399 روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش بانوی ایران، سید یاسر حسن پور با اشاره به اینکه تمام شهر های استان سمنان تحت پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند، گفت: 399 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

399 روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش از ، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با بیان اینکه سال گذشته در استان سمنان علیرغم محدودیت مالی با گذر از تحریم های یک جانبه، در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیشرفت ها و دستاورد های قابل توجهی همراه بود، گفت: در حال حاضر 399 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تعداد روستا های متصل به شبکه ملی اطلاعات افزایش 2.5 برابری نسبت به سال 96 را تجربه کرد.

او با اشاره به اینکه تحقق این امر باعث شد تا پیش درآمدی برای شروع سال جدید با عنوان سال جهش تولید باشد، اضافه کرد: هم اکنون تمام شهر های استان سمنان زیرپوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر لزوم توسعه شاخص های ارتباطی در استان خاطرنشان کرد: 712 هزار و 715 مشترک از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

حسن پور با اشاره به اینکه تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار در استان سمنان نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: با اتصال تمام شهر ها به اینترنت نسل چهارم، تعداد نود های 4 G با رشد 206 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شد.

او بابیان اینکه استان سمنان سال گذشته ازلحاظ توسعه شاخص ها در حوزه های گوناگون ارتباطی به ویژه بحث زیرساخت ها، پیشرفت هایی قابل توجهی را شاهد بود و این مهم را مردم به خوبی احساس کردند، یادآور شد: در این راستا پروژه های متعددی نیز طی یک سال گذشته به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی برخی از پروژه ها شروعشده است که تا انتها سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به افتتاح پروژه توسعه و راه اندازی سایت های LTE در مناطق شهری، روستایی و جاده ای، توسعه و راه اندازی سایت های 3 G و 4 G در مناطق شهری و جاده ای در استان خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه توسعه ظرفیت شبکه انتقال به میزان 9 گیگابایت بر ثانیه توسعه شبکه فیبر نوری در استان، نصب و راه اندازی تجهیزات مربوط به POTS از دیگر پروژه های شاخصی است که سال گذشته به بهره برداری رسید.

حسن پور شرح داد: پروژه نصب و راه اندازی سوئیچ پرظرفیت دیتا، ADSL و افزایش ظرفیت دیتا، توسعه و راه اندازی سایت 3 G در مناطق شهری و روستایی استان سمنان، ارائه خدمات الکترونیک در 52 روستا و پروژه ارتقا دو سایت پوشش همراه روستایی نیز طی سال گذشته افتتاح شدند که بهره برداری از آن ها نقش مؤثری در ایجاد توسعه زیرساخت های ارتباطی استان ایفا کرده است.

او بابیان اینکه درمجموع یک هزار و 319 میلیارد و 204 میلیون ریال در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است، ابراز کرد: عملیات اجرایی پروژه های راه اندازی 30 خودپرداز جدید در روستا های استان سمنان، احداث و ارتقا 35 سایت به فنّاوری 3 G 4 / G به منظور پوشش اینترنت پهن باند (LTE) در 50 روستا استان نیز شروعشده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اضافه کرد: احداث هشت سایت جدید با فنّاوری 3 G 4 / G به منظور پوشش اینترنت پهن باند (LTE) در هفت روستا ازجمله پروژه هایی است که در سطح استان طی سال گذشته کلید خورد و عملیات اجرایی آن شروعشده است.

حسن پور از اجرای 300 کیلومتر فیبر تاریک روستایی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این پروژه ها تا انتها سال 99 به بهره برداری برسد و گامی مهم در توسعه ارتباطات روستایی استان سمنان در راستای تحقق سال جهش تولید خواهد بود.

انتهای پیام / ر

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 966

به "399 روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "399 روستای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید