ایده های برگزیده ایران ساخت معین شد

به گزارش بانوی ایران، داوری نهایی بخش ایده بازار دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت انجام شد و هیات داوران ایده های برگزیده در این بخش را انتخاب کردند.

ایده های برگزیده ایران ساخت معین شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، هیات داوران بخش ایده بازار دومین جشنواره ایران ساخت برگزیدگان این بخش را معین کردند.

بخش ایده بازار به ایده های خلاق با موضوعات روش های معرفی، تبلیغ و ترویج کالا و کسب و کار ایرانی، کارآفرینان نوآور، الگو ها و روش های سرمایه گذاری خطرپذیر، صندوق های جسورانه و شتاب دهنده های برتر و خاتمه نامه های کاربردی بهره برداری شده تعلق دارد در این دوره با ارسال230 ایده روبرو شد. از این تعداد 25 ایده به داوری نهایی راه پیدا کردند. در نهایت نیز هیات داوران متشکل از مجید دهبیدی پور، روح الله استیری و عبدالمجید مرشدی 3 ایده برگزیده را انتخاب کردند که از این تعداد یک اثر دارای رتبه نخست و دو طرح صندلی های دوم و سوم را دارد. همچنین سه طرح نیز برای چاپ در کتاب ایران ساخت برگزیده شد.

علیرضا دلیری دبیر تخصصی بخش ایده بازار در نشست داوری این بخش اظهار کرد: 25 ایده ای که به داوری نهایی راه پیدا کرد ایده هایی دارای جذابیت بود و در نهایت شش ایده برگزیده انتخاب شد که قابلیت تجاری سازی و توانایی ورود به بازار را دارد. همچنین یک وی سی و یک کارآفرین برتر نیز برای تقدیر انتخاب شدند.

روح الله استیری از داوران این بخش مطرح کرد: نسبت به دوره گذشته ایده هایی قوی تر و با کیفیت تر به جشنواره ارسال شد. ایده ها از صرف یک ایده خام بودن خارج شده و حتی نمونه های آزمایشگاهی فراوری شده نیز داشتند. همچنین مجریان طرح ها نیز افرادی متخصص هستند.

همچنین دهبیدی پور دیگر داور این بخش درباره ویژگی های ایده های آنالیز شده ابراز کرد: ایده ها تنوع زیادی داشت و از حوزه های مختلف همچون سلامت، پسماند و محیط زیست طرح هایی به چشم می خورد. همچنین در میان ایده ها کیفیت طرح هایی که قابلیت اجرا شدن دارند بالا است. در داوری نیز کوشش کردیم ایده هایی را انتخاب کنیم که به برطرف مسئله و مشکل مردم یاری کند و قابلیت اشتغال زایی و تجاری سازی داشته باشد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری ایران ساخت با اهداف جریان سازی و فراوری محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و فراوریات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین یاری به برجسته سازی(نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی 4 تا 8 دی ماه امسال برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 119

به "ایده های برگزیده ایران ساخت معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های برگزیده ایران ساخت معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید