بهره برداری از 4 طرح گردشگری و صنایع دستی در ماکو به مناسبت هفته دولت

به گزارش بانوی ایران، چهار طرح سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی به مناسبت هفته دولت در شهرستان ماکو به بهره برداری رسید.

بهره برداری از 4 طرح گردشگری و صنایع دستی در ماکو به مناسبت هفته دولت

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، علی خورابلو رئیس میراث فرهنگی شهرستان ماکو با اعلام این خبر گفت: در ششمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری دو طرح صنایع دستی و دو طرح ساماندهی و بهسازی سرمایه گذاری گردشگری در این شهرستان افتتاح شدند که منجربه اشتغال هفت نفر به صورت مستقیم می گردد.

او ضمن قدردانی از حمایت های فرمانداری در تصویب طرح های سرمایه گذاری اضافه کرد:برای اجرای طرح های یادشده مبلغ 3میلیارد و 709 میلیون ریال تسهیلات شامل یک میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات پایدار روستایی و دو میلیارد و 309 میلیون ریال تسهیلات اشتغال فراگیر شهری توسط بانک های عامل ارائه شده است.

عباسی فرماندار شهرستان ماکو نیز در آیین افتتاح با اشاره به لزوم حمایت از میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان هویت ملی، گفت: امروزه جهان به سمت صنعت گردشگری حرکت می نماید و کشورها باهم در جذب گردشگری رقابت می نمایند.

او اضافه کرد: تدریس رشته های مختلف گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی در دانشگاه های معتبر بر این مهم صحه می گذارد که باید سرمایه گذاران از دانش اساتید حوزه بهره برده و دانش خود را در برخورد با مسافر و ارائه خدمات مناسب به روز نمایند؛ لذا برگزاری دوره های آموزشی برای فعالین گردشگری از ضروریات است.

عباسی گفت: باید کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی در خیابان های اصلی بافت تاریخی و روستای باغچه جوق ایجاد شوند تا در توسعه و ترویج صنایع دستی و جذب گردشگری مؤثر باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 301

به "بهره برداری از 4 طرح گردشگری و صنایع دستی در ماکو به مناسبت هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 4 طرح گردشگری و صنایع دستی در ماکو به مناسبت هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید