چطور آغاز به نوشتن سفرنامه خودکنیم؟

به گزارش بانوی ایران، نگارش سفر مختص به هر کسی نیست؛ اما برای کسانی که دوست دارند مکان های جدید را تجربه نمایند و تجربیات خود را مکتوب نمایند و نگه دارند، سرگرمی جالب و ارزنده ای است. این مقاله برای آغاز نوشتن سفرنامه نکاتی را به شما پیشنهاد می دهد.

چطور آغاز به نوشتن سفرنامه خودکنیم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تضمینی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

1. مکانی را پیدا کنید که قبلا هرگز به آنجا سفر ننموده اید یا دوست دارید سفر کنید به طوریکه حداقل یک ویژگی خاص ارائه دهد. لازم نیست که حتما به مکانی سفر کنید که جدید باشد، بلکه چیزی که مهم است تجربه ای جدید و نا آشنا است.

2. برنامه سفر خود را ثبت کنید و چیزی برای نوشتن همراه داشته باشید. شما می توانید یک لپ تاپ داشته باشید که گزارش کامل سفر خود را بنویسید و هنگامی که در حال گشت هستید ضروری است که با یک اتوماتیک و کاغذ سریع از جزئیات نت برداری کنید.

3. به محض اینکه تجربه ای جدید داشتید، آنرا ثبت کنید. وقتی در حال فعالیت هستید، متن اصلی را ننویسید. فقط کمی نت بردارید. این نت ها بعدا منابعی هستند که شما با آنها دفترچه خود را پر می کنید.

4. در راستا خود یادگاری جمع کنید. یک راه خوب برای اینکه به خاطرات سفر خود بازگردید و آنرا مجسم کنید این است گاهی تکه هایی را که در راستا جمع نموده اید در دفترچه خود بچسبانید.

5. تا حد امکان سریع بنویسید. احساساتی را که تجربه نموده اید فراموش نشود حداقل 1 بار در روز سعی کنید بنویسید تا کل سفر را تازه و زنده نگه دارید.

6. یک برنامه منظم روزانه داشته باشید. سعی کنید هر روز زمانی را به نوشتن اختصاص دهید. اگر برای این کار یک ریتم مخصوص داشته باشید، به شما اجازه می دهد تا کلمات بیشتر و تازه تری را به متن خود اضافه کنید.

7. همواره نوشته خود را همراه داشته باشید. شما نمی دانید که چه زمانی به نوشتن احتیاج پیدا می کنید. بنابراین تمام منابع لازم را در دسترس قرار دهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 666

به "چطور آغاز به نوشتن سفرنامه خودکنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور آغاز به نوشتن سفرنامه خودکنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید