10 ویژگی اپ Photos آیفون که باید از آن ها بهره ببرید

به گزارش بانوی ایران، اپ Photos آیفون در ابتدا ویژگی خاصی نداشت ولی به مرور زمان امکانات بسیار جذابی دریافت نموده است و حالا به یک ابزار قدرتمند برای ویرایش و مدیریت عکس ها تبدیل شده است. در ادامه به 10 قابلیت این اپ می پردازیم که بهتر است از آن ها بهره ببرید.

10 ویژگی اپ Photos آیفون که باید از آن ها بهره ببرید

فهرست محتوا

جستجوی حرفه ای

حذف پس زمینه

استفاده از گالری مخفی

غیرفعال کردن صدا برای Live Photos

ادیت دسته جمعی عکس و ویدیو

حذف کردن عکس ها و ویدیو های تکراری

حذف اطلاعات موقعیت مکانی از عکس ها

شناسایی اشیاء در عکس ها

اسکن متن درون عکس

مشاهده فهرست اپ هایی که به عکس ها دسترسی دارند

جستجوی حرفه ای

احتمالا در آیفون شما صدها یا هزاران عکس و ویدیو وجود دارد. خوشبختانه اپ Photos برای پیدا کردن این فایل ها حرف زیادی برای گفتن دارد و با استفاده از قابلیت تشخیص محتوای عکس ها و ویدیو ها می تواند این کار را با دقت بالایی انجام دهد. مثلا اگر بنویسید Cat عکس و ویدیو گربه های موجود در گالری را نشان می دهد. از سوی دیگر حتی می توانید با استفاده از عبارات درون عکس ها هم دست به جستجو بزنید.

حذف پس زمینه

iOS 16 و iPadOS 16 با قابلیت بسیار مجذوب کننده جدا کردن سوژه از پس زمینه منتشر شدند. با استفاده از این تعیینه و بدون احتیاج به اپ ها یا نرم افزارهای پیچیده، فقط با چند ضربه انگشت می توانید چنین کاری را انجام دهید.

استفاده از گالری مخفی

به احتمال زیاد بعضی در گالری آیفون شما عکس ها و ویدیو هایی وجود دارد که دوست ندارید کسی آن ها را ببیند. برای مخفی کردن آن ها می توانید فایل های موردنظر را راهی آلبوم Hidden کنید و برای آن هم پسورد تعیین کنید. به منظور افزایش امنیت، می توانید خود این آلبوم را هم مخفی کنید.

غیرفعال کردن صدا برای Live Photos

بسیاری از کاربران آیفون از قابلیت Live Photos بهره می برند که به زبان ساده، عکس ها را به ویدیو های کوتاه تبدیل می نماید. اما در این میان بسیاری از کاربران نمی دانند که Live Photos صدا را هم ضبط می نماید. خوشبختانه در بخش تنظیمات به راحتی می توانید صدای موارد ضبط شده را غیرفعال کنید تا حین پخش دیگر با صدای محیط روبرو نشوید.

ادیت دسته جمعی عکس و ویدیو

ادیت کردن عکس ها در اپ Photos آیفون به سادگی انجام می گردد. با این حال اگر می خواهید تعداد زیادی عکس یا ویدیو را ادیت کنید، مطمئنا این فرایند بسیار وقت گیر می گردد. اما در اپ Photos می توانید به راحتی ادیت های انجام شده برای یک تصویر یا ویدیو را کپی کنید و از این ادیت برای سایر عکس ها و ویدیو ها استفاده کنید.

حذف کردن عکس ها و ویدیو های تکراری

آیفون طبیعتا فضای محدودی دارد و به علت عدم پشتیبانی از کارت حافظه باید مراقب پر شدن آن باشید. بنابراین اگر دوست ندارید برای سرویس های ابری هزینه ای بپردازید، بهتر است تعداد عکس ها و ویدیو های ذخیره شده در آیفون را پایین بیاورید. یکی از قابلیت های مفید اپ Photos همین شناسایی عکس ها و ویدیو های تکراری است که می توانید با استفاده از این قابلیت، فایل های تکراری موردنظر را به راحتی حذف کنید.

حذف اطلاعات موقعیت مکانی از عکس ها

اپ Photos آیفون می تواند اطلاعات Exif عکس ها را نشان دهد. بنابراین اگر قابلیت ثبت موقعیت مکانی عکس ها را غیرفعال ننموده باشید، حتی می توانید ببینید که عکس موردنظر در چه مکانی ثبت شده است. خوشبختانه در تنظیمات گوشی و در بخش حریم خصوصی، می توانید قابلیت ثبت موقعیت مکانی را برای اپ دوربین غیرفعال کنید تا دیگر اطلاعات موقعیت مکانی در اطلاعات Exif عکس قرار نگیرد.

شناسایی اشیاء در عکس ها

اگر مثلا از گیاه عجیبی عکس گرفته اید و می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص آن به دست آورید، اپ Photos می تواند چنین کاری را انجام دهد. این تعیینه به خصوص برای گیاهان، حیوانات، آثار هنری و مکان های دیدنی عملکرد خوبی دارد. برای بهره گیری از این قابلیت کافی است بعد از ثبت عکس، روی آیکن به شکل حرف i که دور آن یک دایره قرار گرفته است، ضربه بزنید.

اسکن متن درون عکس

اپ Photos آیفون می تواند به راحتی متن های درون عکس را شناسایی کند و حتی کپی کردن این متن ها را امکان پذیر نموده است. برای این کار ابتدا یک عکس حاوی متن باز کنید، روی آیکن مربوط به اسکن ضربه بزنید و پس از انتخاب شدن متن های موردنظر، می توانید آن ها را کپی، جستجو و ترجمه کنید یا به اشتراک بگذارید.

مشاهده فهرست اپ هایی که به عکس ها دسترسی دارند

همانطور که احتمالا می دانید، بسیاری از اپلیکیشن ها خواهان دسترسی به آلبوم گوشی هستند. اما اگر می خواهید ببینید در حال حاضر کدام اپ ها چنین دسترسی را در اختیار دارند، در بخش حریم خصوصی یا Privacy آیفون می توانید به راحتی چنین کاری را انجام دهید.

منبع: HowToGeek

سوالات متداول

آیا اپ Photos آیفون از قابلیت جدا کردن سوژه از پس زمینه پشتیبانی می نماید؟

بله در این اپ انجام اینکار به راحتی امکان پذیر است.

در این اپ چگونه می توانیم عکس ها و ویدیو ها را به طور دسته جمعی ادیت کنیم؟

برای این کار کافی است یکی از ادیت های انجام شده را کپی کنید و برای سایر عکس ها و ویدیو ها از آن استفاده کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2276

به "10 ویژگی اپ Photos آیفون که باید از آن ها بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی اپ Photos آیفون که باید از آن ها بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید