کاخ سفید طرح فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را به کنگره ارائه کرد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سه مقام مطلع روز دوشنبه اعلام کردند که مقامات کاخ سفید در حال پیشبرد طرحی برای فروش تسلیحات پیشرفته هستند و به همین دلیل، طی روزهای اخیر ابلاغیه فروش سه نوع از این تسلیحات پیشرفته را جهت تصویب به کنگره ارسال نموده اند.

کاخ سفید طرح فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را به کنگره ارائه کرد

این اقدام که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر صورت می گیرد، به احتمال بسیار خشم مقامات چین را در پی خواهد داشت؛ کشوری آسیایی که تایوان را استانی خائن قلمداد می نماید و وعده الحاق مجدد آن را به سرزمین اصلی ولو با توسل به زور می دهد.

در سپتامبر گذشته، خبرگزاری رویترز در گزارشی اظهار داشت که در راستای تشدید فشار بر چین از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حدود هفت سامانه تسلیحاتی در حال طی مراحل صادرات خود از آمریکا به تایوان هستند.

این مقامات مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، اظهار داشتند که در حال حاضر به رؤسای دو کمیته روابط خارجه سنا و کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داده شده که سه قرارداد فروش این تسلیحات پیشتر از سوی وزارت امور خارجه آمریکا- که نهاد ناظر بر فروش تسلیحات خارجی است- تأیید شده است.

این ابلاغیه غیررسمی شامل فروش یک فروند پرتاب کننده راکت کامیون پایه ساخت شرکت لاکهید مارتین به نام سامانه توپخانه راکتی با قابلیت حرکت بالا، موشکهای دوربرد هوا به زمین ساخت شرکت بوئینگ موسوم به (SLAM-ER)، و پوسته محافظ حسگرهای خارجی برای جتهای جنگنده اف 16 که امکان انتقال آنی تصاویر و داده ها از هواپیما به ایستگاههای زمینی را فراهم می نماید، است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1317

به "کاخ سفید طرح فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را به کنگره ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید طرح فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان را به کنگره ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید