اپل پستی درباره شارژر 35 واتی خود منتشر و سپس آن را حذف کرد

به گزارش بانوی ایران، این طور که به نظر می رسد، اپل در حال حاضر روی ساخت یک شارژر 35 واتی کار می نماید چرا که به تازگی پستی را در رابطه با آن منتشر کرد. هرچند بعد از مدتی این پست حذف شد.

اپل پستی درباره شارژر 35 واتی خود منتشر و سپس آن را حذف کرد

اپل ساعاتی پیش پستی را در وب سایت خود منتشر کرد که اسناد مربوط به شارژر 35 واتی نو شرکت را نشان می داد اما بعد از مدتی این پست به وسیله شرکت حذف شد. وب سایت 9to5Mac اما پیروز شد در همین مدت زمان کوتاه، این پست را دیده و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کند. این طور که از گزارش این وب سایت متوجه شدیم، اپل در حال ساخت این شارژر سریع 35 واتی است که از دو پورت USB-C هم بهره می برد. هنوز نمی دانیم اپل چه زمانی می خواهد این شارژر را راهی بازار کند اما حداقل با توجه به اسناد رسمی می دانیم این شارژر قطعا وجود خارجی دارد.

این شارژر احتمالا از فناوری Gallium nitride (نیترید گالیم) استفاده خواهد شد هرچند در اسناد مربوط به آن هیچ چیزی در این رابطه گفته نشده است. این فناوری اما در ساخت شارژرهای سریع بسیار معروف است. شرکت های فراورینماینده شارژرهای سریع سعی می نمایند با استفاده از این فناوری، شارژرهایی با سرعت بالا اما گرمای پایین فراوری نمایند. این یعنی قطعات به صورت فشرده در کنار هم قرار می گیرند اما هیچ مسئله ای از بابت آتش گرفتن شارژر یا افزایش شدید دمای آن، کاربران را تهدید نخواهد نمود. با این فناوری شارژرها می توانند در ابعاد کوچک تری فراوری شوند؛ هرچند وقتی قرار نباشد این کاهش ابعاد باعث قرارگیری آن درون جعبه گردد، خیلی هم برایمان سودمند نخواهد بود.

اینکه اپل دارد روی ساخت این شارژر کار می نماید سال گذشته و به وسیله وب سایت دیجی تایمز هم گزارش شده بود. این یعنی تقریبا قطعی است که اپل می خواهد این شارژر را راهی بازار کند. حال چرا پست مربوط به آن را حذف کرد معین نیست. در حال حاضر شارژرهایی که از فناوری GaN بهره می برند در دسترس قرار دارند و کوچک تر و سریع تر از شارژرهایی هم هستند که اپل برای آیفون ها به فروش می رساند.

در اسناد مربوط به این شارژر آمده که شرکت آمریکایی این محصول را بدون هیچ کابل USB-C به فروش می رساند. کاری که انتظار هم نداشتیم اپل انجام دهد. ماه گذشته، مینگ چی کو هم توییتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل شاید شارژری را با فناوری GaN در سال 2022 راهی بازار کند که 30 واتی است و طراحی بسیار نوی هم دارد. حال باید دید صحبت های مینگ چی کو درست از آب در می آید یا پستی که خود شرکت به اشتراک گذاشت. شاید علت اصلی حذف این پست، غلط املایی باشد که در نوشتن مقدار سرعت این شارژر بوجود آمده و در اصل این شارژر 30 واتی باشد.

در این اسناد آمده:

با این شارژر 35 واتی، کاربران می توانند در یک لحظه، دو آیفون را به صورت هم زمان شارژ نمایند. حتی می توان یک آیفون و یک اپل واچ را هم به صورت هم زمان شارژ کنید تا در وقتتان صرفه جویی گردد. در حال حاضر سریع ترین شارژری که یک گوشی از اپل از آن پشتیبانی می نماید شارژر 27 واتی است و آن هم فقط آیفون 13 پرو مکس است که می تواند به چنین سرعتی دست پیدا کند. با شارژر 20 واتی سریع اپل که باز هم به طور خالص 20 وات نیست، می گردد این گوشی را با سرعت بالایی شارژ کرد. حال تصور کنید یک شارژر 35 واتی که قطعا 27 وات را می تواند به صورت کامل خروجی دهد، تا چه مقدار سریع تر، نماینده قدرتمند اپل را شارژ خواهد نمود. اپل واچ سری 7 هم از شارژ سریع 5 واتی پشتیبانی می نماید که البته همین حالا با شارژرهای موجود هم می توان به راحتی آن را شارژ کرد. بنابراین بعید است تفاوتی را در سرعت شارژ شدن با شارژر 35 یا 20 واتی ببینیم.

اپل هنوز این شارژر را راهی بازار نکرده اما گویا باید طی هفته های آینده خبرهای بیشتری در رابطه با آن بشنویم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2109

به "اپل پستی درباره شارژر 35 واتی خود منتشر و سپس آن را حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل پستی درباره شارژر 35 واتی خود منتشر و سپس آن را حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید