آنالیز حشرات با تجزیه و تحلیل دی ان ای های موجود در هوا

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پیش از این با تجزیه و تحلیل دی ان ای های موجود در آب، معین شده بود چه گونه های جانوری و زیستی در مایعات زندگی می نمایند. حالا برای اولین بار یک گروه علمی با تجزیه و تحلیل DNA یافت شده در هوا، آنالیز حشرات را به شیوه ای منحصر به فرد انجام داده است.

آنالیز حشرات با تجزیه و تحلیل دی ان ای های موجود در هوا

دی ان ای های زیست محیطی یا ای دی ان ای ها به وسیله مدفوع، پوست جداشده از بدن یا سایر مواد بیولوژیکی قابل دسترسی هستند و به طور مداوم در محیط اطراف پراکنده می شوند.

محققان انگلیسی در سال های اخیر ای دی ان ای های آبزیان را جمع آوری و تجزیه و تحلیل نموده اند تا ببینند چه نوع مرجان هایی در اطراف صخره ها وجود دارند و آیا کوسه های سفید بزرگ در بعضی منطقه ها هستند یا نه.. آنها بعلاوه eDNA انسان های اولیه را در خاک جمع آوری شده از غارهای اروپا پیدا نموده اند.

در آخرین مطالعه، تیمی از دانشگاه لوند به سرپرستی دکتر فابیان راجر به جستجوی eDNA حشرات در نمونه های هوای جمع آوری شده در سه مکان در سوئد پرداختند. به طور کلی، دانشمندان پیروز شدند 85 گونه مختلف حشره را شناسایی نمایند که شامل انواع مختلف پروانه، زنبور عسل، سوسک، مگس، مورچه و زنبور بودند.

eDNA بعضی از حیوانات مهره دار، مانند پرندگان و پستانداران، نیز در هوا وجود داشت. با این حال، اگرچه تجزیه و تحلیل eDNA منجر به شناسایی بعضی از گونه های حشرات شد که در سایر تکنیک های پیمایش سنتی نادیده گرفته شده بودند، اما بعضی از آن ها نیز بدین شیوه شناسایی نشدند که از جمله آنها می توان به ده ها گونه پروانه اشاره نمود. از همین رو مکش هوا و انتقال آن به آب به عنوان یک روش بهتر به کار گرفته شد و انتظار می رود با ارتقای این روش در آینده گونه های جانوری و زیستی بیشتری شناسایی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2021

به "آنالیز حشرات با تجزیه و تحلیل دی ان ای های موجود در هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز حشرات با تجزیه و تحلیل دی ان ای های موجود در هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید