اعلام دلیل غیبت تیم ملی کشتی فرنگی در جام وهبی امره

به گزارش بانوی ایران، مربی تیم ملی فرنگی تاکید کرد که از بین 7 فرنگی کاری که از شرکت در جام تختی معاف شده اند، هیچ کشتی گیری تغییر وزن نداده که بخواهد زودتر وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود.

اعلام دلیل غیبت تیم ملی کشتی فرنگی در جام وهبی امره

به گزارش خبرنگاران، بهروز حضرتی پور که میهمان برنامه امروز (30 بهمن) دایره طلایی بود، در مورد اعزام تیم 5 نفره کشتی فرنگی به جام نیکولای پتروف بلغارستان گفت: باتوجه به اینکه مسابقه اصلی ما برای ورود به اردوی تیم ملی، جام تختی خواهد بود که 4 تا 6 اسفند در اهواز برگزار می شود، بعد از برگزاری مسابقه انتخابی جوانان، سرمربی این تیم نفراتش را شناخت و محمد بنا به حمید باوفا سرمربی جوانان پیشنهاد داد حالا که این تیم مسابقه اصلی اش برگزار شده، چند تن از جوانان در جام نیکولای پتروف محک بخورند. ضمن اینکه روی دو سه نفر از بزرگسالان هم نظر بود که در صورت آمادگی، در این جام کشتی بگیرند که میثم دلخانی اعلام آمادگی کرد در بلغارستان کشتی بگیرد و همراه با جوانان راهی این تورنمنت شد.

وی ادامه داد: 4 کشتی گیر دیگر از تیم ملی جوانان بودند. سعید عبدولی با 17 سال سن، عضو تیم ملی نوجوانان بوده و نقره جهانی نوجوانان را کسب کرده است. او چون سهمیه بزرگسالان هم داشت مد نظر قرار گرفت که به این تورنمنت برود. میثم دلخانی هم جزو 7 نفری است که از حضور در جام تختی معاف است. اجباری در این اعزام برای بزرگسالان نبود و با اعلام آمادگی خودشان رخ داد چون موضوع این اعزام، جوانان بودند.

حضرتی پور در مورد نفرات شرکت کننده در جام تختی گفت: اعضای تیم ملی جوانان، امید و ارتش های جهان و کشتی گیرانی که عضو تیم ملی در نروژ بودند و پیروز به کسب مدال نشدند، قرار شد مستقیماَ در جام تختی شرکت کنند. سه نفر از مسابقات قهرمان کشوری در سیستان و بلوچستان و تعدادی نیز از مسابقات انتخابی جام تختی برای شرکت در این رقابت ها سهمیه گرفتند. ضمن اینکه فدراسیون اجازه داد که نفراتی به این لیست اضافه شوند. به منظور پشتوانه سازی، به سه مدال آور تیم ملی نوجوانان در جهانی 2021 نیز سهمیه حضور در جام تختی داده شد که علیرضا عبدولی هم یکی از آنها بود که البته به جام نیکولای پتروف رفت.

مربی تیم ملی فرنگی با اشاره به اینکه 7 نفر از حضور در جام تختی معاف هستند، تاکید کرد: امسال چندین مسابقه در پیش است. 30 فروردین ماه مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا را در پیش داریم. همچنین بازی های کشورهای اسلامی، قهرمانی بزرگسالان جهان در صربستان، بازی های آسیایی چین و امیدهای جهان در پیش است. قطعا با توجه به فاصله زمانی مسابقات جهانی و بازی های آسیایی، در 6 وزن المپیکی، دو ملی پوش خواهیم داشت و به خاطر تعدد مسابقه تعداد نفرات زیادی به اردو دعوت می شوند و شانس حضور در مسابقات را دارند.

وی با اشاره به ارتباط خوب سرمربیان تیم های ملی جوانان و بزرگسالان گفت: محمد بنا به حمید باوفا قول داده که نهایت کمک را به جوانان انجام بدهد و چنانچه تاریخ برگزاری اردوها اجازه دهد، جلسات تمرینی مشترک داشته باشیم.

حضرتی پور با تاکید بر اینکه هیچ یک از مدال آوران فرنگی در سال 2021 قصد تغییر وزن نداشتند، که ورودشان به چرخه زودتر اتفاق بیافتد، گفت: غیر از مدال آوران ما، هر کسی هم قصد تغییر وزن داشت به فدراسیون نامه نوشت و درخواستش را ارائه کرد. علیرضا نجاتی و سجاد عباسپور تصمیم به بازگشت به وزن قبلی شان را داشتند.

این مربی شهرکمک در مورد دو کشتی گیری که در فینال قهرمان کشوری کشتی نگرفته بودند و در آن وقت گفته شد به آنها سهمیه جام تختی داده نمی شود، گفت: موضوع اینطور نبود که دو کشتی گیر تمرد کرده باشد. هم خود کشتی گیران و هم مربیان شان تاکید کردند که هر دو به دلیل آسیب دیدگی در فینال کشتی نگرفتند. رضا خدری که دچار آسیب از ناحیه دنده شده بود و نفر دیگر هم مریض بود. اگر قضیه چیز دیگری بود، محمد بنا روی مسئله ایستادگی می کرد چون روی بحث های انضباطی خیلی حساس است.

وی دلیل عدم شرکت تیم ملی فرنگی در جام وهبی امره را تداخل این تورنمنت با جام تختی مطرح کرد و در پایان گفت: در پی این هستیم که شایسته ترین ها و بهترین ها به عضویت تیم ملی درآیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2069

به "اعلام دلیل غیبت تیم ملی کشتی فرنگی در جام وهبی امره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام دلیل غیبت تیم ملی کشتی فرنگی در جام وهبی امره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید