اپل با وجود مسائل زنجیره تامین آیپد در سال 2021 فاتح بازار تبلت ها شد
به گزارش بانوی ایران، بر اساس جدیدترین گزارش شرکت معتبر کانالیس در خصوص بازار کامپیوتر و تبلت ها، اندازه عرضه به بازار این محصولات در سال 2021 در ایالات متحده آمریکا حدود یک درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. به همین دلیل، اندازه عرضه به بازار این محصولات در سال 2021 در حدود 135 میلیون دستگاه اعلام شده است.
آیپد های اپل بازار تبلت ها را تحت سلطه خود درآوردند
غول فناوری آمریکایی پیروز شد بازار تبلت های سال 2021 را با عرضه بیش از 19 میلیون آیپد از آن خود کند. این پیروزیت بزرگ برای اپل در حالی رقم خورد که این شرکت به دلایل مشکلاتی در عرضه، این محصولات را با 9 هفته تأخیر روانه بازار کرد. به طور کلی این آمار در مقایسه با سال 2020 در حدود 17 درصد کمتر بوده است. بعلاوه باید خاطر نشان کنیم که سهم بازار تبلت های اپل از 44.6 درصد در سه ماهه آخر سال 2020 به 40.2 درصد در سه ماهه آخر سال 2021 رسیده است. اما با این وجود، اپل توانست بر تخت پادشاهی بازار تبلت های هوشمند سال 2021 بنشیند. به طور کلی با توجه به کاهش 31 درصدی عرضه به بازار این محصولات، مقدار تقاضا نیز برای آن ها کاهش یافته است.
اپل در بازار کامیپوتر های شخصی نتوانست پیروزیت بازار تبلت ها را بدست آورد و در این مقوله شرکت HP با در اختیار داشتن حدود 30 درصد از سهم بازار این محصولات، در جایگاه نخست واقع شده است. با این حال اپل در سال 2021 توانست خود را به عنوان یکی از پنج شرکت های برتر در بازار کامپیوتر های شخصی معرفی کند. بر اساس تازهترین گزارش شرکت کانالیس، بازار دسکتاپ ها در سال 2021 رشد 9 درصدی را تجربه کردند. بعلاوه بخش تجاری رایانه های شخصی در سه ماهه آخر سال 2021 پیروز شد حدود 49 درصد از بازار این محصولات را از آن خود کند.
باید خاطر نشان کنیم که تازهترین گزارش از شرکت بین المللی داده (IDC) نشان می دهد که اگرچه سه ماهه چهارم سال 2021 شاهد کاهش 11.9 درصدی در عرضه به بازار تبلت ها در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020 بودیم، اما مقدار کل عرضه به بازار این محصولات در کل سال 3.2 درصد رشد نموده است. اپل با فروش 57.8 میلیون تبلت در سال 2021 جایگاه اول بازار این گجت های هوشمند را حفظ نموده است. این برند از سهم بازار 34.2 درصدی برخوردار بوده و رشد سالانه 8.4 درصدی را تجربه نموده است. اپل بعلاوه در سه ماهه چهارم سال 2021 با فروش 17.5 میلیون تبلت، بیشترین تعداد تبلت را به فروش رساند. با این حال، این برند در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2020، با 8.6 درصد کاهش در فروش این محصولات روبه رو شده است.
براون لینچ، تحلیلگر تحقیقات شرکت کانالیس اعلام نموده که رشد کلی بازار کامپیوتر های شخصی در ایالات متحده آمریکا و در سال 2021، اثرات مثبت پاندمی کرونا در فروش این محصولات را نشان می دهد. در حالی که بازار گجت های هوشمند در سه ماهه آخر سال 2021 عملکرد ضعیف تری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، اما به نظر می رسد که این آمار و ارقام در سال آینده با توجه به عرضه محصولات تازه به ویژه از نظر درآمدی پیشرفت چشمگیری خواهد نمود.
این شرکت مطرح حوزه فناوری در ادامه فرایند خوب فروش تبلت های خود میخواهد تا نسل بعدی آیپد پرو را در پاییز سال جاری عرضه کند. طبق آخرین گزارش ها، آیپد پرو آینده که در دو نسخه با نمایشگرهای 11 اینچی و 12.9 اینچی عرضه می گردد، یکی از گجت هایی خواهد بود که اپل میخواهد اواخر پاییز سال جاری از آن ها رونمایی کند. علاوه بر این، گفته می گردد که مدل 11 اینچی ممکن است صفحه نمایش Mini LED با نور پس زمینه داشته باشد که شرکت در مدل 12.9 اینچی نسل قبلی از آن بهره برده است. گفته می گردد که آیپد پرو 2022 مجهز به صفحه نمایش اولد دو لایه است که روشنایی و مقاومت فوق العاده ای دارد. روی هم رفته در این نوع نمایشگرها، دو لایه ساطع کننده نور وجود دارد که همین رویکرد روشنایی آن ها را تا دو برابر افزایش می دهد.
منبع: 9to5mac
منبع: دیجیکالا مگ