کشتی های دریاچه ارومیه زمین گیر شدند

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، در پی کاهش آب دریاچه ارومیه کشتی های این دریاچه زمین گیر شدند.

کشتی های دریاچه ارومیه زمین گیر شدند

براساس گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه که روزگاری محل رفت و آمد کشتی های تفریحی، باری و مسافربری همانند نوح، حمزه و آرتیمیا بین بنادر گلمانخانه، شرفخانه، رشکان و رحمانلو و جزایر این دریاچه بود، اکنون با کاهش آب این کشتی ها زمین گیر شده و فقط یادآور روزهای پرآب نگین آبی آذربایجان هستند.

ایسنا اطلاع داد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.79 متر است، گفت: تراز دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 57 سانتی متر کاهش یافته است.

دستگاهی حجم فعلی آب دریاچه را 3 میلیارد و 180 میلیون مترمکعب اعلام نمود و اضافه کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 50 میلیون متر مکعب بود که آمار مقایسه ای کاهش 1.87 میلیارد متر مکعبی را نشان می دهد.

او گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه 2502 کیلومتر مربع وسعت دارد که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 3575 کیلومتر مربع بود.

وی با اشاره به مقدار بارش ثبت شده در سال آبی جاری اظهار کرد: تا به امروز 278.8 میلی متر بارش در کل استان ثبت شده است که در مقایسه با درازمدت، 10 درصد کاهش دارد.

دستگاهی با اشاره به کاهش 6 درصدی حجم آب در مخازن سدهای استان گفت: در حال حاضر 1348 میلیون مترمکعب آب در سدهای استان وجود دارد که این مقدار سال گذشته 1431 میلیون مترمکعب بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2135

به "کشتی های دریاچه ارومیه زمین گیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی های دریاچه ارومیه زمین گیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید