ژاپن اجازه صادرات محصولات فناوری پیشرفته به کره جنوبی را می دهد

به گزارش بانوی ایران، دو منبع مطلع اعلام کردند ژاپن مجوز ارسال محصولات فناوری پیشرفته به کره جنوبی را صادر نموده است.

ژاپن اجازه صادرات محصولات فناوری پیشرفته به کره جنوبی را می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که مقام های کره جنوبی و ژاپن قرار است طی هفته جاری برای حل و فصل اختلافات و تنش های ایجاد شده در روابط دو کشور تبادل نظر نمایند، دو منبع مطلع گفتند که ژاپن اجازه صادرات محصولات و مواد با فناوری پیشرفته را به کره جنوبی داده است. این دومین بار از زمان اعمال محدودیت های صادراتی از ماه گذشته است که ژاپن چنین اجازه ای را صادر نموده است.

روابط بین دو متحد اصلی آمریکا در آسیا از سال گذشته به شدت متشنج شده است. ژاپن از اوایل جولای محدودیت های صادراتی شدیدی را علیه ارسال 3 کالا با فناوری پیشرفته به کره جنوبی اعمال نموده است که از آنها در نمایشگرها و محصولات رایانه ای استفاده می گردد. این اقدام ژاپن می تواند تاثیر منفی زیادی بر عرضه محصولات دیجیتالی در بازارهای جهانی داشته باشد.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به طور تلویحی این مساله را تایید نموده است که ژاپن اجازه صادرات کالا و محصولات با فناوری پیشرفته را داده است ولی هنوز نگرانی ها و نااطمینانی های زیادی درباره لغو کامل کنترل های صادراتی وجود دارد.

وی تاکید نمود: اقدام اخیر ژاپن در اعطای مجوز صادراتی تاثیر مثبتی بر صنایع کره جنوبی دارد ولی تصور نمی کنم این اقدام ژاپن حاوی پیغام صلح طلبانه برای کره جنوبی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 289

به "ژاپن اجازه صادرات محصولات فناوری پیشرفته به کره جنوبی را می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن اجازه صادرات محصولات فناوری پیشرفته به کره جنوبی را می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید