10 مکان شگفت انگیز برای دیدن قبل از اینکه از بین بروند

به گزارش بانوی ایران، گرم شدن جهانی هوای کره زمین یک واقعیت است که هنوز تعداد شگفت انگیزی از مردم از پذیرش آن امتناع می‌کنند . این یکی از دلایل اصلی است که ما می‌توانیم شگفتی‌های طبیعی متعددی را از دست بدهیم . ما لیستی از ده مکان شگفت‌انگیز تهیه کرده‌ایم که با آب و هوا , توریسم و یا طبیعت خاص به چالش کشیده می‌شوند و می‌توانند به سرعت ناپدید شوند . کدام یک را برای بازدید انتخاب می‌کنید ?

10 مکان شگفت انگیز برای دیدن قبل از اینکه از بین بروند

10. دروازه جهنم , Derweze , ترکمنستان
در سال 1971 , بعد از یافتن گاز در اینجا , کل تجهیزات حفاری و کمپ فرو ریخت و گاز متان را آزاد کرد . این تصمیم گرفته شد که کم‌تر مضر باشد و نشت مداوم در نهایت بعد از شروع آتش متوقف خواهد شد . این شهر اکنون چهار دهه است که در حال سوختن است . با این حال , گاز می‌تواند هر زمانی را بسوزاند , پس ممکن است بخواهید تا زمانی که می‌توانید از آن بازدید کنید .
چرا به آنجا بروی ?
یک جهنم سوزان واقعی بر روی زمین , یک سفر ماجراجویانه را فراهم می‌کند .
چطور به آنجا برسیم ?
اول , با قطار یا هواپیما از انگلستان , آلمان , هند , امارات‌متحده‌عربی و کشورهای دیگر به عشق‌آباد سفر کنید . سپس با اتومبیل از عشق‌آباد به آنجا بروید .
عکس اول : Jaebeom لی
9. بوردو Vineyards , فرانسه
به خاطر تغییرات دما , نور خورشید و باران , تخمین زده می‌شود که تولید انگور در منطقه دو سوم در 40 سال آینده کاهش خواهد یافت . محبوب بوردو از بازار خارج خواهد شد . پس اگر مایل باشید سفری به تاکستان‌های خود داشته باشید , به بوردو بروید , بوردو را در نظر بگیرید .
چرا به آنجا بروی ?
منظره‌های بزرگ , طبیعت .
چطور به آنجا برسیم ?
با هواپیما , قطار , اتوبوس یا اتومبیل به آنجا بروید . شما می‌توانید از انواع مختلفی از اپراتورهای تور انتخاب کنید .
8. برف در کوه کلیمانجارو , تانزانیا
کوه نمادین با سه مخروط آتشفشانی یکی از قله‌های بسیار محبوب و در دسترس ترین قله در جهان است . Hikers یک مقیاس کامل آب و هوا را تجربه می‌کند در حالی که در یک سفر : گرما و رطوبت مناطق حاره در پایین , قطب شمال در بالا سرد است . با این حال , یخچال‌های کوهستانی به سرعت در حال کاهش هستند - بدترین پیش‌بینی‌ها حاکی از ناپدید شدن کل برف در عرض دو دهه است .
چرا به آنجا بروی ?
پیاده‌روی بزرگ , مسیرهای مختلف برای حرفه‌ای‌ها و غیر حرفه‌ای .
چطور به آنجا برسیم ?
از آمستردام یا با خطوط هوایی ترکیه , خطوط هوایی قطر و برخی خطوط هوایی محلی دیگر به فرودگاه کلیمانجارو بروید .
7. جزایر گالاپاگوس , اکوادور
یک مجمع‌الجزایر از جزایر آتشفشانی برای تنوع گونه‌های منحصر به فرد در خانه است . جای تعجب نیست که آن یک درمان واقعی برای چارلز داروین بود که در طول سفر علمی اش در سراسر جهان از این مکان دیدن کرد و به شکل دادن به نظریه تکامل او کمک کرد . امروزه این مجمع‌الجزایر توسط توریسم و افزایش جمعیت به چالش کشیده شده‌است .
چرا به آنجا بروی ?
قطعا یکی از مکان‌هایی که باید در طول عمر خود مشاهده کنید . امیدواریم که توسعه گردشگری اکولوژیکی به زودی تسریع شود .
چطور به آنجا برسیم ?
با هواپیما از کیتو و گوایاکیل سوار اتوبوس یا قایق شوید .
6. سالار, بولیوی
بزرگ‌ترین آپارتمان نمک در جهان برای 4,086 مایل مربع ( 10,582 کیلومتر مربع ) امتداد دارد . چندین دریاچه ماقبل تاریخ در اینجا آرمیده بودند , اما در نهایت ناپدید شدند و این نقطه شگفت‌انگیز را کشف کردند . با این حال , منابع lithium زیادی در زیر وجود دارند . مواد مورد استفاده برای آیتم‌های مختلف از جمله تلفن‌های هوشمند به کار می‌رود , بنابراین بهره‌برداری از آپارتمان‌ها به سرعت کل شگفتی طبیعی را نابود می‌کند .
چرا به آنجا بروی ?
بزرگ‌ترین و نمک روی کره زمین .
چطور به آنجا برسیم ?
با هواپیما , اتوبوس , قطار یا اتومبیل از شهره‌ای مختلف بولیوی به Uyuni بروید . تور بر روی صافی نمک از Uyuni جدا می‌شود .
5. یخچال طبیعی Patagonian , آرژانتین
یکی از زیباترین یخچال‌ها در دنیا Perito Morreno , که در استان سانتا کروز پیدا شد - در حال کاهش است و همچنین برخی دیگر در این منطقه . Perito Morreno سومین ذخیره بزرگ آب شیرین در جهان است و در فهرست unescos قرار دارد . این یخچال‌ها را می توان مورد تحسین و بررسی قرار داد و در تورهای مختلف پیاده‌روی کرد .
چرا به آنجا بروی ?
یکی از یخچال‌ها که با طبیعت Patagonian زیبا احاطه شده بود .
چطور به آنجا برسیم ?
با اتوبوس از آل Calafate .
4. پارک ملی یخچال , مونتانا , آمریکا
یک قرن پیش , 150 یخچال عظیم وجود داشت که تنها 25 عدد از آن‌ها باقی مانده بود . تخمین زده می‌شود که تا سال 2020 همه آن‌ها ناپدید خواهند شد اگر گرم شدن جهانی هوای کره زمین ادامه یابد . این پارک با صدها دریاچه , هزاران گیاه و حیوانات , مسیرهای پیاده‌روی متعدد و مناظر کوهستان‌های overwhelming احاطه شده‌است .
چرا به آنجا بروی ?
طبیعت بکر .
چطور به آنجا برسیم ?
با قطار , اتوبوس یا اتومبیل به آنجا بروید . با رسیدن به فرودگاه بین‌المللی Kalispell یا فرودگاه بین‌المللی Falls . یک اتوبوس شاتل از Kalispell عبور می‌کند .
3. دریای مرده , اردن
یکی از مشهورترین دریاچه‌های نمک جهان با چالش‌های انسانی و زمین‌شناسی روبرو است که باعث می‌شود سطح آب آن به سرعت کاهش یابد . دریای مرده در حال مرگ است و هر ساله کوچک‌تر می‌شود . آن برای التیام کیفیت و مقادیر بسیار زیادی نمک شهرت پیدا کرد و امکان شناور شدن سلول‌ها را فراهم کرد .
چرا به آنجا بروی ?
یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای حمام کردن و هم چنین یک سایت تماشایی .

انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 6

به "10 مکان شگفت انگیز برای دیدن قبل از اینکه از بین بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مکان شگفت انگیز برای دیدن قبل از اینکه از بین بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید