گوگل مپس یا دیگر اپلیکیشن های مسیریابی در اندروید؟!

به گزارش بانوی ایران، گوگل مپس بدون شک حرف اول را در صنعت مسیریابی زده و خواهد زد.

بطوریکه خیلی از اپلیکیشن های مشابه و جانبی این حوزه از خدمات گوگل مپس استفاده می نمایند. و اما موردی که آن را برای افراد ساکن در ایران منحصر بفرد می نماید، بروز بودن نقشه های آن است. اما در ادامه به تعدادی از جایگزین های آن برای گوشی های اندروید می پردازیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

گوگل مپس یا دیگر اپلیکیشن های مسیریابی در اندروید؟!

اپلیکیشن های متنوع و با امکانات منحصربفردی در زمینه جهتیابی وجود دارد که در مقایسه می توانند از سرعت و دقت بهتری برخوردار باشند. گوگل مپس را می توان بعنوان گزینه ای عمومی بحساب آورد ولی اگر بخواهیم بصورت تخصصی تر و مداوم از آن استفاده کنیم، جایگزین های بهتری هم وجود دارد.

Waze

به احتمال زیاد نام اپلیکیشن Waze را شنیده اید. جالب اینجاست که هم اکنون waze متعلق به گوگل است.گوگل این اپلیکیشن جهتیاب را تقریبا 3 سال پیش با هزینه 966 میلیون دلار خریداری کرد و اکنون بطور جداگانه به کار خود ادامه می دهد.

یکی از خصوصیات اصلی اپلیکیشن Waze که بر جهتیابی خودرو تمرکز دارد و امتیازاتی را به همین جهت کسب نموده، این است که بر پایه شبکه های اجتماعی و استفاده از اطلاعات کاربران در جهت اگاه سازی بهتر کاربران قدم برداشته است. بطوریکه شما می توانید از وجود دوربین های کنترل سرعت، پمپ بنزین ها، تصادفات، اخطارهای کاهش سرعت و … با گزارش های مردم مطلع شوید.

در ابتدا ممکن است در جریان کار کردن با این اپلیکیشن زیاد راحت نباشید ولی با گذر زمان از قابلیت های دیگر آن همانند اتصال به تقویم گوشی شما در دستور کار قرار دادن جلسات در تاریخ معین شده، با برترین جهت شما را راهنمایی می نماید.

Here WeGo

اپلیکیشن Here WeGo هواداران خاص خودش را دارد. شاید شما آن را با نام Here بخاطر بیاورید که شرکت نوکیا برای ویندوز موبایل طراحی نموده است ولی در ادامه در بستر اندروید هم ارائه شد.

این اپلیکیشن رایگان امکاناتی همانند جهتیابی نقطه به نقطه و نقشه خوانی برای راننده ها، پیاده ها، دوچرخه سوارها و همینطور افرادی که از سرویس های حمل و نقل شهری استفاده می نمایند ارایه شده است که با در نظر گرفتن ترافیک لحظه ای عمل می نماید. امکان اشتراک گذاری مکان با دوستان و خانواده و بعلاوه امکان دسترسی آفلاین به نقشه -در زمان هایی که دسترسی به اینترنت ممکن نیست- از جمله قابلیت های خاص آن است.

اپلیکیشن Here WeGo تقریبا تمام امکانات گوگل مپس را در خود دارد و در کنار آن امکاناتی جانبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. امکان جهتیابی به دوچرخه سواران از قابلیت های کاربردی آن است و قابلیت اضافه کردن مکان های خاص به فهرست مکان های مورد علاقه در این اپلیکیشن بسیار کاربردی عمل می نماید. این اپلیکیشن از ویکی پدیا، تریپ ادوایزر، بلابلاکار، اکسپدیا، Car2Go و GetYourGuide برای گرفتن جزییات بیشتر در مورد مکان ها استفاده می نماید.

Mooveit

اگر شما از سرویس های حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده می کنید، احتمالا متوجه شده اید که گوگل مپس در این زمینه بسیار ابتدایی و ناکارآمد عمل می نماید. اما اپلیکیشن رایگان Mooveit امکان جهتیابی دقیق تری را به همراه امکاناتی جانبی در اختیار کاربر قرار می دهد. جهتیابی نقطه به نقطه در این اپلیکیشن به شما می گوید که چند ایستگاه دیگر تا مقصد شما باقی ست و چه زمانی باید خط عوض کنید تا اتوبوس یا متروی دیگری را برای رسیدن به مقصد نهایی عوض کنید.

به علاوه این اپلیکیشن تاخیرها یا زمان انتظار برای اتوبوس یا متروی بعدی را هم به شما اطلاع می دهد. حتی به حساب توییتر رسمی بسیاری از سرویس دهنده های حمل و نقل عمومی شهری نیز متصل است و اطلاعات جانبی مربوط به حساب های توییتر آنها را نیز به کاربر اطلاع می دهد. هر چند که این امکان احتمالا در ایران کاربرد خاصی ندارد.

اگر چه گوگل مپس در این زمینه سرویسی در حد ابتدایی ارایه می دهد اما Mooveit در 1200 شهر دنیا خدمات یادشده را عرضه می نماید. بد نیست بدانید این اپلیکیشن حتی ایستگاه های کرایه دوچرخه را هم بازشناسی می نماید و به شما اطلاع می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2035

به "گوگل مپس یا دیگر اپلیکیشن های مسیریابی در اندروید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مپس یا دیگر اپلیکیشن های مسیریابی در اندروید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید