ورود 5 اتوبوس گردشگری به تهران

به گزارش بانوی ایران، رئیس ستاد توریستی شهرداری تهران گفت: قرار است میزهای اطلاع رسانی به توریست دائمی گردد بعلاوه معامله برای ورود 5 اتوبوس توریستی درحال انجام است.

ورود 5 اتوبوس گردشگری به تهران

فرزاد هوشیار رئیس ستاد توریستی شهرداری تهران درباره ورود اتوبوس های توریستی به مرکز اعلام کرد:

اتوبوس های توریستی مناسب و منطبق با استانداردهای جهانی به وسیله بخش خصوصی خریداری شده است. 5 دستگاه اول آن معامله شده و از این 5 دستگاه، یک دستگاه وارد کشور شده و به زودی در یکی از رینگ های توریستی تهران آغاز به کار می نماید. این اتوبوس مخصوص توریستی در دو طبقه است که طبق بالای آن سقف ندارد و به وسیله یک برند جهانی اروپایی ساخته شده که بخش خصوصی آن را خریده است.

وی ادامه داد که اداره میراث فرهنگی تهران جایگاه محوری دارد و به عنوان سیاست گذار و طراح برنامه در کنار ما در ستاد توریستی شهرداری هستند. در تهران گردی نگاه ما موضوعی بود به همین علت سعی شد تلفیقی از انواع توریستی ارائه دهیم مثلا اگر می گوییم امام زاده صالح به عنوان قطب توریستی مذهبی، یا موزه سینما به عنوان هنر هفتم در تورهای تهران گردی حضور داشته باشد و یا بازدید از چند خانه تاریخی به عنوان هویت تهران به این علت است که به همه موضوعات در تهران گردی بپردازیم.

هوشیار بعلاوه در پاسخ به این انتقاد که سایت های توریستی شهرداری معمولا اطلاعات تکراری سایت های دیگر را به روز می نمایند گفت که قطعا این طور نیست سایت شهرداری تهران و تهرانگردی به معرفی نقاط دیدنی شهر می پردازد.

رئیس ستاد توریستی شهرداری اعلام کرد که پرداختن به حوزه توریسم درمانی هنوز به صورت جدی در اولویت ما نیست. در تهران، جهانگرد سلامت شرایط مناسبی دارد و بخشی از مشتری های ما در حوزه تهران گردی همین توریستان سلامت هستند اما ماموریت ما فعلا توریستی در حوزه های مذهبی، تاریخی، طبیعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد که تلفن 137 جوابگوی توریستان خارجی نیز هست چون این سامانه به صورت دو زبانه تعبیه شده است.

هوشیار بعلاوه درباره میزهای یاری رسان توریستان نیز گفت که میزهای یاری رسان به توریست داخلی و خارجی در دو سه سال اخیر فقط در نوروز فعال بود که در فصل پاییز سال جاری این میزها به صورت دائمی راه اندازی می گردد. پیش از این از نیروهای هلال احمر در مبادی ورودی استفاده می شد و در ایام عید در بیش از 100 نقطه این میزها به توریستان یاری می کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2001

به "ورود 5 اتوبوس گردشگری به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 5 اتوبوس گردشگری به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید