کارشناس ارشد چین: تعداد مبتلایان به کرونا طی 3 روز آینده فرایند شیوع بیماری را معین می نماید

به گزارش بانوی ایران، ممکن است کرونا به وسیله کالاهای آلوده وارد پکن شده باشد و یک احتمال دیگر این است که به وسیله اشخاص مبتلا به کووید-19، به ویژه مبتلایان بدون نشانه و یا دارای علائم خفیف، سرایت صورت گرفته باشد.

کارشناس ارشد چین: تعداد مبتلایان به کرونا طی 3 روز آینده فرایند شیوع بیماری را معین می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، وو زون یوئو، کارشناس ارشد بیماری های واگیردار مرکز پیشگیری و مهار بیماری های چین شامگاه دوشنبه 15 ژوئن (26 خرداد)، ضمن مصاحبه با تلویزیون مرکزی چین گفت: درباره منشاء بروز شیوع کووید-19 در بازار عمده فروشی شین فا دی پکن دو احتمال وجود دارد؛ یکی ممکن است ویروس کرونا به وسیله کالاهای آلوده وارد پکن شده باشد و یک احتمال دیگر این است که به وسیله اشخاص مبتلا به کووید-19، به ویژه مبتلایان بدون نشانه و یا دارای نشانه های خفیف، سرایت صورت گرفته باشد که آن ها خودشان هم متوجه انتقال نبوده اند. اکنون شواهد بیشتری جست و جو و جمع آوری می گردد تا تعیین گردد که دقیقا ویروس به وسیله کالا و یا اشخاص منتقل شده است.

وو زون یوئو تشریح کرد: ویروس کرونای جدا شده از بدن مبتلایان با نمونه های جدا شده از کالاهای بازار عمده فروشی شین فا دی کاملاً یکسان است. پس از مقایسه ریشه و گونه کرونا، احتمال زیادی وجود دارد که این نوع و ترکیب ویروس از ریشه های کرونا اصلی شایع شده در اروپا باشد؛ اما این به معنی آن نیست که حتما از کشورهای اروپایی وارد چین شده است چرا که کرونا شایع شده در آمریکا نیز بیشتر شبیه به ریشه و ترکیب ویروس کرونا شایع شده اروپایی است؛ بدین ترتیب، هنوز تعیین نیست دقیقاً از کدام کشور باشد.

این کارشناس ارشد چین اشاره نمود: در نشست خبری دوشنبه پکن درباره شیوع کووید-19 معرفی شده است که پس از آزمایش اسید نوکلئیک ده ها هزار نفر، بیش از 50 مورد مثبت شناسایی شده است که نشان می دهد میزان شیوع ویروس نسبتاً محدود است و مبتلایان در مرحله اولیه قرار دارند که بیشتر آنان علایم بالینی نشان داده اند. با توجه به این، واکنش پکن به موقع است. در حال حاضر، شیوع کووید-19 در پکن زودهنگام تشخیص داده شد و باعث گسترش گسترده نشده است.

وی در ادامه اضافه نمود: میزان مبتلایان اعلام شده به کووید-19 طی سه روز آینده فرایند شیوع بیماری را تعیین می نماید، چرا که پس از بروز شیوع کووید-19 در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد)، پکن در روزهای 12 و 13 ژوئن به سرعت واکنش نشان داد و اقدامات به موقع و موثر در پیش گرفت. درباره آن دسته از افرادی که مبتلا به کووید-19 شده باشند، پیش بینی می گردد در دو روز آینده یعنی فردا و پس فردا نشانه ها بروز یابد. اگر تعداد مبتلایان شناسایی شده طی دو روز آینده به اندازه عظیم افزایش نیابد، می توان گفت این بار شیوع کووید-19 در همین میزان مهار می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1105

به "کارشناس ارشد چین: تعداد مبتلایان به کرونا طی 3 روز آینده فرایند شیوع بیماری را معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس ارشد چین: تعداد مبتلایان به کرونا طی 3 روز آینده فرایند شیوع بیماری را معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید