ضیا عربشاهی: موفقیت های تیم های ملی پایه اتفاقی است

به گزارش بانوی ایران، بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی با انتقاد از شکست تیم ملی نوجوانان ایران مقابل اندونزی و شکست در مسابقه های قهرمانی آسیا گفت: کشورهای آسیایی در این حوزه سرمایه گذاری نموده اند اما ما هیچ اهمیتی به این بخش نداده ایم.

ضیا عربشاهی: موفقیت های تیم های ملی پایه اتفاقی است

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در نخستین دیدار از مسابقه های قهرمانی آسیا مقابل اندونزی مغلوب شد تا شروع ناامید نماینده ای را در این رقابت ها داشته باشد.

شاگردان عباس چمنیان که عنوان دومی دوره گذ شته را یدک می کشند برای بقا در این رقابت ها احتیاج مبرمی به پیروزی برابر هند دارند تا برای بازی سوم مقابل ویتنام امیدوار بمانند.

ضیا عربشاهی، بازیکن پیشین پرسپولیس و از مربیان فعال در رده پایه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که همه کشورها سرمایه گذاری وسیعی در فوتبال پایه انجام داده اند گفت: کشورهای آسیایی هم برای توسعه فوتبال خود فعالیت شان را در رده نونهالان شروع کردند. آن ها در این رده سنی ساختارسازی می نمایند در حالی که در کشور ما روند برعکس است و همه به رده بزرگسالان اهمیت می دهند.

او رده سنی نونهالان و نوجوانان را حیاتی ترین رده سنی برای پرورش فوتبالیست ها عنوان نمود و گفت: متاسفانه صندلی مشخصی برای این رده سنی در فوتبال ما وجود ندارد. وقتی تیم ملی از اندونزی شکست می خورد می توان به راحتی علت را پیدا کرد چرا که آن ها کوشش کردند اما ما بدون توجه به این رده سنی همه نگاه ها را به رده بزرگسالان معطوف نموده ایم. متاسفانه باشگاه های لیگ برتری هیچ اهمیتی به رده سنی نونهالان و نوجوانان نمی دهند اما امثال اندونزی فوتبال شان را از این رده سنی می سازند.

این بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا موفقیت های تیم ملی نوجوانان در سال 2016 را اتفاقی قلمداد می نماید؟ تاکید نمود: واقعا آن موفقیت اتفاقی و نشات گرفته از فعالیت فردی بازیکنان بود. ما باید بیش از این ها روی این رده سنی کار کنیم. این که یک مربی با کم ترین بضاعت به بالاترین موفقیت برسد، شرط مهمی است. رسیدن به موفقیت با گلچینی از فوتبالیست های ایرانی چندان سخت نیست. مهم ترین اصل در رده نوجوانان، بالا بردن شرایط روحی و روانی بازیکنان است تا در زمان مسابقه بیش ترین بازدهی را داشته باشند.

عربشاهی در واکنش به این که عباس چمنیان نشان داده مربی باقابلیتی در رده سنی پایه است و شاید برنامه ریزی نامناسب فدراسیون موجب ناکارآمدی این تیم مقابل اندونزی شد اظهار داشت: منکر کوشش های عباس چمنیان نمی شوم. او تمام زحمات خود را کشید اما باید دید یک مربی در رده پایه چه دستاوردهایی داشته است و سپس راهنمایی تیمی را به او سپرد.

او با اشاره به دیدار تیم ملی مقابل هند و ویتنام در دور گروهی تاکید نمود: هر طور گردیده باید برابر هند سه امتیاز بازی را بگیریم چرا که ویتنام تیم به مراتب قدرتمندتری است. ا گر مقابل این تیم یک امتیاز هم بگیریم نباید ناراحت شویم. آن ها سرمایه گذاری وسیعی روی رده پایه انجام داده اند. البته هند هم تیم دست و پا بسته ای نیست. آن ها از نظر بدنی شرایط بسیار خوبی دارند. مساله مهم این است که شرایط روحی و روانی بازیکنان بهتر گردد.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی ایران روز دوشنبه دوم مهرماه ساعت 12 در دومین دیدار از مرحله گروهی مسابقه های قهرمانی فوتبال آسیا به مصاف هند می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 51

به "ضیا عربشاهی: موفقیت های تیم های ملی پایه اتفاقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضیا عربشاهی: موفقیت های تیم های ملی پایه اتفاقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید