100 روز تا انتخابات آمریکا ، 5 هزار کشته کرونا در 5 روز ، آخرین نظرسنجی: ترامپ 40، بایدن 55

به گزارش بانوی ایران، بیش از هزار نفر از شهروندان آمریکایی برای پنجمین روز پیاپی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا آمار قربانیان کووید-19 در ایالات به عدد 150 هزار نزدیک گردد.

100 روز تا انتخابات آمریکا ، 5 هزار کشته کرونا در 5 روز ، آخرین نظرسنجی: ترامپ 40، بایدن 55

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بحران کرونا در ایالت های جنوبی و غربی آمریکا شدیدتر شده و تعداد بیماران مبتلا به کووید-19 از مرز 4.2 میلیون نفر گذشته است. همزمان، تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد فقط 32 درصد مردم آمریکا از سیاست های دانلد ترامپ در مهار بحران کرونا راضی اند و آمار موافقان سیاست های مالی او به حدود 38 درصد کاهش یافته است.

در فاصله 100 روز تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، یافته های نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای بی سی نیوز حاکی از آن است که جو بایدن اختلاف خود را با ترامپ بیشتر نموده و 55 به 40 از رقیب جمهوریخواه خود پیش است. این در حالی است که فاصله 15 درصدی بایدن و ترامپ پیش از رسیدن ویروس کرونا به مرزهای آمریکا بسیار کم بود و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه دوش به دوش هم پیش می رفتند.

در آریزونا که ایالت محبوب جمهوریخواهان است، اوضاع چندان به سود ترامپ نیست. در یک ماه اخیر رئیس جمهوری آمریکا در این ایالت قرمز (رنگ ویژه جمهوریخواهان) حدود پنج درصد از رقیب دموکرات خود عقب افتاده و رنگ آریزونا به آبی گرایش پیدا نموده است. ضمن اینکه نامزد دموکرات این ایالت هم 12 درصد از نامزد جمهوریخواه جلوتر است و به نظر می رسد در انتخابات نوامبر دموکرات ها علاوه بر کاخ سفید می تواند کنگره را در اختیار بگیرند.

نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان نشان می دهد بایدن در سه ایالت بسیار مهم و کلیدی میشیگان، آریزونا و فلوریدا جلودار است؛ ایالت هایی که ترامپ با پیروز شدن در آنها در انتخابات 2016 توانست هیلاری کلینتن را در آرای الکترال کالج شکست دهد و راهی کاخ سفید گردد. کارشناسان می گویند اگر اوضاع مالی و بحران کرونا به همین ترتیب پیش برود، به احتمال فراوان ترامپ پس از فقط یک دوره باید با کاخ ریاست جمهوری آمریکا خداحافظی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1185

به "100 روز تا انتخابات آمریکا ، 5 هزار کشته کرونا در 5 روز ، آخرین نظرسنجی: ترامپ 40، بایدن 55" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 روز تا انتخابات آمریکا ، 5 هزار کشته کرونا در 5 روز ، آخرین نظرسنجی: ترامپ 40، بایدن 55"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید