کوچ سرفینگ؛ سفر پول نمی خواهد

به گزارش بانوی ایران، تا چند سال پیش فکر کردن به اینکه می گردد سفر رفت بدون اینکه پول زیادی خرج کرد شوخی ای بیش نبود، اما کوچ سرفینگ couchsurfing که آمد مشکل خیلی ها و به خصوص آنهایی که مدام در حال سفر بودند برای سفر ارزان حل شد و رفتن به کشورهای گران قیمت دیگر تنها یک آرزو نبود، چراکه یکی از شعارهای کوچ سرفینگ این بود: شما دوستان زیادی در سراسر جهان دارید که از وجودشان بی خبرید، کافی است آنها را پیدا کنید.

کوچ سرفینگ؛ سفر پول نمی خواهد

سال 2004 بود که وبسایت کوچ سرفینگ که اپلیکیشن آن نیز حالا فعال شده، برای آشنا کردن گردشگران و میزبانان آنها در کشورهای مختلف آغاز به فعالیت کرد و به سرعت به وب سایت محبوبی تبدیل شد، وبسایتی که این امکان را فراهم می کرد که گردشگران نه در هتل که در خانه میزبانی مهربان برای چند روز بمانند، بدون اینکه پولی بابتش بدهند. کوچ سرفینگ جدا از این مزیت عظیم این امکان را فراهم می کرد که با آدم هایی آشنا شوید که دوستی با آنها با تمام شدن سفر تمام نمی گردد. یعنی اینطور بهتان بگوییم که کوچ سرفینگ سرویسی است که یاری می نماید دوستی های مجازی رنگ واقعیت به خود بگیرند. شما به یاری کوچ سرفینگ نه تنها محل اقامت رایگانی پیدا می کنید، بلکه با آدم هایی با فرهنگ های مختلف هم برای چند روز همنشین می شوید، می توانید زبان تان را تقویت کنید و از تجربه های میزبان تان برای گشت و گذار در شهر بهره ببرید، مثلا اینکه غذای کدام رستوران بهتر است یا چطور سفرتان ارزان تر درمی آید. از اینها گذشته اگر میزبانتان خیلی مهمان نواز باشد که خودش معمولا دستتان را می گیرد و دیدنی های شهر را که کمتر کسی از وجودشان باخبر است، نشان تان می دهد یا با دوستانش آشنایتان می نماید و با او می توانید در برنامه های فرهنگی و هنری یا دورهمی ها شرکت کنید و چی از این بهتر؟ البته همه اینها به این معنی نیست که میزبان کارش را تعطیل می نماید و 24 ساعته در اختیار شماست یا همه خانه اش را در اختیارتان می گذارد. بنابر سیستم کوچ سرفینگ میزبان موظف نیست که تمام وقت و خانه اش را در اختیارتان قرار دهد و تنها بابت محل اقامت از شما پولی دریافت نمی نماید.

کار با کوچ سرفینگ مثل شبکه های اجتماعی دیگر است. ابتدا یک حساب کاربری در سایت یا اپلیکیشن couchsurfing باز می کنید و در پروفایل تان مشخصات کامل و دقیق را وارد می کنید، دیگران با توجه به اطلاعات پروفایل با شما در ارتباطند و بهتان اعتماد می نمایند پس باید اطلاعات درست را در پروفایل نوشت. نوشتن از علایق تان در پروفایل باعث می گردد بین شما و کسی که می خواهد برای مثال میزبان تان باشد نکات مشترکی به وجود بیاید. در قسمت Photos می توانید از فضای خانه و جایی که می خواهید در اختیار مهمان تان بگذارید، عکس بگذارید و صفحه بازخورد یا References هم مربوط به نظرات و تجربه های مهمانان قبلی از میزبان است، صفحه ای که می تواند سفر امنی را برایتان رقم بزند. نظرات مثبت و منفی این صفحه قابل حذف نیستند و یکی از راه های اصلی آشنایی با میزبان و اطمینان از اوست. برای اطمینان و دریافت جزییات بیشتر هم می توان با مهمانان قبلی که این بازخوردها را نوشته اند ارتباط برقرار و از آنها درباره رفتار میزبان پرس و جو کرد و همه این مراحل شامل میزبان هم می گردد . بعد از پر کردن این قسمت، در قسمت header می توانید میزبان تان را پیدا کنید یا درباره مسافران دیگر که به شهر مورد نظر شما رفته اند بخوانید. برای پیدا کردن میزبان هم به قسمت find hosts می روید و شهر مقصد را وارد می کنید و در مرحله بعد میزبانان را می توانید ببینید، ولی همه اینها به این معنی نیست خانه ای که قرار است در آن بمانید فراهم شده، میزبان درخواستتان را آنالیز و نتیجه را ایمیل می نماید و بهتان می گوید که برای چند روز می تواند میزبان تان باشد.

کوچ سرفینگ با ایده خلاقانه اش در حال حاضر12 میلیون عضو دارد و 200 هزار شهر در سراسر دنیا را پوشش داده که ایران هم با 6 هزار کاربر جزوی از آن است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 980

به "کوچ سرفینگ؛ سفر پول نمی خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچ سرفینگ؛ سفر پول نمی خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید