تصرف اراضی ملی به بهانه ایجاد قبرستان در یاسوج

به گزارش بانوی ایران، مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مشارکت ریش سفیدان و معتمدان برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی به بهانه توسعه ایجاد قبرستان تأکید کرد.

تصرف اراضی ملی به بهانه ایجاد قبرستان در یاسوج

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، نشست هم اندیشی معتمدان و ریش سفیدان حومه اطراف شهر یاسوج با مدیرکل و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در مورد ساماندهی قبرستان های اطراف شهر یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

در این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نقش ریش سفیدان و معتمدان محلی در حل و فصل مسائل مردم با منابع طبیعی را اثربخش خواند و اضافه کرد: مشارکت مردم در تصمیم گیری ها سبب کاهش مسائل اجتماعی می شود.

حکمتیان اصل در ادامه به نقش آفرینی بزرگان محلی و ریش سفیدان در حل مسائل اجتماعی جوامع محلی با منابع طبیعی اشاره نمود و اضافه کرد: ریش سفیدان نه تنها در حوزه منابع طبیعی بلکه در حل مسائل اجتماعی و اختلافات ریشه ای که از دیرباز بین طوایف وجود داشته ورود نموده و قهر را به آشتی تبدیل نموده است.

وی اضافه کرد: این جلسه در موردی ساماندهی قبرستان ها همچنین برای جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی توسط سودجویان انجام شده انتظار می رود معتمدان و ریش سفیدان با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری شود باید عملکردی بین معتمدان و منابع طبیعی صورت بگیرد که این عملکرد در مورد حفظ عرصه های منابع طبیعی به عنوان یک الگو به فرزندان هم منتقل شود.

در ادامه جلسه حسنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: یکی از کارهای بسیار مهم برای قبرستان ها که باید صورت گیرد قبرستان اطراف شهر یاسوج باید محصور شود تا بتوانیم از تخریب عرصه های جنگلی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف است با همکاری شهرداری یاسوج صندلی مناسبی برای قبرستان شهر یاسوج که معارضی نداشته باشد فراهم نمایند تا کمترین تخریب عرصه های منابع طبیعی را داشته باشیم.

معاونت پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: برای ایجاد صندلی برای آرمستان شهر یاسوج احتیاج به همکاری و همدلی معتمدان وریش سفیدان داریم تا همکاری و همدلی معتمدان دراین راستا نباشد ایجاد مکان مناسب برای قبرستان شهر یاسوج امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 682

به "تصرف اراضی ملی به بهانه ایجاد قبرستان در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصرف اراضی ملی به بهانه ایجاد قبرستان در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید