برترین بیلدهای اسنایپر در دوتا 2؛ چگونه اسنایپر بهتری باشیم؟

به گزارش بانوی ایران، اسنایپر یکی از محبوب ترین قهرمان های دوتا است که علیرغم سادگی بدیهی خود در مسابقات جهانی هم به وسیله بازیکنان حرفه ای عرصه رقابتی انتخاب می گردد.

برترین بیلدهای اسنایپر در دوتا 2؛ چگونه اسنایپر بهتری باشیم؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که اسنایپر بسیار آسیب پذیر است و نمی توان به چشم یک قهرمان جدی به آن نگاه کرد. بعلاوه از اسنایپر به اسم هیروی آموزشی واقعی دوتا یاد می شود چرا که به زعم سادگی خود بهترین گزینه برای تمرین کردن و یاد گرفتن گیمپلی بازی است. اما به جرأت می توان ادعا کرد که اگر چنین تصوری دارید، باید یک بار دیگر به شکل دقیق تر به این هیروی خطرناک نگاه بیندازید.

در این مقاله به شما بیلدهایی را معرفی می کنیم که به واسطه آن می توانید اسنایپر را به یک بازیکن شکست ناپذیر تبدیل کنید.

صندلی مناسب؛ بهترین مزیت اسنایپر

شاید مهم ترین نکته یا ترفند در تبدیل کردن اسنایپر به یک هیروی کشنده و غیرقابل توقف آشنایی شما با نقشه بازی باشد. اینکه در مبارزه های تیمی چه صندلیی را انتخاب کنید و در کجای این معادله قرار داشته باشید کلیدی ترین مسئله است.

اول از همه باید در نظر داشت که خیلی سخت می شود با اسم اسنایپر به تنهایی به مصاف تیم رقیب رفت. اسنایپر حتی ممکن است در مبارزه های تک به تک هم در برابر تانک ها (یا همان هیروهای Strength) کم بیاورد. البته برخی بازیکنان با بیلد Lifesteal (با آیتم هایی مثل ساتانیک و ماسک موربید) برای خود چنین امکانی را فراهم می نمایند، اما در غیر این صورت تا حد ممکن به اسم اسنایپر باید عقب تر از تیم خود به حریف ضربه بزنید.

استفاده از بلندی ها یا پوشش درخت ها یکی دیگر از مهلک ترین ترفندهای بازیکنان حرفه ای اسنایپر است که دشمن را در مبارزه های تیمی فلج می نماید. کافیست قبل از شروع مبارزات چند ثانیه به بهترین صندلیی فکر کنید که در آن می توان بیشترین دوام را داشت و بیشترین ضربه را زد.

بازیکنان حرفه ای وقتی در مقابل اسنایپر بازی می نمایند در مبارزه های تیمی در ابتدا در پی این هیروی Agility می گردند. علت این مسئله معین است؛ اسنایپر بیشترین درصد ضربه (Damage) را نثار بازیکنان تیم حریف می نماید. مسلما اگر بتوانید یک صندلی مناسب و نسبتا مخفی پیدا کنید، در هرج و مرج مبارزات گروهی دیگر دشمن نمی تواند شما را به راحتی پیدا و از معادله خارج کند.

اهمیت تیررس

با توجه به تیم حریف شاید دومین مسئله حائز اهمیت برای اسنایپر تیررس باشد. همان طور که می دانید، اسنایپر 4 قدرت دارد که با لول آپ شدن ارتقا پیدا می نمایند. اولویت انتخاب و ارتقای هرکدام از این قدرت ها به سبک بازی کردن شما برمی شود.

قابلیت سوم یا همان Take Aim به شما تا 400 امتیاز تیررس می دهد اما نباید در این نقطه متوقف شوید. هرچقدر فاصله بین شما و تیم حریف در مبارزات بیشتر باشد تاثیرگذاری اسنایپر هم بالاتر خواهد رفت. پس حتما در بیلد آیتم های خودت به Dragon Lance توجه داشته باشید چرا که با 12 امتیار Strength و Agility خود نه تنها شما را مقاوم تر و سریع تر می نماید، بلکه 140 تیررس هم به اسنایپر اضافه می نماید.

در نهایت باید به درخت استعدادها توجه کنید و وقتی به لول 25 رسیدید تیررس +100 را انتخاب کنید.

بیلد دمج (Damage)

این بیلد برای وارد کردن بیشترین ضربه به تیم دشمن طراحی شده و فقط در صورتی جواب می دهد که در تیم ساپورت های بسیار کارآمد داشته باشید. در ابتدای بازی با خرید آیتم های Circlet و Slippers برای بستن دو Wraith Band به جلو حرکت می کنید که علاوه بر افزایش دمج شما دوامتان را در زمین بازی بیشتر می نماید. در ادامه هم مانند هر هیروی دیگری به سراغ Power Treads بروید و گزینه آن را بسته به نیاز روی Agility (سبز - دمج و سرعت اتک) یا Strength (افزایش خون و آرمور) بگذارید.

قدم بعدی ساخت Dragon Lance است که 1900 سکه می خواهد اما هم دوام شما را بالا می برد، هم دمج و سرعت اتک می دهد و هم تیررس اسنایپر را بیشتر می نماید. از این نقطه به بعد همه چیز به هیروهای تیم حریف برمی شود. اگر هیروهایی مثل Slardar یا Bounty Hunter و حتی Riki در تیم مقابل باشند، خرید Shadow Blade برای پنهان شدن و فرار کردن اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود. اما اگر با هیروهایی روبرو هستید که نمی توانند شما را دنبال نمایند، خرید این آیتم می تواند شروع نماینده خوبی برای مبارزات و بعضا راه مناسبی برای فرار باشد.

این موضوع بخصوص در بازی هایی صدق می نماید که هیروهایی مثل Bristleback یا Enchantress در تیم حریف مشغول هستند، چرا که با تکمیل Shadow Blade و تبدیل کردن آن به Silvers Edge در قسمت نهایی بازی می توانید قابلیت های پسیو اینگونه هیروها را غیرفعال کنید.

از حیث دمج هم ترکیب دو آیتم Daedalus و Monkey King Bar به راحتی از پس تمام هیروها برمی آید و برای سرعت اتک بیشتر می توانید Moon Shard هم تهیه کنید که اسنایپر را شکست ناپذیر می نماید.

اگر در بازی با هیروهایی روبرو بودید که دمج زیادی به شما وارد می نمایند (علی الخصوص که اسنایپر اصلا هیروی بادوامی نیست) می توانید به خرید Satanic فکر کنید که با ویژگی Lifesteal دویست درصدی خود به مدت 5 ثانیه در اوج نبردها به راحتی می تواند ورق را برگرداند.

بیلد بمب افکن (Nuker)

برای آن دسته از بازیکنانی که لزوما اسنایپر را در صندلی یک یا همان Carry بازی نمی نمایند، بیلد نوکر می تواند بسیار بازی مجذوب کنندهی را رقم بزند. در این بیلد هم شما با حفظ فاصله خود با تیم دشمن و استفاده از ابزارهایی چون Ghost Scepter و قابلیت آلتی اسنایپر به تیم دشمن ضربه های قدرتمندی وارد می کنید.

اسنایپرهای نوکر بازی را با خرید Power Tread و ترجیحا Dragon Lance شروع می نمایند و در ادامه به سراغ Ghost Scepter و Aghanims Scepter می فرایند. تاثیر آگانیم روی اسنایپر از بین بردن زمان بارگذاری قابلیت آلتی و بعلاوه گیج کردن (Stun) دشمن به صورت لحظه ای است. با توجه به اینکه این یک قابلیت جادویی به شمار میرود، با استفاده از Ghost Scepter می توانید تاثیر آن را دو چندان کنید.

یک آیتم مهم دیگر در این بیلد Blink Dagger است که با استفاده از آن می توانید چند متر آنورتر تلپورت کنید و از نبردها فاصله بگیرید. در ادامه می توان این آیتم ها را با خرید Swift Blink و بعلاوه Ethereal Blade کامل کرد که خود +40 اجیلیتی به اسنایپر می دهد و دمج و سرعت اتک او را بالا می برد.

همان طور که از نام آن پیداست، این بیلد اسنایپر برای کشتن دشمنان طراحی شده و بعلاوه می تواند ساپورت خوبی برای Carry تیم در مبارزات گروهی باشد تا کار بازیکنان حریف را یک سره کند.

بعلاوه با توجه به اینکه در بازی به سرعت زیادی برای حرکت نیاز دارید، بهتر است در قسمت پایانی بازی Power Treads را بفروشید و بجای آن Boots of Travel (لول 2) بخرید.

بیلد آزمایشی: Agile (چابک)

این یک بیلد نامتعارف و آزموده نشده است که پتانسیل زیادی از خود نشان می دهد. بسیاری از المان های بیلد چابک اسنایپر مانند بیلد دمج هستند، با این تفاوت که نحوه حرکت در زمین و بعلاوه فرار از موقعیت های خطرناک با استفاده از آیتم هایی چون Blink Dagger و Boots of Travel تغییر می نماید.

انتخاب یک صندلی مناسب در این بیلد شاید از همه بیلد های معادل مهم تر باشد. فرق بین پیروزی و شکست در مبارزات تیمی صندلیی است که در ابتدای آن انتخاب می کنید. Blink Dagger در این راستا می تواند به شما یاری کند، چرا که با استفاده از آن می توانید لای درخت ها قایم شوید و یا اگر دشمنان به سمتتان آمدند به سرعت صندلیتان را عوض کنید تا در گیرودار مبارزه گروهی گیج شوند.

سرعت عمل در این بیلد نقش کلیدی دارد. البته اگر در قسمت های پایانی بازی به سراغ Satanic بروید، دوام شما در مبارزات بیشتر خواهد بود و از نظر صندلی هم خیالتان راحت تر می شود. آیتم کلیدی بیلد چابک همان Blink Dagger و نسخه ارتقایافته آن یعنی Swift Blink است که می تواند به شما گزینه های بدیع و مجذوب کننده زیادی ارائه کند. اما با توجه به اینکه کمتر بازیکنی سراغ این بیلد نامتعارف رفته، برای بکار گرفتن دقیق آن هم نیاز به تمرین دارید و هم باید شناخت بسیار بالایی روی نقشه داشته باشید تا از تک تک عناصر آن به نفع خود بهره ببرید.

هر بیلدی می تواند نتیجه دهد

درک یک نکته در دوتا 2 از اهمیت کلیدی برخوردار است؛ بسته به نوع بازی و تیم حریف هر نوع بیلدی می تواند برای هر هیرویی جواب گو باشد. مثلا اگر بدانید که Phantom Assassin جلوی شما بازی می نماید، پس به اسم اسنایپر یکی از مهم ترین آیتم هایی که باید بخرید Monkey King Bar است تا درصد زیاد Evasion (جاخالی) او را خنثی کند. از طرفی اگر با هیرویی مثل Centaur روبرو باشید، حتما باید به سراغ ماسک موربید یا ساتانیک بروید تا Lifesteal هزینه ضربه هایی را که به شما بازمی شود جبران کند.

از این مهم تر، سعی کنید در بازی های خود ایده های مختلف و مجذوب کننده را آزمایش کنید. دوتا هیچوقت یک بازی تمام شده نیست و همواره می توان در آن نوآوری بخرج داد، آن هم خلاقیت هایی که در نهایت فرق بین بازیکنان عادی و حرفه ای را معین می نماید. چه کسی فکرش را می کرد که تاپسون از تیم OG در مسابقه سال گذشته با خرید آیتم Diffusal Blade آن هم برای Gyrocopter بتواند همه معادلات تیم حریف را بهم بزند و در نهایت به قهرمانی جهانی دست پیدا کند؟ پس اگر شما هم ایده های این چنینی دارید، نباید از نوآوری و آزمایش ترکیب های عجیب و غریب بترسید.

شما با اسنایپر کدام یک از بیلدهای بالا را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1785

به "برترین بیلدهای اسنایپر در دوتا 2؛ چگونه اسنایپر بهتری باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بیلدهای اسنایپر در دوتا 2؛ چگونه اسنایپر بهتری باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید