چطور یک آژانس مسافرتی مناسب انتخاب کنیم؟

به گزارش بانوی ایران، راهکارهای انتخاب یک آژانس مسافرتی مناسب جهت خرید تور

سفرهای گروهی این روزها یکی از پرطرفدارترین انواع سفرها هستند که در بین گردشگران جهان جا افتاده است. برای اولی در سال 1841 بود که فردی به نام توماس کوک تصمیم گرفت تا عده ای از افراد را به طور دست جمعی به سفر ببرد. از آن به بعد دیری نگذشت که این روش از سفر کردن در بین عموم مردم جا افتاد و به نوعی یک صنعت به نام توریسم را در جهان به وجود آورد. از همین رو شرکت های زیادی در جهان و ایران خودمان در این زمینه مهم در حال فعالیت هستند و تورهای گردشگری متنوعی را برگزار می نمایند. اما سوالی پیش می آید این است که چطور یک تور مناسب از بین این همه شرکتی که در حال فعالیت در زمینه گردشگری هستند، انتخاب کنیم. در این مطلب خبرنگاران می خواهد با ارائه راه کارهایی به شما بگوید که چه اطلاعاتی برای تشخیص یک آژانس مسافرتی مناسب جهت انتخاب تور مناسب است، همراه ما در ادامه انتخاب آژانس مسافرتی مناسب باشید.

چطور یک آژانس مسافرتی مناسب انتخاب کنیم؟

حتما این موارد را در خصوص آژانس مسافرتی بدانید

  • سابقه کار آژانس چند سال است؟

برای انتخاب تور از شرکت های مسافرتی باید از مدت زمانی که این شرکت در زمینه گردشگری و ارائه تورهای مسافرتی در حال فعالیت است نیز آگاه شوید. علت این امر این است که هر چه سابقه شرکت بالاتر باشد یعنی دامنه فعالیت ها و مسافران این شرکت گسترده بوده و باعث پایداری شرکت تا به امروز شده است، بعلاوه داشتن سابقه طولانی در زمینه ای باعث می گردد که آن شرکت تخصص ویژه ای در این زمینه بدست بیاورد. در ایران در حال حاظر تعدادی شرکت مسافرتی با سابقه درخشان و معتبر وجود دارد که یکی از آنها آژانس مسافرتی خبرنگاران با (17 سال سابقه فعالیت در زمینه گردشگری) است؛ این شرکت در سال 1396 در روز ملی حمایت از حقوق مصرف نمایندگان مفتخر به دریافت تندیس برتر حمایت از حقوق مصرف نمایندگان بگردد.

ممکن برایتان سوال پیش بیاید که چطور می توان به رسمی بودن آژانس مسافرتی مورد نظر باید اعتماد کرد! برای اطمینان به این که آژانس مسافرتی که انتخاب کردید معتبر است یا خیر می تواند نام آن آژانس را در سایت agencylist.cao.ir چک بنمایید.

  • کدام نوع سفر را به صورت تخصصی اجرا می نماید؟

یکی دیگر از مواردی که باید به آن در هنگام خرید تور از آژانس مسافرتی مورد نظر توجه ویژه داشته باشید، تخصص آن شرکت در برگزاری تور مورد نظر شما است. به طور مثال بعضی از آژانس ها به طور اختصاصی بر روی شهر استانبول کار می نمایند. از همین رو در برگزاری تورهای مربوط به استانبول تخصص و تبحر خاصی دارند و از تمامی جهات رفاه حال مسافران را در نظر می گیرند.

  • صفحات اجتماعی

این روزها استفاده از اینترنت می تواند یکی از کاربردی ترین روش ها برای شیوه کار شرکت ها باشد. از همین رو حتما صفحات اجتماعی آژانس مسافرتی که می خواهید از آن تور تهیه کنید را قبل از خرید چک بنمایید. با این کار هم می توانید از اطلاعات و تخفیف های ویژه آنها آگاه شوید و هم این که نظرات کاربران را در خصوص آن آژانس بدانید، این بازخوردها یک دید کلی نسبت به آژانس و فعالیت هایش به شما می دهد. به طور مثال آژانس مسافرتی خبرنگاران تمامی تورها و تخفیف های ویژه خود در صفحات اجتماعی اطلاع رسانی می نماید.

  • اطلاع از برنامه سفری در تور

بعلاوه سعی کنید حتما برنامه ای که آژانس برای تور مقصد مورد نظر شما در نظر گرفته را بپرسید. به طور مثال ممکن است تعداد جاذبه هایی که برای بازدید در برنامه سفری آن تور گنجانده شده به نسبت زمانی که شما در تور دارید،تنظیم نشده است و این خود یک ضعف برای آن تور محسوب می گردد زیرا شما نمی توانید با خیال آسوده به سفر و گشت و گذار خود در مقصدتان بپردازید.

  • زمان بندی دقیق

مهمترین موضوع در سفرهای گروهی و با تور زمان است. وقتی مسافر برای مدت 4 شب و 3 روز هزینه می نماید تا شهری مثل استانبول را برگردد انتظار دارد، دقیقا به همین مدت در استانبول باشد و به گردشگری بپردازد. اما متاسفانه بعضی از شرکت های مسافرتی این موضوع را آن چنان مورد اهمیت قرار نمی دهند و مسافران باید 4 الی 5 ساعت در فرودگاه معطل بمانند تا نوبت پرواز آنها بگردد. برای همین باید در پی شرکت هایی بگردید جهت خرید تور که حقوق مسافران برایش از اهمیت بالایی برخوردار باشد، آژانس مسافرتی خبرنگاران با توجه به تعهدی که مسافران خود دارد همیشه در این زمینه به برترین نحو عمل نموده و مسافران این شرکت همیشه از به موقع بودن پرواز و ترانسفر رضایت کافی را داشته اند.

تاخیر در پرواز

تاخیر در پرواز یکی از بدترین اتفاق هایی است که ممکن است در سفر هوایی پیش بیاید. گاهی یک پرواز با تاخیری کوتاه انجام می گردد و گاهی مسافران مجبور هستند ساعت ها در فرودگاه منتظر بمانند. تاخیر در پرواز علاوه بر هدر دادن وقت مسافران، گاه می تواند منجر به خسارت های اقتصادی و به هم ریختن برنامه های مسافران گردد. در صورت تاخیر در پرواز، حقوق مسافر در پروازهای داخلی به چه صورت است و مسافران چه حقوقی دارند؟

طبق قوانینی که به وسیله سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی تدوین شده است در صورت تاخیر در پرواز، نماینده شرکت هواپیمایی باید در بین مسافران حضور پیدا کند و با احترام و متانت در خصوص تاخیر در پرواز و راهکار های جایگزین به مسافران اطلاع رسانی کند. بعلاوه شرکت هواپیمایی می بایست به وسیله سیستم اطلاعات پرواز، تاخیر در پرواز مربوطه را اطلاع رسانی کند تا تمام مسافران متوجه این اتفاق بشوند.

در صورتی که تاخیر در پرواز بیشتر از یک ساعت و کمتر از دو ساعت باشد ایرلاین موظف است از مسافران پذیرایی نوع اول (میان وعده) به عمل بیاورد. در صورتی که تاخیر بیشتر از 2 ساعت و کمتر از 4 ساعت باشد شرکت هواپیمایی باید علاوه بر پذیرایی نوع اول، امکان برقراری تماس تلفنی برای مسافران را فراهم کند. بعلاوه بنا به تقاضای مسافر، شرکت موظف به تغییر پرواز خواهد بود و اگر مسافر تصمیم به انصراف از پرواز بگیرد وجه بلیت باید به صورت کامل به مسافر مسترد گردد.

در صورتی که به علت شرایط جوی و دلایل امنیتی و اضطراری پرواز با تاخیر بیشتر از 2 ساعت یا ابطال روبرو گردد شرکت هواپیمایی وظیفه دارد علاوه بر پذیرایی نوع اول، صرفا وجه بلیت را مسترد کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2016

به "چطور یک آژانس مسافرتی مناسب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک آژانس مسافرتی مناسب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید