کاهش بودجه ارزی نمایندگی های خارج از کشور وزارت خارجه نسبت به سال قبل

به گزارش بانوی ایران، روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مقایسه بودجه ارزی وزارت امور خارجه در سال های 1399 و 1400 نشان می دهد که بودجه ارزی وزارت امور خارجه در نمایندگی های خارج از کشور در سال 1400 نسبت به 1399 نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهشی 10درصدی دارد. همچنین این مقدار نسبت به سال های 1398 و 1397 به ترتیب 16 درصد و 30 درصد کاهش داشته است.

کاهش بودجه ارزی نمایندگی های خارج از کشور وزارت خارجه نسبت به سال قبل

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص خبر مورخ 30 خرداد ماه سال جاری ایسنا با نام خرج ارزی، وزارت امور خارجه را به صدر برد شرحاتی را برای آگاهی مخاطبان این خبرگزاری به شرح زیر ارائه کرد :

- مقایسه بودجه ارزی وزارت امور خارجه در سال های 1399 و 1400 نشان می دهد که بودجه ارزی وزارت امور خارجه در نمایندگی های خارج از کشور در سال 1400 نسبت به 1399 نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهشی 10درصدی دارد. همچنین این میزان نسبت به سال های 1398 و 1397 به ترتیب 16 درصد و 30 درصد کاهش داشته است.

- توجه مخاطبان محترم را به این نکته جلب می نماید که معادل ریالی بودجه ارزی وزارت امور خارجه در سال 1399 بر اساس نرخ برابری 120.000 ریال در قانون بودجه تصویب شده و این در حالی است که در سال 1400 نرخ برابری به 224.000 ریال در قانون بودجه افزایش یافته و مورد محاسبه قرار گرفته است. بدین ترتیب در حالی که بودجه ریالی وزارت امور خارجه رشدی 90 درصدی را نشان می دهد، اما با توجه به ارزی بودن مصارف این وزارتخانه، نه تنها بودجه افزایش قابل ملاحظه ای نداشته بلکه کاهشی هم بوده است.

- در سال های اخیر و با افزایش محدودیت های ارزی کشور، وزارت امور خارجه در قالب اقدام هایی نظیر کاهش مبلغ فوق العاده اشتغال خارج از کشور، حذف و کاهش پست های غیرضروری در داخل نمایندگی ها، کاهش اعزام مأموران ثابت و موقت غیرضروری، کاهش مدت زمان مأموریت، بازگشت زودتر از موعد برخی از مأموران، اصلاح و بازنگری آیین نامه های مالی نمایندگی ها، اصلاح و بهبود فرایندهای مالی و مدیریتی و پشتیبانی نمایندگی ها و استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات سامانه های الکترونیکی جهت انجام فعالیت های جاری نمایندگی ها، اقدام هایی را برای کاهش هزینه های این وزارتخانه به انجام رسانده است.

در انتها تاکید می نماید، صرفه جویی در هزینه های وزارت امور خارجه در سال جاری هم مانند سالهای گذشته در دستور کار این وزارتخانه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1754

به "کاهش بودجه ارزی نمایندگی های خارج از کشور وزارت خارجه نسبت به سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بودجه ارزی نمایندگی های خارج از کشور وزارت خارجه نسبت به سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید