اختلال72ساعته در ارتباطات اینترنتی جزیره کیش به علت قطع کابل فیبر

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، امیر سوداگران با تشریح فرایند ایجاد ارتباط جزیره کیش و سرزمین اصلی شرح داد: از 15 سال گذشته یک کابل فیبر نوری 12 رشته ای کار ارتباط جزیره با سرزمین اصلی را انجام می دهد که این فیبر به صورت غیر دفنی در بستر دریا اجرا گردیده است؛ غیر دفنی بودن فیبر، زمینه ساز بروز برخی مسائل در راه ایجاد ارتباط گردیده است.

اختلال72ساعته در ارتباطات اینترنتی جزیره کیش به علت قطع کابل فیبر

وی ادامه داد: در سال های گذشته چندین نوبت، به دلایل مختلف فیبر دچار مشکل گردیده که در آخرین مورد روز 26 شهریور ماه و بر اثر اجرای یک پروژه عمرانی در نزدیکی بندرچارک به سمت دریا، آسیب جدی به خط ارتباطی فوق وارد می گردد.

سوداگران ادامه داد: بر اثر این آسیب 8 تار از 12 تار فیبر نوری قطع می گردد که این موضوع عامل قطع فرایند ارتباطی کیش و سرزمین اصلی می گردد. با کوشش متخصصان، کلیه ارتباطات مکالمه و دیتا به4 تار سالم باقی مانده منتقل گردیده و ارتباط به صورت موقت برقرار می گردد اما این آسیب باید به سرعت رفع می شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش اضافه نمود: مجموعه مدیریتی جزیره کیش و تیم فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره به این نتیجه رسید که کار ترمیم در اولین فرصت ممکن صورت بگیرد که این عملیات حدود 72 ساعت زمان خواهد برد. با توجه به پیش بینی های هواشناسی در خصوص وضع تلاطم دریا، نیم روز امروز چهارشنبه برای شروع عملیات در نظر گرفته گردیده که بر اساس برنامه ریزی تا روز شنبه نیز کار ترمیم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه کابل مذکور در اعماق دریا است، کار ترمیم فیبر پیچیدگی های فنی خاص خود را دارد و موجب قطع بخش عمده ارتباطات جزیره کیش می گردد. به همین منظور و برای به حداقل رساندن مسائل ناشی از قطع شدن ارتباط و استفاده بهینه از زیرساخت های ارتباط رادیویی پشتیبان، جلسات متعدد فنی با کلیه دست اندرکان و ذی نفعان شبکه های ارتباطی بر قرار شد. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که در مدت ترمیم فیبر، کلیه ارتباطات مکالمه مربوط به تلفن های ثابت و همراه برقرار باشد؛ همچنین خطوط دیتا و اینترنت کسب و کارهای مهم از جمله بانک ها، دانشگاه ها، ادارات، فرودگاه و بندر نیز تامین گردد.

سوداگران اضافه نمود: طی مدت مذکور مشترکان دیتای مخابرات و برخی از شرکت های ارایه دهنده خدمات ارتباطی در جزیره کیش نیز می توانند از سرویس های خود استفاده نمایند. با این حال و به خاطر محدودیت های پیش روی ارتباطات رادیویی، بخشی از ارتباطات دیتا و اینترنت در این مدت در جزیره قطع است؛ از جمله دیتای سیم کارت های ارتباطات سیار شامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تله کیش، قطع می گردد و تنها ارتباط مکالمه و پیامکی((2G برقرار است.

وی اضافه نمود: به منظور کاهش آسیب ها از اصناف و مجموعه های گردشگری خواسته گردیده تا در این زمینه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند و به کیشوندان نیز توصیه می گردد برای انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی روزمره، پیش بینی اختلال موجود در شبکه های ارتباطی را انجام دهند تا با کمترین چالش روبرو شوند.

سوداگران تاکید نمود: سعی ما بر این است که سیستم بانکداری، دستگاه های خودپرداز و پوزهای متصل به زیر ساخت ارتباطی جزیره کیش در این مدت فعال باشد ولی به ناچار پوزهای سیار به دلیل وابستگی به دیتای سیم کارت از جمله در سیستم حمل و نقل عمومی غیر فعال می گردد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه اجرای فیبرنوری پشتیبان از شروع به کار مدیریت جدید به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار داشته گفت: این موضوع در جلسات متعدد با مقام های عالی رتبه وزارت ارتباطات مطرح گردیده و با توجه به در دستور کار قرارگرفتن موضوع و پیشرفت کار امیدواریم تا خاتمه امسال فیبر پشتیبانی اجرایی و این مشکل بر طرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 55

به "اختلال72ساعته در ارتباطات اینترنتی جزیره کیش به علت قطع کابل فیبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال72ساعته در ارتباطات اینترنتی جزیره کیش به علت قطع کابل فیبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید