برگزاری آیین سراسری درختکاری در پایگاه ها و موزه ها و اماکن تاریخی

به گزارش بانوی ایران، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، برگزاری آیین سراسری درختکاری در پایگاه ها و موزه ها و اماکن تاریخی صورت می پذیرد.

برگزاری آیین سراسری درختکاری در پایگاه ها و موزه ها و اماکن تاریخی

فرهاد عزیزی زلانی، مدیرکل پایگاه ها گفت: جایگاه و اهمیت حفاظت از زیستگاه های طبیعی و نقش درخت به عنوان مظهری از حیات در ایجاد جریان تمدن و زیست بشری بر همگان آشکار است. این جایگاه و نقش همیشه در فرهنگ دینی و اسلامی نیز مورد توجه ویژه بوده است. نقوش و آثار تاریخی که ردپایی از حضور نمادین درخت دارد، گواهی بر این اهمیت فرهنگی است.

او اضافه کرد: نقش درخت به عنوان نمادی کهن و تقدیس شده از آزادگی و استقامت ایرانیان، به وفور در نقوش اشیا و آثار و بناهای تاریخی و مذهبی کشور دیده می گردد.

عزیزی زلانی توضیح داد: مصادف شدن 15 اسفند امسال با روز درختکاری و پیرو تقویم اجرایی آئین های پیشواز نوروز، آئین سراسری درختکاری در پایگاه ها، موزه ها و اماکن تاریخی کشور به صورت همزمان در اماکن واجد شرایط برگزار خواهد شد.

مدیرکل پایگاه ها بیان نمود: با توجه به شرایط مختلف آثار و محوطه های تاریخی می بایست مواردی همانند امکان سنجی کاشت نهال با توجه به ضوابط و ملاحظات حفاظتی عرصه و حرائم آثار و محوطه های تاریخی، دقت و توجه در انتخاب نوع نهال با توجه به جغرافیا، اقلیم و بوم مورد نظر، برگزاری نمایشگاه از تصاویر و اشیای تاریخی با نماد و نشانه های درخت (در صورت امکان) مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2121

به "برگزاری آیین سراسری درختکاری در پایگاه ها و موزه ها و اماکن تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین سراسری درختکاری در پایگاه ها و موزه ها و اماکن تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید