اولین لپ تاپ بدون پورت جهان شاید به زودی رونمایی شود

به گزارش بانوی ایران، شرکت جدیدی تحت عنوان Craob تصاویری از اولین لپ تاپ بدون پورت جهان را منتشر کرد که گفته می شود شاید حتی در آینده ای نزدیک از آن رونمایی شود.

اولین لپ تاپ بدون پورت جهان شاید به زودی رونمایی شود

تا به امروز خبرها و شایعه های زیادی در رابطه با گوشی های بدون پورت شنیده ایم. در واقع ایده گوشی بدون پورت بعد از حذف جک هدفون به سر سازندگان گوشی هوشمند زد تا بدین ترتیب گوشی ها از هیچ پورتی بهره نبرند و برای شارژ شدن هم به روش های مغناطیسی روی بیاورند. تا به امروز هیچ گوشی با این قابلیت راهی بازار نشده اما شاهد طرح های مفهومی از شرکت هایی نظیر میزو، ویوو و شیائومی بودیم که هیچگاه در واقعیت عرضه نشدند.

این طور که به نظر می رسد، یک شرکت پا را فراتر از گذاشته و قصد دارد یک لپ تاپ بدون پورت را راهی بازار کند. اتفاق عجیبی که بعید به نظر می رسد حالا حالاها بین شرکت های تولیدکننده لپ تاپ جا بیفتد. این شرکت تازه، Craob نام دارد که احتمالا تا به امروز نام آن را نشنیده اید اما به شکل خیلی جالبی خود را به کاربران شناساند.

این شرکت به تازگی تصاویری از لپ تاپ تازه و بدون پورت خود تحت عنوان Craob-X منتشر کرد که نشان می دهد این محصول فوق العاده باریک است و تنها 900 گرم وزن دارد. این یعنی اگر قرار به تعبیه پورت هم بود، به خاطر باریک بودن لپ تاپ چنین امکانی وجود نداشت. با این حال این محصول نه از پورت USB-C بهره می برد، نه جک 3.5 میلی متری و نه حتی پورتی برای شارژ.

به جای تمام این ها، Craob-X را باید با شارژر بی سیم شارژ کرد که به در لپ تاپ می چسبد (مطابق تصویر زیر). این شارژر نه تنها وظیفه شارژ لپ تاپ را بر عهده دارد بلکه از یک سری پورت نظیر USB-C، تاندربولت و جک 3.5 میلی متری هم بهره می برد. حال چطوری با اتصال گوشی یا وسایل دیگر به این شارژر قرار است با لپ تاپ ارتباط برقرار کنیم دقیقا تعیین نیست اما شاید این آداپتور از طریق وای فای یا بلوتوث به لپ تاپ متصل شود. چون طبیعتا نمی توانیم هر وقت که بخواهیم پورتی را به لپ تاپ متصل کنیم، شارژر را به آن وصل کنیم.

شرکت Craob همچنین قرار است برای این لپ تاپ تعیینات فنی فوق العاده ای را هم در نظر بگیرد. انتظار می رود در این ابعاد کوچک، تعیینات فنی خیلی قدرتمندی وجود نداشته باشد اما این طور نیست. این محصول 13.3 اینچی از نمایشگری با وضوح 4K، موجود در مدل هایی با تراشه Core i7 نسل دوازدهم اینتل، گرافیک داخلی Iris Xe اینتل، تا 32 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و تا 2 ترابایت حافظه SSD بهره می برد. هنوز در رابطه با قیمت، تاریخ عرضه، رونمایی و چیزهایی مثل این چیزی تعیین نیست و تنها چیزی که از شرکت در رابطه با این موضوع گفته شده این است که Craob-X به زودی عرضه خواهد شد.

با این حال باید این پروژه جاه طلبانه را یک کار اولیه و مفهومی بدانیم چرا که بارها و بارها دیده بودیم شرکت های بزرگ تر از Craob هم این حرف را زدند اما محصولات خود را راهی بازار نکردند چرا که هم باید تقاضا وجود داشته باشد هم خود محصول باید عملکرد خوبی در واقعیت از خود به نمایش بگذارد. بنابراین این احتمال هم وجود دارد که Craob-X هیچوقت رسما رونمایی یا عرضه نشود. هرچند خیلی دوست داریم این اتفاق رخ دهد تا ببینیم این محصول چگونه در مقابل بهترین های هم رده ایستادگی خواهد کرد و نگرش کاربران نسبت به آن چگونه خواهد بود.

نظر شما در رابطه با این لپ تاپ چیست؟ فکر می کنید لپ تاپ بدون پورت ارزش خرید دارد؟

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2066

به "اولین لپ تاپ بدون پورت جهان شاید به زودی رونمایی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین لپ تاپ بدون پورت جهان شاید به زودی رونمایی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید