان هفته پژوهش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند

به گزارش بانوی ایران، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، برگزیدگان هفته پژوهش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند.

برگزیدگان هفته پژوهش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند

همزمان با برگزاری آیین انتهای چهاردهمین ویژه برنامه هفته پژوهش، برگزیدگان این رویداد در بخش های مقاله، انتها نامه و رساله، گزارش اقدام پژوهی، تحلیل آثار اقدام پژوهی، پژوهش اعضا و جستارنویسی معرفی شدند.

بر همین اساس در بخش مقاله 60 اثر، انتها نامه و رساله 28 اثر، گزارش اقدام پژوهی 105 اثر، تحلیل آثار اقدام پژوهی 4 اثر، پژوهش اعضا 112 اثر و جستارنویسی 26 اثر به دبیرخانه هفته پژوهش کانون ارسال شده بود.

از مجموع آثار ارسال شده، دو اثر برگزیده و یک اثر شایسته تقدیر در بخش مقاله، سه اثر برگزیده در بخش انتها نامه و رساله، سه اثر برگزیده در بخش گزارش اقدام پژوهی، یک اثر برگزیده در بخش تحلیل آثار اقدام پژوهی، شش اثر برگزیده و هشت اثر شایسته تقدیر در بخش پژوهش اعضا و سه اثر برگزیده در بخش جستارنویسی معرفی شدند.

پژوهش احتیاج به استمرار دارد

مدیرعامل کانون پرورش فرکری بچه ها و نوجوانان نیز در این برنامه با قدردانی از برگزارکنندگان چهاردهمین ویژه برنامه هفته پژوهش کانون گفت: این برنامه نباید تنها مختص هفته پژوهش باشد بلکه احتیاج به استمرار دارد.

حامد علامتی با بیان اینکه باید بچه ها خود را با پشتوانه پژوهش بزرگ کنیم، ادامه داد: دو نوع پژوهش وجود دارد؛ اول پژوهش برای کودک و نوجوان که کار ما و مسئولان است و دوم کاری که خود بچه ها انجام می دهند و نمونه اش کارهای شماست.

وی سپس با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) که در کتاب پایه نهم آمده و فرمودند هیچ کاری به ارزش و اهمیت تحقیق و پژوهش نیست، افزود: این حدیث در فضای خداشناسی مطرح شده اما در فضای عمومی هم می توانیم برای اهمیت تحقیق و پژوهش بکار ببریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان توضیح داد: چه زمانی می خواهیم یک تحقیق را آغاز کنیم؟ وقتی سوالی در فکر ما ایجاد شد سمت تحقیق می رویم؛ یعنی اولین موردی که به فکر ما می رسد و منجر به تحقیق می گردد سوال است. سوال زمانی پیش می آید که فکر کنیم. بنابراین هروقت خوب فکر کردید به سوال هایی می رسید که باعث می گردد تحقیق کنید. در این مسیر رسیدن به پاسخ کنجکاوی هم وجود دارد.

وی افزود: از اتفاقات اطرافمان نباید به راحتی عبور کنیم، اینها باعث می گردد فکر کنیم. وقتی با دقت به مسائل نگاه کنیم پرسشگری ایجاد می گردد و امروز هدف کانون پرورش فکری فراهم سازی این مسیر برای بچه ها و نوجوانان است.

علامتی خطاب به نوجوانان حاضر در مراسم گفت: پیشنهاد دارم برای اینکه سوال ایجاد گردد دفتری داشته باشید تا هروقت در فکرتان سوالی پیش آمد بنویسید. سپس درباره سوال، مطالعه و از اهل فن پرسش کنید. این تحقیق و پژوهش نوجوانانه می گردد و با بزرگتر شدن شما این پژوهش تخصصی تر خواهد شد.

سازمان پویا به پژوهش احتیاج دارد

بعلاوه معاون فرهنگی کانون در ادامه این مراسم با تشکر از همکاران در بخش های ستادی و استانی که در هفته پژوهش فعالیت کردند، گفت: پژوهش مهم است و هفته پژوهش فرصتی است تا تلنگری به خود بزنیم.

محمود مروج گفت: پژوهش یک اثر تشریفاتی و درجه چندم نیست بلکه امری بسیار ضروری است که هر سازمان زنده و پویایی به آن احتیاج دارد. در واقع پژوهش مسیر را روشن می نماید و چشم بینای هر سازمان و جریان پژوهشی است.

وی ادامه داد: هفته پژوهش فرصتی است تا یادآوری کنیم پژوهش برای هر سازمان زنده بویژه سازمان فرهنگی ضروری و لازمه کار است. پژوهش الزاماتی دارد و بدون آن نمی گردد آینده روشنی برای سازمان درنظر گرفت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با بیان اینکه در سازمان ها ضروری است ابتدا فرهنگ استفاده از پژوهش جا بیافتد، افزود: باید به نتایج پژوهش پایبند باشیم و فرهنگ استفاده از نتایج پژوهش نهادینه گردد. پژوهش ابزاری است که شرایط مطلوب را نشان می دهد و شناخت شرایط موجود به یاری آن اتفاق می افتد.

کانون پیشرو جریان ادبیات کودک است

در بخشی دیگر از این مراسم، مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری در سابقه ای بیش از نیم قرن برای شکل دهی جریان های موثر در حوزه فرهنگ و ادبیات کودک پیشرو بوده است و برگزاری برنامه های پژوهشی و نتایج پژوهش های علمی بی تردید در تداوم و تعمیق این جریان بسیار اثربخش است.

سیده نسرین سجادیان ادامه داد: برهمین اساس موضوع محوری در برگزاری برنامه سال جاری، موضوع مسأله شناسی در حوزه کودک و نوجوان انتخاب شد.

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف این ویژه برنامه در سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir اعلام شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2218

به "برگزیدگان هفته پژوهش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان هفته پژوهش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید