چند ایده زیبا و کاربردی برای طراحی تراس های رویایی شما

به گزارش بانوی ایران، اگرچه تراس ها برای همه معانی متفاوتی دارند ، اما به طور کلی مکان هایی هستند که ساکنان خانه با محیط بیرون ارتباط برقرار نموده و آن را به فضایی برای تنفس و آرامش تبدیل می نمایند. خانه بدون تراس در مقایسه با خانه های دارای تراس دارای نقص هایی است. به همین علت خانه های تراس دار در زندگی امروزی به مکانی برای استراحت تبدیل شده و برای مردم ضروری شده است. سوال اینجاست که چگونه طراحی تراس خود را انجام دهید؟ برای پاسخ آن با ما همراه باشید.

چند ایده زیبا و کاربردی برای طراحی تراس های رویایی شما

مکانی مناسب در تابستان و زمستان

ایده های طراحی تراس را می توان مطابق با تمام سبک های زندگی اجرا کرد. نکته مهم در اینجا این است که سطح بالایی از راحتی را فراهم نموده و در طول زمانی که سپری می کنید به شما شادی می بخشد. تراس خانه شما می تواند عریض بوده و یا ابعاد کوچکی داشته باشد. صرف نظر از ابعاد تراس ، ایده هایی برای دکوراسیون تراس وجود دارد. هنگامی که تراس را به طور مناسب تزئین می کنید ، تراسی دارید که در آن موقع بیشتری نسبت به اتاق نشیمن گذرانده و در تابستان و زمستان می توانید از آن بهره ببرید.

انواع دکوراسیون تراس

ایده های طراحی تراس را می توان در قالب دکوراسیون های مینیمالیستی ، وینتیج ، کلاسیک ، سنتی ، مدرن و ترکیبی به کار برد. اگر خواستار آرامش در تراس خود هستید ، ایده های دکوراسیون مینیمالیستی را انتخاب کنید. با استفاده از تعداد کمی مبلمان تراس فضایی آرام ایجاد نموده و یا در صورت تمایل می توانید فضای زندگی طبیعی و آرام را با گیاهان سبز تزئین کنید. اگر می خواهید از این فضای نشیمن در تابستان و زمستان بهره ببرید ، م از روکش یا سقف بهره ببرید.

طراحی تراس مدرن

اگر می خواهید طراحی تراس مدرن را انجام دهید ، کاری که باید انجام دهید این است که گروه های نشیمن ، میز عسلی و یا میزهایی با طرح های مدرن را انتخاب نموده و دکوراسیون را مطابق با روندهای مدرن اعمال کنید. یک تراس مدرن با رنگ های زنده و تزئین شده با نورپردازی خاص نیز مکانی است که می توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

طراحی تراس کلاسیک

اگر طراحی تراس کلاسیک را برمی گزینید ، از مبلمان تراس ساخته شده از مواد طبیعی در چیدمان نشیمنگاه بهره ببرید. از گل های گلدانی در دکوراسیون کلاسیک تراس بهره ببرید. یک سیستم خاص با نورپردازی مرکزی راه اندازی کزده و فضای نشیمن را ایجاد نمایید که همه بتوانند دور یک میز جمع شوند و وقت خود را بگذرانند.

طراحی تراس به سبک وینتیج

اگر می خواهید طراحی تراس به سبک وینتیج انجام دهید ، باید کمی بیشتر از سایر مدل های دکوراسیون وقت بگذارید. انتخاب مبلمان وینتیج متناسب با ابعاد تراس و ساختار معماری به شما یاری می نماید تا یک دکوراسیون ایده آل داشته باشید. وقتی می خواهید از مبلمان با ویژگی متفاوت در دکوراسیون وینتیج بهره ببرید ، بهتر است از یک دکوراتور حرفه ای یاری بگیرید. در غیر این صورت ، ممکن است تراس مورد نظر یا آرزویش را نداشته باشید.

طراحی تراس سرسبز

اگر می خواهید تراس خود را به گوشه ای از بهشت تبدیل کنید ، آن را با گیاهان سبز تجهیز کنید. شما می توانید هر مکانی را با گیاهان طبیعی مجهز نموده و گوشه ای از بهشت را در فضای سبز ایجاد کنید. این شیوه طراحی تراس می توانید یک منطقه آرامش بخش داشته باشید که مختص شماست.

ادغام شده با باغ

برای طراحی تراس حرفه ای می توانید طرحی را انتخاب کنید که با باغ شما در هم تنیده باشد. هنگامی که سطح بالایی مواد پوشش کف در همان ارتفاع خاک باغ باشد ، می توانید یک تراس عالی ایجاد کنید. کف های سنگی خاص هم ظاهر تراس طبیعی را ایجاد می نمایند و هم کف تراس شما سالم تر است.

سادگی و ظرافت

سازماندهی فضاهای باز در طبقه بالایی خانه به عنوان یک تراس حرفه ای بسیار آسان است. برای تزیین طبیعی تر فضاهای باز ، کف را با چوب های بامبو یا پارکت بپوشانید. با انتخاب مبلمان سازگار با کف ، هم می توانید طبیعی بودن فضای تراس را تقویت کنرده و هم فضاهای نشیمن فوق العاده ای را در یک منطقه کوچک ایجاد کنید.

سقف های شفاف

اگر می خواهید از فضای تراس در تمام فصول بهره ببرید ، باید برای روزهای سرد یک عایق بسازید. برای این کار می توانید از روکش ها و سقف های شفاف استفاده نموده و از نور روز حداکثر استفاده را ببرید. گیاهان سبز و درختان کوتاه چند ساله ای که در تراس استفاده خواهید کرد تضمین می نماید که طراحی تراس نه تنها طبیعی است ، بلکه فضایی آرام نیز دارد.

دیوارهای آجری

با استفاده از مواد مناسب با ویژگی های منطقه ای مانند دیوارهای آجری ، ظرافت را به حداکثر برسانید. با میزهای شیشه ای و گروه های نشیمن یا صندلی های تیره رنگ ، فضای نشیمن عالی در تراس خود ایجاد نموده و چشم انداز را تا حد امکان دیدن کنید.

دیوارهای شیشه ای

شما می توانید در طراحی تراس ، دیوارهای شیشه ای را انتخاب کنید تا امنیت تراس خود را تضمین نمایید و همزمان با طبیعت در هم آمیخته باشید. تزیین یک تراس طبیعی و آرام با تکیه گاه میز چوبی و گروه نشیمن امکان پذیر است. با کوسن های رنگارنگ می توانید کاری کنید که طبیعت در تراس شما جای بیشتری بگیرد.

تراس های کوچک

یک فضای نشیمن کوچک در اتاق زیر شیروانی خود را به عنوان یک تراس تزئین کنید. با استفاده از دو صندلی کوچک و یک میز کوچک ، گوشه ای خاص برای خود بسازید و با پوشاندن کف زمین با مواد چوبی تراس طبیعی و بعلاوه بصری و آرامی ایجاد کنید. با نور قرمز می توانید طراحی تراس را شیک تر و زیباتر کنید.

مبلمان تراس

این شما هستید که تصمیم خواهید گرفت که چگونه از تراس خود بهره ببرید. در طراحی تراس از مبلمان کاربردی به عنوان یک قسمت نشیمن بهره ببرید تا راحتی را برای شما فراهم می نماید. تراس های مفید را با مبلمانی تزیین کنید که هم به عنوان مبل و هم به عنوان تخت خواب بهره ببرید. انتخاب رنگ کاملا به شما بستگی دارد.

دکوراسیون کلاسیک

یک دکوراسیون کلاسیک در تراس خود بسازید و از مساحت های بزرگ به صورت حرفه ای بهره ببرید. با دیوارهای شیشه ای می توانید تراسی بسازید که هم شفاف و هم زیبا باشد و با استفاده از رنگ های تیره در کنار هم می توانید تراسی داشته باشید که در آن از طبیعت در هم تنیده با طبیعت لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید با ساخت روکش بالایی طراحی تراس را کاربردی تر کنید.

طرح های خاص

اگر می خواهید روی تراس خود طرح خاصی بسازید ، قسمتی که به عنوان نشیمن از آن استفاده می کنید را به عنوان کفپوش چوبی طراحی نموده و آن را با سنگ های رودخانه ای پر کنید. با استفاده از نورپردازی کف این منطقه را به خوبی روشن کنید و طراحی تراس را با دیوارهای شیشه ای تکمیل نمایید که هم امن و هم آرام است.

منبع: اتاق
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2207

به "چند ایده زیبا و کاربردی برای طراحی تراس های رویایی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ایده زیبا و کاربردی برای طراحی تراس های رویایی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید