ساختمان های مسکونی روستاهای مرکز مازندران مقاوم سازی می گردد

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران: معاون عمرانی فرماندار ساری از مقاوم سازی ساختمان های مسکونی روستاهای مرکز استان در سال 93 اطلاع داد.

ساختمان های مسکونی روستاهای مرکز مازندران مقاوم سازی می گردد

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مهدی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: اشخاص سازنده در ساخت غیر مجاز را آشنا و مطلع به قوانین اعلام و اظهار کرد: این اشخاص با داشتن مشاورین حقوقی ،هدفمند تخلف مینمایندو با راه چاره و راه چاره برون رفت از اجرای قانون به ساخت و ساز غیر مجاز می پردازند.

وی اضافه نمود: باید اعتراف کنیم که بیشتر ساختمان های شهری و روستایی، حتی ساخت و سازهای جدید چند ساله اخیر نیز در برابر زلزله ای به بزرگی زلزله بم مقاوم نیستند که باید همه دست اندرکاران، مسؤلان، مجریان، ناظرین کوشش نمایند تا ساختمان ها در برابر زلزله و حواث دیگر مقاوم باشند تا در صورت وقوع ، آسیب ها و تلفات انسانی کاهش یابند.

مجیدی، عمر مفید ساختمان را از شاخص های معین نماینده کیفیت ساختمان از نظر مقاوم بودن آن اعلام نمود و اضافه نمود: عمر مفید ساختمان در کشورما کمتر از 30 سال برآورد شده است درحالیکه در کشورهای پیشرفته نزدیک 100 سال است.

وی با اشاره به بهینه سازی واحدهای مسکونی اضافه نمود: در کنار ضرورت و الزام ساخت ساختمان های ایمن، باید در ساخت و ساز به نحوه استفاده از منابع ملی اعم از مصالح و انرژی توجه و اهتمام خاص داشت.

مجیدی به ساخت و ساز غیر مجاز ساختمان های مسکونی و بدون شناسه اشاره کردو گفت:ساختمان های بدون شناسه بیشتر در حاشیه شهرها ساخته میشوند و بنا به گزارشات اکثرا از ساخت اصولی و مهندسی برخوردار نیستند.

وی با یادآوری گسل خزر به عنوان گسل خاموش، اعلام نمود: با توجه به عبور گسل از سکونتگاه شهری وبا تراکم بالای جمعیتی ،همچنان ساختمان های شهری غیر اصولی ساخته می شوند.

مجیدی با تاکید بر اینکه 62 در صد جمعیت شهرستان ساری در منطقه شهری ساری سکونت دارند، اضافه نمود: حوادث و اتفاقات اتفاق افتاده درکشور باید تجربه ای در راستای ساخت و ساز ها ایمن و مهندسی ساختمان ها در شهر و آرامش فکری شهروندان باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما فرهنگ کارفرمایان مبتنی بر سودگرایی است، اضافه نمود: باید این فرهنگ اصلاح گردد و کارفرمایان به استحکام و امنیت نیز بیندیشند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 907

به "ساختمان های مسکونی روستاهای مرکز مازندران مقاوم سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های مسکونی روستاهای مرکز مازندران مقاوم سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید